Wirtualny pulpit czy czujne oko rodzica w sieci? Rusza 4. odsłona programu dla osób z żyłką do biznesu i innowacji

Wystartowała 4. edycja Orange Fab Poland – programu skierowanego do technologicznych start-upów, które chcą rozwijać swój produkt i i promować go również za granicą
Wystartowała 4. edycja Orange Fab Poland – programu skierowanego do technologicznych start-upów, które chcą rozwijać swój produkt i i promować go również za granicą Orange Fab Poland
Zaczyna się od genialnego pomysłu. Kiedy idea przechodzi we wstępny projekt, trzeba zbudować mu kręgosłup – model biznesowy. Potem rozpoczyna się promocja, aby zakotwiczyć pomysł najpierw lokalnie, a następnie wypłynąć z nim na szerokie międzynarodowe wody. Przebycie tej drogi bez merytorycznego wsparcia, pomocy technicznej i kontaktów w branży stanowi nie lada wyzwanie. Ale gdy ktoś wyciągnie pomocną dłoń, można o wiele szybciej dobiec do mety.

Rozwój pod znaną marką
Idea pomocy na samym starcie przyświeca projektowi Orange Fab. – Stawiamy na partnerstwo z małymi początkującymi firmami, które mają w sobie potencjał, aby zmieniać na lepsze świat, popychać go naprzód i ułatwiać wszystkim codzienne życie – mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, na spotkaniu Demo Day, inauguracji 4. edycji programu wsparcia dla start-upów.


– Tą inicjatywą chcemy udowodnić, że sektor innowacji zajmuje ważne miejsce w strategii biznesowej Orange. Nie tylko w Polsce, ale także w krajach za naszą wschodnią granicą. Nie przejmujemy jednak firm, do których kierujemy swoją ofertę, dajemy im szansę rozwinąć skrzydła, wspieramy je na drodze do sukcesu, który staje się i naszym udziałem – tłumaczył Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska, wyjaśniając sens Orange Fab.

Na jakich innowatorów z Polski, ale również z Białorusi, Estonii, Litwy, Łotwy, Rosji czy Ukrainy, otwarci są organizatorzy Orange Fab Poland? – Jeśli chcesz przystąpić do programu, musisz zadać sobie kluczowe pytanie: w jaki sposób twój pomysł może przysłużyć się klientom naszej sieci? A szerzej, w jakim stopniu twój projekt zmieni na lepsze rynek telekomunikacji? – doradzał aspirującym uczestnikom programu Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange ds. rozwoju produktów i usług.

Globalny zasięg
Rozwijany przez pomarańczowego operatora program, tak jak cała stojąca za nim marka, ma globalny wymiar. Cieszy się prestiżem w Izraelu, kraju uchodzącym obok USA za światowego lidera innowacji. Z uwagi na rosnące znaczenie rynków dalekowschodnich znalazł też dogodne warunki do rozwoju w Azji. Najbliżej Polski działa program adresowany do start-upów we Francji. Niezależnie od lokalizacji nadrzędnym celem jest wypromowanie innowacji w kraju i za granicą.

Jesienne otwarcie nowej edycji Orange Fab Poland uświetniły demonstracje start-upów z różnych stron świata. Izrael reprezentował m.in. eyeSight, twórca aplikacji sterującej programami za pomocą gestów. Francuski patent na ładowanie smartfonów przy użyciu kulistych akumulatorów prezentowała firma Bubbles. Azjatycką myśl technologiczną wyrażała UlalaLab promująca Wim Factory, platformę monitoringu procesu produkcji dla małych przedsiębiorstw.

W gronie reprezentantów polskich obiecujących start-upów znaleźli się uczestnicy 3. edycji Orange Fab Poland: Deskdoo (wirtualny pulpit do zdalnej pracy zespołowej), iWisher (wygodna platforma do zbierania pieniędzy na wyznaczony przez siebie cel), Top4Parking (innowacyjna wyszukiwarka wolnych miejsc parkingowych), WiseStories (personalizowany gamebook, w którym dziecko staje się bohaterem fabuły bajek) i Virtual Parent (aplikacja do kontroli rodzicielskiej).

– Orange Fab jest świetnym sposobem na wdrożenie innowacyjnego pomysłu, który jest rozwiązaniem na realne problemy. Program daje dostęp do globalnego wymiaru marki Orange i szerokiego grona klientów, jak i wiele możliwości promocji produktu w sieci czy salonach stacjonarnych – wymieniała zalety programu w rozmowie z serwisem na:Temat Mirela Chudala, która promowała Virtual Parent podczas Demo Day.

Virtual Parent powstaje pod szyldem Baked Games, projektanta gier mobilnych. To program tworzony z myślą o ochronie dziecka w internecie. Za pomocą smartfona rodzic będzie mógł dowiedzieć się przykładowo, czy jego dziecko jest obrażane w sieci lub niechcący zaczęło rozmowę z osobą o złych zamiarach.

Program wyróżnia się na tle innych prostą instalacją, aplikacją na smartfony, jak i elementami grywalizacji. Mają one na celu motywowanie dziecka, które za wykonywanie prac domowych, a zarazem zrobienie dobrej dla zdrowia przerwy od komputera, nagradzane jest wirtualnymi słoneczkami.
Mirela Chudala
PR Manager, Baked Games

Dzięki temu programowi rodzic wie, że dołożył wszelkich starań, aby ochronić swoje dziecko w internecie, bo Virtual Parent to jakby parasol ochronny, który czuwa nad bezpieczeństwem dzieci. W momencie, kiedy dziecko jest w niebezpieczeństwie, rodzic zostaje natychmiast powiadomiony o tym, dostając SMS-a lub e-maila. Jeśli dziecko jest szykanowane na Facebooku lub innych kanałach social media w czasie rzeczywistym, od razu o tym wiemy.

Po raz czwarty
Orange Fab to funkcjonujący w 12 krajach program akceleracyjny dla najbardziej innowacyjnych małych i średnich firm, z których technologii mogliby skorzystać klienci Orange. Jego beneficjenci otrzymują wszechstronne wsparcie, począwszy od mentoringu eksperckiego i doradztwa biznesowego, a skończywszy na pomocy w znalezieniu inwestorów i wyjściu na rynki zagraniczne. Polska edycja programu wystartowała w 2014 roku.

Rejestracja do programu trwa od 10 października do 20 grudnia br. Start-upy, które przejdą przez sito rekrutacji, skorzystają z kompleksowej oferty pomocowej Orange, a także wezmą udział w międzynarodowej imprezie Orange Demo Days w Paryżu. Więcej informacji o programie i warunkach współpracy można znaleźć na oficjalnej stronie projektu.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...