UE dołoży 1,8 mln funtów z kieszeni podatników w Europie na promocję... ziemniaków w Irlandii

UE dołoży 1,8 mln funtów z kieszeni podatników w Europie na promocję... ziemniaków w Irlandii
UE dołoży 1,8 mln funtów z kieszeni podatników w Europie na promocję... ziemniaków w Irlandii Denis Vrublevski / shutterstock
Rząd irlandzki zanotował w ciągu ostatniej dekady 25-procentowy spadek konsumpcji ziemniaków. Zaniepokojone władze postanowiły więc stworzyć kampanię promującą jedzenie bulw i to pomimo że Wyspiarze są w światowej czołówce pod względem ich konsumpcji. A Unia Europejska ma dołożyć do tego połowę z 3,6 mln funtów.

Inicjatywa ma na celu „podniesienie świadomości konsumenckiej na temat różnorodności i wartości odżywczej świeżych ziemniaków”. Tylko, że statystyczny Irlandczyk w 2009 roku zjadł ponad 90 kilogramów ziemniaków w ciągu całego roku.



– Dostrzegamy palącą potrzebę zmiany wizerunku świeżego ziemniaka, szczególnie wśród młodych ludzi. Naszym celem jest uporanie się ze spadkiem sprzedaży tego warzywa i zwiększenie jego spożycia – wyłuszcza cele ziemniaczanej kampanii Nick White, dyrektor ds. marketingu w brytyjskiej Radzie ds. Rozwoju Rolnictwa i Ogrodnictwa.

Cała kampania promocyjna ma kosztować Irlandię 3,6 mln funtów, a Unia Europejska ma dołożyć do tego połowę środków. Pieniądze na wsparcie kampanii będą pochodzić z podatków obywateli UE, w tym z Polski. Wszyscy zatem będziemy mieli swój udział w promocji ziemniaków w Irlandii.

Źródło: Maximus Media

Napisz do autora: jakub.rusak@natemat.pl

Trwa ładowanie komentarzy...