Wzmocnij centrum swojego ciała z pomocą metody pilates

https://www.flickr.com/photos/sazztastical/4136261437 by sazztastical / CC By 2.0
Pilates to rodzaj zajęć fitness, które wzmacniają centrum ciała, czyli mięśnie brzucha, bioder i pleców. Dzięki ćwiczeniom można poprawić gibkość i wydolność oraz zwiększyć świadomość własnego ciała. Więcej o ćwiczeniach pilates: [url=http://portal.abczdrowie.pl/pilates]http://portal.abczdrowie.pl/pilates[/url].

Najważniejsza jest precyzja
Metoda pilates została stworzona przez niemieckiego atletę na podstawie jogi, zen i treningu stosowanego przez starożytnych Greków i Rzymian. W pilates ważne jest powiązanie ciała z umysłem, dlatego wykonywane ćwiczenia obejmują skupienie na oddychaniu oraz koncentrację umysłową. Kontrolowane i płynne ruchy pozwalają nauczyć się poruszania z gracją, a precyzja wykonywanych ćwiczeń jest ważniejsza niż ilość powtórzeń.



Ćwiczenia metodą pilates można wykonywać przy wykorzystaniu profesjonalnego sprzętu, np. łóżka reformer. Jednak wiele ćwiczeń wykonuje się na macie i z minimalnym wykorzystaniem sprzętu, np. małej piłki, koła czy wałka, dlatego można z powodzeniem stosować je w zaciszu własnego domu.

Zalety pilatesu
Pilates pomaga osiągnąć płaski brzuch, mocne plecy, dobrą posturę ciała, a także skupienie i grację w poruszaniu się. Ćwiczenia sprawiają, że dochodzi do rozciągnięcia kręgosłupa przy jednoczesnym wzmocnieniu mięśni brzucha, co przeciwdziała bólom krzyża. Jest to idealne rozwiązanie dla osób zmagających się z problemami bolesnych pleców. Dodatkowe zalety pilates to:

1. Wspomaganie zdrowia serca i płuc. Ćwiczenia oddechu pilates pomagają zwiększyć wydolność płuc, i mimo że nie spocisz się, możesz zwiększyć część aerobową ćwiczeń, aby serce ciężej pracowało, przez co poprawi się przepływ tlenu do krwi.

2. Poprawa równowagi i gibkości. Pilates nie tylko wzmacnia i kształtuje mięśnie, ale też je rozciąga. W wyniku ćwiczeń poprawia się zasięg ruchu, gibkość, równowaga, koordynacja i zwinność.

3. Wyciszenie umysłu. Pilates skupia się na koncentracji oraz oddechu, zwiększa świadomość związku ciała z umysłem, co pomaga przynieść ulgę w sytuacjach stresu i niepokoju.

4. Bezpieczeństwo. Pilates to rodzaj ćwiczeń, który łatwo można dostosować do indywidualnej kondycji fizycznej. Nawet jeżeli nie jesteś w najlepszej formie, pilates to dobry początek. Jednakże przedyskutuj swój poziom kondycji z instruktorem, aby uniknąć zaawansowanych ruchów do czasu, kiedy będziesz w stanie wykonać je bezpiecznie.

Pilates – fakty i mity
Pilates to świetny rodzaj gimnastyki, ale istnieje wiele mitów związanych z tymi ćwiczeniami:

1. Pilates to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Pilates ma wiele zalet, ale jego najmocniejszą stroną zdecydowanie nie jest utrata wagi. Badania z 2006 roku pokazały, że waga i tkanka tłuszczowa organizmu nie zmieniły się znacznie wśród osób regularnie uprawiających ten rodzaj ćwiczeń. W związku z tym pod względem spalania kalorii i tkanki tłuszczowej bardziej efektywne jest bieganie, jazda na rowerze czy podnoszenie ciężarów niż pilates.

2. Pilates ćwiczą jedynie kobiety. Ćwiczenia świetnie wpływają na mięśnie brzucha i miednicy, co ważne jest dla układu rozrodczego czy moczowego kobiet, przez co uważane są za aktywność jedynie dla płci pięknej. Nie jest to jednak prawda – po pierwsze, pilates został stworzony przez mężczyznę. Po drugie, mężczyźni mogą korzystać z pilates jako idealnego dopełnienia treningu siłowego i kardio. Kobe Bryant, Tiger Woods czy Hugh Grant i wielu innych sławnych mężczyzn ćwiczy metodą pilates.

3. Pilates uczyni cię silniejszym. Znacznie poprawia wydolność mięśni brzucha, i te partie ciała zostaną wzmocnione. Jednak nie powinno się polegać na tym rodzaju ćwiczeń w celu poprawy siły całego ciała, zwłaszcza jeżeli wykonujesz ćwiczenia tylko na macie. Aby umocnić mięśnie, stawy czy kości, należy wystawić tę cześć ciała na wysiłek. W celu poprawy siły całego ciała, specjaliści zalecają całościowe treningi siłowe 2–3 razy w tygodniu, jeżeli pilates jest jedyną metodą ćwiczeń. Ważne jest też angażowanie układu krążenia podczas treningu. Istnieją specjalnie stworzone zajęcia fitness, które łączą pilates z treningiem siłowym i aerobowym. O ćwiczenia aerobowych dowiesz się więcej z artykułu: http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-aerobowe.
Trwa ładowanie komentarzy...