Przyciągają pracowników jak magnes. I nie pieniądze są tu najważniejsze

W Rynku Pierwotnym najważniejsza jest autentyczna komunikacja służąca efektywnej pracy – bez sztucznej hierarchii i dystansu pomiędzy kadrą kierowniczą a szeregowymi pracownikami.
W Rynku Pierwotnym najważniejsza jest autentyczna komunikacja służąca efektywnej pracy – bez sztucznej hierarchii i dystansu pomiędzy kadrą kierowniczą a szeregowymi pracownikami. Materiały prasowe
Rynek pracodawcy? Niekoniecznie. Sukces portalu RynekPierwotny.pl jest efektem partnerskich relacji z pracownikami. Wyniki biorą się z pozytywnej atmosfery, bo tylko pozytywnie zmotywowany pracownik może z entuzjazmem wykonywać swoje obowiązki.

Pokolenie Y daje i wymaga

Pokolenie Y, czyli pracownicy urodzeni po 1984 roku, oswojeni z nowymi technologiami, oczekują czegoś więcej niż po prostu pierwszej pracy. Mają umiejętności oczekiwane przez pracodawców: dobrze organizują sobie czas, szybko uczą się nowych rzeczy i są odporni na stres - wynika z badania firmy doradczej Deloitte.

Są jednak także wymagający wobec pracodawców. Gdy coś się im nie podoba, nie są tak lojalni, jak starsi, tylko zmieniają otoczenie. Nie zawahają się szybko odejść z firmy, jeśli będą czuli, że nie mogą się w niej harmonijnie rozwijać. Pracodawca musi więc wykazać się kreatywnością, by na dłużej ich ze sobą związać.

Poza zarobkami dla dzisiejszych dwudziestolatków i trzydziestolatków ważna jest atmosfera sprzyjająca rozwojowi, nowoczesne biuro czy narzędzia do codziennej pracy. Krytycznie odnoszą się do korporacyjnych zwyczajów i nadmiaru procedur, które tworzą i mnożą sztuczne problemy. Są jednak firmy, które swoją kulturą organizacyjną i podejściem przyciągają do siebie pracowników.
Szanuj pracownika swego, jak siebie samego

Property Group Sp. z o.o. z Warszawy to wydawca największej wyszukiwarki nowych nieruchomości – RynekPierwotny.pl. To pierwszy polski portal, w którym znalazły się oferty wyłącznie z rynku pierwotnego.

RynekPierwotny.pl powstał w 2009 roku, w czasach spowolnienia gospodarczego. Od początku istnienia firmy jej celem było dotarcie do użytkowników, którzy poszukują nieruchomości, połączenie ich z deweloperami. W ciągu dwóch lat portal osiągnął pozycję bezdyskusyjnego lidera na rynku. Dziś posiada 85 proc. rynku ofert deweloperskich, czyli około 58 tysięcy. Jak udało się to osiągnąć?

Jednym ze składników sukcesu od początku była luźna atmosfera i dbanie o rozwój pracowników. Gdy firma startowała, liczyła dwóch pracowników - założycieli. Dziś pracuje w niej 36 osób oraz 12 dodatkowych, stałych współpracowników. W ostatnich dwóch latach odejścia z firmy były prawdziwą rzadkością. Dlaczego tak się dzieje?
W Rynku Pierwotnym najważniejsza jest autentyczna komunikacja, służąca efektywnej pracy – bez sztucznej hierarchii i dystansu pomiędzy kadrą kierowniczą a szeregowymi pracownikami. Wszyscy zwracają się do siebie po imieniu, niezależnie od sprawowanej funkcji. Zagrożony plan sprzedażowy? Pracownik komunikuje problem przełożonemu i wspólnie zastanawiają się, jak go rozwiązać.

Dobry HR to podstawa

Zarząd od początku wyszedł z założenia, że jeśli pracownicy będą czuli się swobodnie, to dobre wyniki przyjdą same. – Z naszych doświadczeń wynika, że jeśli pracownicy widzą, iż zarząd traktuje ich fair – po partnersku, to chętniej angażują się w wykonywaną pracę, co czują nasi klienci – mówi w rozmowie z INN:Poland prezes zarządu Property Group, Grzegorz Kurowski.

