Od sztuki i inspiracji do kreacji. Jak powstają kosmetyki EISENBERG?

Jose Eisenberg
Jose Eisenberg Fot. Materiały prasowe
Rozmowa z José Eisenbergiem, twórcą marki EISENBERG o historii jej powstania i kosmetykach stworzonych z myślą o kobietach.

Historia powstawania marki EISENBERG to również Pańska historia. Czy może nam Pan powiedzieć, co było impulsem do jej stworzenia?

To jest projekt mojego życia, a zrodził się z moich najśmielszych marzeń!
Moja fascynująca droga do prawdziwego piękna prowadziła przez sztukę, a odkryłem ją już w bardzo młodym wieku, gdyż mieszkałem we Florencji - najbardziej artystycznym mieście Europy. Tamto pełne pasji uczucie do ponadczasowego piękna z czasem przekształciło się w potrzebę tworzenia. W końcu, po wielu latach pracy zarówno w dziedzinie mody jak i techniki, w 1985 roku podjąłem decyzję, by zacząć całkowicie żyć moją pasją i poświęcić się jednej profesji – wtedy zacząłem wyobrażać sobie markę wynikającą całkowicie ze mnie, złączoną z moimi wartościami i moją wizją piękna. Ale musiało minąć aż 15 lat, by udało się opracować recepturę Trio-Molecular Formula®, dzięki której w 2000 roku mogłem wprowadzić moją markę w świat. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jestem jednym z niewielu żyjących twórców świata urody, który całkowicie poświęca się tworzeniu każdego produktu swojej marki.

Czym jest luksusowy kosmetyk i jakie cechy są najważniejsze w tej kategorii?

Luksusowe kosmetyki do pielęgnacji skóry to świat sam w sobie. Wiąże się on z autentyczną jakością produktu, jego wyraźną teksturą, delikatnym zapachem, oraz pięknem i perfekcją opakowania. Ludzie muszą czuć, że mają w ręku coś niebywale cennego, dzięki czemu mogą doświadczać szczególnej emocji i przyjemności - jednym słowem muszą czuć się uprzywilejowani.

Jak opisałby Pan kobietę, a jak mężczyznę, którzy stosują kosmetyki EISENBERG?

Posiadamy szeroki asortyment, dlatego też jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby różnych grup wiekowych i zapewnić kosmetyki dla każdej skóry - zarówno męskiej, jak i kobiecej.

Nasi klienci uważają, że firma EISENBERG oferuje wyjątkowe produkty, oraz że przekazuje ona istotny komunikat i wizję. Osoby wkraczające do naszego świata widzą, czym różnimy się od innych i podzielają nasze wartości. Dostrzegają jakość i innowacyjność naszych produktów i wiedzą, że zawdzięczają je najwybitniejszym osiągnięciom naukowym oraz wytworom natury. Rzecz jasna, nie zapominamy też o czysto zmysłowej przyjemności używania naszych kosmetyków, o wysokim poziomie wyrafinowania naszych produktów i o ponadczasowej elegancji, która cechują naszą markę.

Mężczyźni coraz częściej i odważniej sięgają po kosmetyki - czy to już rewolucja? Jak ocenia Pan reakcję rynku na te zmiany?

Mężczyźni dbali o siebie od niepamiętnych czasów, chociaż faktycznie pielęgnacja męskiej skóry w niektórych okresach stawała się tematem tabu. Ale dziś jest to już przeszłość, a rynek kosmetyków męskich rozwija się bardzo dynamicznie. Mężczyźni wiedzą coraz więcej na temat urody, rośnie też ich swoboda w kwestiach dbania o swój wygląd i korzystania z produktów kosmetycznych.

Marka EISENBERG jako jedna z pierwszych zaoferowała szeroką gamę kosmetyków dla mężczyzn, złożoną z 16 produktów. Temat ten jest dla mnie bardzo ważny i z przyjemnością obserwuję, że rynek ten co roku odnotowuje wzrost. Nasza oferta skierowana do mężczyzn odnosi sukcesy wszędzie tam, gdzie prowadzimy sprzedaż, a pewne produkty, takie jak Complexe Anti-Âge (Kompleks zapobiegający starzeniu się skóry) lub Baume Essentiel Hydratant (Balsam nawilżający) są przebojem wielu sklepów kosmetycznych i regularnie zdobywają nagrody konsumentów i mediów.

