Co to znaczy być jedna z najlepszych globalnych marek? Oni to wiedzą

Fot. Unsplash.com / CC0
Najnowszy model smartfona, t-shirt z ulubionym nadrukiem, czy płatki śniadaniowe, które codziennie rano sypiesz do miski – wszystkie te rzeczy, poza tym, że wielu mieszkańców globalnej wioski nie wyobraża sobie bez nich życia, mają jeszcze jedną cechę wspólną: są produktami globalnych marek. Te, które mają największy wpływ na naszą codzienność znalazły się w najnowszym rankingu Interbrand 2016 Best Global Brands.

W raporcie uwzględniono 100 największych i najbardziej wpływowych marek świata. I o ile podobnych zestawień co roku tworzy się setki,Interbrand 2016 Best Global Brands zasługuje na szczególną uwagę. Oceniając globalne marki, analitycy Interbrand nie opierają się bowiem tylko na wynikach finansowych, ale prowadzą szczegółowe analizy dotyczące roli, jaką dana marka spełnia na rynku oraz siły jej oddziaływania. Brak podziału na kategorie sprawia, że obecność na liście Interbrand 2016 Best Global Brands już sama w sobie jest dowodem najwyższej rozpoznawalności.



Według tegorocznego raportu, jedną z najszybciej rozwijających się marek z sektora technologicznego jest Huawei. W porównaniu z rokiem ubiegłym, chiński gigant odnotował skok o 16 miejsc: z 88. na 72. Tym samym wartość marki została oszacowana na poziomie 5,835 miliarda dolarów. Jest to wzrost w porównaniu do roku poprzedniego aż o 18 proc.

O tak dobrym wyniku zadecydowała m.in. strategia firmy zorientowana na potrzeby klientów oraz innowacyjne usługi i produkty. Na szczególną uwagę zasługuje też fakt, że marka Huawei, mająca od lat ustabilizowaną pozycję rynkową w Chinach, dzięki szerokim kampaniom wizerunkowym, staje się coraz bardziej znana również w Europie. Rosnąca rozpoznawalność marki Huawei przekłada się na przychody firmy, które w ostatnich latach są intensywnie generowane przez grupę biznesową Consumer. Pomiędzy 2011 a 2015 rokiem, firma odnotowała 18 proc. wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu), w tym dochód całej firmy w zeszłym roku ukształtował się na poziomie 395 miliarda CNY (60,8 miliarda dolarów). Udział Consumer Business Group wyniósł 129,1 milarda CNY (19,36 milarda USD), co daje 72,9 proc. wzrostu w stosunku do roku 2014. W 2015 na całym świecie Huawei dostarczył ponad 108 milionów smartfonów, co stanowi 44 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
Kevin Zhang
Prezes Marketingu Huawei Corporate

Misją Huawei jest tworzenie lepiej skomunikowanego świata, którego fundamentem są technologie informacyjno-komunikacyjne, a w szczególności rozwiązania chmurowe, SDN, „Internet rzeczy” oraz sztuczna inteligencja. W naszej strategii biznesowej skupiamy się przede wszystkim na potrzebach naszych klientów, którzy są zawsze na pierwszym miejscu. Dzięki filozofii nastawionej na otwartą współpracę w biznesie możemy wpłynąć na przyspieszenie rozwoju społeczeństwa cyfrowego.

Jako czołowa firma z branży technologicznej, Huawei przekazuje rokrocznie 10 proc. swojego zysku ze sprzedaży na badania i rozwój w 16 centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych na całym świecie. Przykładem może być Aesthetics Reaserch Center w Paryżu, gdzie francuskie firmy z kategorii premium pracują razem z inżynierami Huawei nad dostosowaniem technologii do przyszłych trendów w modzie. Z kolei, najnowsze centrum badawcze – Max Berek Innovation Lab w Wetzlar w Niemczech – zostało otwarte wspólnie z marką Leica, by tworzyć coraz lepsze rozwiązania w dziedzinie fotografii mobilnej oraz usprawnić jakość wykonywanych zdjęć w smartfonach. Oprócz tego, Huawei posiada ponad 10 laboratoriów badawczych w Chinach, Europie i innych lokalizacjach, gdzie projekty są realizowane z ponad 600 partnerami.

W ostatnim czasie, firma powołała wart 1 miliard dolarów Developer Enablement Program, którego celem jest wspieranie partnerów oraz twórców aplikacji mobilnych.

Artykuł powstał we współpracy z Huawei.

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...