W radiowej Jedynce kazano publicystom omówić teskt o... Petru, "wychowanku radzieckiego wywiadu"

Kierownictwo radiowej Jedynki wydało publicystom polecenie omówienia tekstu o agenturalnej przeszłości Petru – twierdzi "Gazeta Wyborcza"
Kierownictwo radiowej Jedynki wydało publicystom polecenie omówienia tekstu o agenturalnej przeszłości Petru – twierdzi "Gazeta Wyborcza" Fot. Franciszek Mazur / Agencja Gazeta
Zmiany zachodzące w Polskim Radiu stają się powoli całkiem widoczne. W zeszłym tygodniu publicyści programu radiowej Jedynki "Sygnały Dnia" dostali od kierownictwa polecenie, aby omówić tekst z "Gazety Polskiej", w którym zarzucano Ryszardowi Petru niemalże agenturalną przeszłość – pisze "Gazeta Wyborcza".

Według "Gazety Polskiej" lider Nowoczesnej jest wychowankiem GRU, czyli Głównego Zarządu Wywiadowczego ZSRR. Dowodem na to ma być pobyt 12-letniego wtedy Petru w kontrolowanym przez wywiad ośrodku badań jądrowych. W sowieckiej Dubnej przez dwa lata towarzyszył rodzicom.


Tymczasem w radiowej Trójce pojawił się problem z wyborem następcy Magdy Jethon. Z doniesień "Gazety Wyborczej" wynika, że nowym władzom zależy, by nowy dyrektor nie doprowadził do zmiany stacji. Gdy Jethon została szefem Trójki, zanotowano wzrost liczby słuchaczy, gdy ją odwołano 6 lat temu – wybuchły protesty. Ostrożność w mianowaniu nowego dyrektora wydaje się zatem w pełni uzasadniona.

źródło: "Gazeta Wyborcza"

Napisz do autora: adam.gaafar@natemat.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
Skomentuj