– W przeprowadzonej przez nas ankiecie 95 proc. klientów poleciłoby naszą firmę innym, a obsługa klienta oceniana jest na piątkę – to chyba najlepiej świadczy o tym, że właściwa strategia HR może mocno wspierać rozwój firmy i relacje z klientami – tłumaczy Kurowski.

Rynek Pierwotny od początku dba o pracownika, pomagając mu lepiej poznać sposób i styl pracy w firmie. Po to, by szczególnie w pierwszych, najtrudniejszych dniach, dobrze się w niej czuł. Pracownik ma mentora, który szkoli i opiekuje się nim przez pierwsze tygodnie, po to, by jak najszybciej wdrożył się w obowiązki w przyjaznej atmosferze.

Następnie rozwija się w firmie według własnych zdolności i potrzeb, czyli samodzielnie wybiera potrzebne szkolenia, w ramach określonej, comiesięcznej kwoty pieniędzy. Może ją równie dobrze spożytkować na aktywności podnoszące radość z pracy, ale niekoniecznie z nią związane.
Konsole, planszówki i pies Zenon

W wolnych chwilach, by złapać tak potrzebny „drugi oddech”, pracownicy mogą pograć na konsoli, w piłkarzyki, planszówki czy poczytać książki. Przy okazji mogą również zjeść owoce lub warzywa, które firma regularnie dla nich zamawia.

Rynek Pierwotny przywiązuje dużą wagę do autentycznej integracji. Organizuje wiosną i latem grille i wspólne wyjścia. Niebanalnie podchodzi również do tematu szczególnych okazji np. ostatniego spotkania wigilijnego, na którym pracownicy przebrani za smoki, piratów czy lemury, po uroczystej kolacji, bawili się przy dźwiękach przebojów z lat 70.

Na urodziny pracownik dostaje voucher z konkretnym przeznaczeniem, dopasowanym do jego zainteresowań. Pracownicy mogą również liczyć na pakiet sportowy i medyczny. Swoje miejsce w Rynku Pierwotnym znalazły także czworonogi pracowników. Jeden z nich, pies Zenon, stał się już maskotką całej ekipy.

– Sukces portalu RynekPierwotny.pl to zdecydowanie zasługa całego naszego zespołu – każdej osoby, która u nas pracuje – dodaje Grzegorz Kurowski. – Gdyby nasi pracownicy nie czuli się u nas dobrze i nie identyfikowali się z celami naszej firmy, to z pewnością nie udałoby nam się zrobić tego, co zrobiliśmy. Sztuką jest utrzymać w pracowniku motywację i chęć do tego, by codziennie przez 8 godzin dawał z siebie 100 procent. Chcemy, by czuł się potrzebny i doceniony. Bo to nasza firma - zarządu i pracowników, a nie tylko zarządu – dodaje Kurowski.
Firma na bieżąco monitoruje poziom satysfakcji pracowników i reaguje, gdy pojawiają się niepokojące sygnały. – Prowadzimy wewnętrzną komunikację. Każdy pracownik i dział firmy współpracują ze sobą, a nie konkurują. Doceniamy wzajemną pomoc oraz życzliwość. Każdy może zgłaszać swoje propozycje i pomysły, które wnikliwie rozpatrujemy i wdrażamy po akceptacji większości pracowników – tłumaczy Małgorzata Siwiec, dyrektor HR Property Group.

– Piątki to już luźne dni, a podczas ostatniej godziny przed weekendem wykorzystujemy pomysły pracowników na spędzenie wolnego czasu. To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie dobór odpowiednich ludzi na etapie rekrutacji. Zatrudnienie u nas znajdują tylko osoby, które swoją osobowością i postawą pasują do zespołu – podkreśla Małgorzata Siwiec.

Efekt? Badania wewnętrzne przeprowadzone w marcu 2016 r. wskazują, że ponad 80 proc. pracowników wiąże z Property Group swoją przyszłość zawodową a aż 96 proc. z nich poleciłoby RynekPierwotny.pl innym osobom poszukującym zatrudnienia.

A ci, którzy nie przeszli pomyślnie procesu rekrutacji, mogą liczyć na wskazówki, które pozwolą im w przyszłości zaprezentować się korzystniej jako kandydat.

Artykuł powstał we współpracy z RynekPierwotny.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...