"Przyjrzymy się z uwagą tym treściom". Resort odpowiada na wniosek usunięcia z podręczników "promocji gender"

MEN odpowiada na wniosek fundacji ws. usunięcia treści "promujących gender".
MEN odpowiada na wniosek fundacji ws. usunięcia treści "promujących gender". Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Fundacja SOS - Obrona Życia Poczętego skierowała do Ministerstwa Edukacji Narodowej wniosek o usunięcie ze szkolnych podręczników treści promujących gender. W piśmie uznano ją za "groźną  ideologię", szkodzącą edukacji seksualnej.

Rzecznik Prasowa Ministerstwa Edukacji Narodowej Anna Ostrowska powiedziała w rozmowie z "Naszym Dziennikiem", na którą powołuje się portal pch24.pl, że MEN przyjrzy się treściom „promującym gender”. – Nie ma miejsca w podręcznikach na treści odwołujące się do różnego typu ideologicznych skrajności czy ukazujące brzydotę – powiedziała rzecznik.



Przypomniała, że każdy podręcznik powinien być merytorycznie zgodny z podstawą programową oraz oczywiście przydatny dydaktycznie, a treści w nim zawarte powinny odwoływać się do wartości uniwersalnych.

– Zapisy tej ustawy dotyczące antydyskryminacji i tolerancji, zostały przeniesione do nowej propozycji podstawy programowej Ministra Edukacji Narodowej, czemu jako organizacje rodzinne, zaangażowane w ochronę dzieci, się sprzeciwiamy – napisali przedstawiciele Fundacji SOS - Obrona Życia Poczętego w liście do ministerstwa.

Według nich programy „antydyskryminacyjne”, które prowadzone są przez progenderowe środowiska, mają zaburzać świat dzieci postrzegany w heteronormatywny sposób. Co więcej, obrońcy dzieci twierdzą, że treści takie często zawierają wulgarne treści erotyczne, które mają przybliżyć dzieciom świat homoseksualizmu.

Fundacja zwraca się również z prośbą o usunięcie ze strony MON telefonu zaufania grupy Ponton, która reprezentuje „proaborcyjną i promującą swobodę seksualną Federację na Rzecz Kobiet i Planowania Rodziny”.

Źródło: pch24.pl
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...