W 2017 roku będziemy mieli przyjemność zaproponować następny zdumiewający, wprost niezbędny produkt dla mężczyzn - i jestem pewien, że będzie to ogromny sukces w Polsce!

Czy nadal istnieje sztywny podział na kremy na dzień, na noc i pod oczy – a może kosmetyki stają się coraz bardziej uniwersalne?
Przede wszystkim musimy pamiętać, że kosmetyki muszą zawsze być dostosowane do typu skóry i do potrzeb użytkownika, a ich struktura zależy też od tego, czy przeznaczone są do stosowania na dzień, czy na noc.

W okolicy oczu skóra jest zawsze cieńsza i bardziej podatna na działanie niekorzystnych czynników. Dlatego też tym bardziej ważne jest, byśmy stosowali lekkie mikroemulsje, w tym celu opracowane.

Nasza skóra dogłębnie regeneruje się w nocy i wtedy też lepiej wchłania ona odżywcze substancje. Zatem kremy na noc są często bogatsze, bardziej odżywcze i regenerujące.

Trudno jest znaleźć produkty wielofunkcyjne, które w jednym czasie byłyby w stanie równie dobrze zająć się kilkoma problemami i to w kilku obszarach twarzy. Jednak nasza wiedza w dziedzinie produktów „dwa w jednym” przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy i oczu pozwoliła nam na opracowanie specjalnie zbilansowanych produktów regenerujących, które są w stanie spełnić te szczególne potrzeby. Oczywiście wszystkie te produkty zostały też przebadane przez okulistów. Poza tym firma EISENBERG podjęła strategiczną decyzję i postanowiła zaoferować swoim klientom produkty do pielęgnacji skóry, które działają 24 godziny. Można je stosować rano i wieczorem lub tylko rano, lub tylko wieczorem.

W naszej kolekcji mamy pewien fantastyczny produkt, który można uznać za uniwersalny. Jest to Crème Fluide Hydratante (Krem fluid nawilżający), który opracowaliśmy mając na uwadze ochronę skóry przed wysuszeniem. Dzięki delikatnej konsystencji emulsja ta stała się niezbędnym produktem EISENBERG, przeznaczonym dla kobiet w każdym wieku i o każdym rodzaju skóry. Produkt ten można stosować zarówno rano, jak i wieczorem. Jest to nasz prawdziwy ogólnoświatowy bestseller!

A jak wygląda proces tworzenia nowego produktu kosmetycznego i jakie czynniki bierze się przy tym pod uwagę? Jakie różnice wynikają z płci użytkowników?

Tworzenie produktu w EISENBERG to proces kreacji i inspiracji. Zawsze staramy się wprowadzać na rynek to, co uważamy za doskonałość, a zanim tak się stanie może minąć wiele lat poświęconych na badania. Dla przykładu, nad linią Pure White pracowaliśmy ponad siedem lat, gdyż chcieliśmy pomóc użytkownikom radzić sobie z takimi problemami jak przebarwienia, zmiany pigmentacyjne lub ziemista cera. Każda premiera kosmetyku ma ogromne znaczenie i nie da się wkroczyć na rynek „za jednym zamachem”. Musimy ciągłe przewidywać potrzeby naszych klientów, odpowiadać na ich oczekiwania i spełniać ich marzenia. Właśnie dlatego każde wprowadzenie produktu na rynek jest bardzo precyzyjnie opracowane i wynika z długoterminowej strategii, wewnętrznej logiki i starannie przeanalizowanych badań.

Odpowiadając na drugą część pytania - skóra męska jest zwykle grubsza i tłustsza niż skóra kobiet, inaczej też się starzeje. Również regularne golenie naraża męską skórę, dlatego też produkty dla kobiet i dla mężczyzn mają różne struktury i różne funkcje. Opakowanie też musi się różnić.

Na ile tendencja by oddawać się „kultowi młodości" i chęć dbania o swój wygląd dyktują warunki na rynku kosmetycznym?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że pięknym jest się w każdym wieku i że o wiele ważniejsze jest, by wyglądać dobrze, niż by wyglądać młodziej!

Ludzie coraz bardziej dbają o swoje dobre samopoczucie i oddają się przyjemnościom: poza zdrowym stylem życia i odżywianiem, widać stale rosnącą tendencję do stosowania produktów kosmetycznych, które zapobiegają oznakom starzenia się skóry lub te oznaki likwidują. I to jest dobre!

Jak wiadomo, firma EISENBERG cieszy się reputacją eksperta w technologiach zapobiegających starzeniu się skóry. Wiadomo, że autentycznie badamy ten problem i że odkryliśmy bardzo skuteczne metody radzenia sobie z nim.

Dla przykładu, ostatnio opracowaliśmy dwa nowe rewolucyjne produkty: Sekret Pierwszych Zmarszczek – Delikatną Emulsję i Delikatny Krem. Zwalczają one pierwsze oznaki starzenia się, co dla kobiet w przedziale wiekowym 28 – 40 lat stanowi istotną jakościową zmianę w życiu. Oferujemy też specjalnie opracowane produkty dla zmęczonej skóry oraz dla skóry dojrzałej, czyli Soin Anti-Age (Pielęgnacja anti-age) - nasz prawdziwy przebój. Jestem też bardzo dumny z linii EISENBERG Excellence, która zapewnia wyjątkowe rezultaty dzięki unikalnej technologii i zaawansowanym technologicznie składnikom.

Nie należy zapominać też o mężczyznach, ponieważ nasz Complexe Anti-Âge (Kompleks zapobiegający starzeniu się skóry) osiąga w wielu miejscach sprzedaży produktów EISENBERG pierwsze miejsce!

Który z produktów EISENBERG jest dla Pana najważniejszy? Może jest jakiś produkt, z którym wiąże się jakaś historia z Pańskiego życia?

Bardzo trudno jest mi wybrać tylko jeden produkt! Wszystkie nasze produkty oparte są na innowacjach biotechnologicznych i łączą skuteczność ze zmysłową przyjemnością. Tym niemniej muszę przyznać, że istnieje pewien produkt, którego zawsze używam, gdy jestem zmęczony albo tak wyglądam. Jest to maseczka Masque Liftant (Maseczka liftingująca) z naszej linii dla mężczyzn. Charakteryzuje się ona znakomitą komfortową konsystencją, a do jej sporządzenia użyto zaawansowanych technologicznie składników. Zastosowanie tej maseczki przynosi natychmiastowy spektakularny i długotrwały efekt: oznaki zmęczenia znikają, a skóra staje się jędrniejsza i ma zdrowszy wygląd. Można wypróbować ten produkt na połowie twarzy i porównać… Taki test trzeba zrobić, aby należycie przekonać się o skuteczności produktów marki EISENBERG!

Kolejnym innowacyjnym produktem, który uważam za bardzo ważny, jest dezodorant w sprayu. Włożyliśmy w jego opracowanie tyle badań! Nie zawiera on soli aluminium, parabenów, alkoholu ani barwników. I charakteryzuje się niesamowitym zestawem antybakteryjnym, dzięki czemu działa 24 godziny!

Który z produktów do pielęgnacji skóry jest bestsellerem i co najczęściej wybierają klienci?

Wśród naszego wyjątkowego asortymentu każdy może w mgnieniu oka odnaleźć swój własny najważniejszy produkt EISENBERG!

Każdy z naszych produktów ma swój własny cel i odpowiada na konkretne potrzeby, ale również plasuje się w ustalonym porządku. Wśród naszych sztandarowych produktów znajdują się maseczka do twarzy Masque Tenseur Remodelant (Maseczka ujędrniająco-modelująca), Élixir de Jeunesse (Eliksir młodości) i Baume Essentiel Hydratant (Balsam nawilżający). Z bardzo zaawansowanych technologicznie produktów mógłbym wymienić Sérum Amincissant Corps (Serum wyszczuplające do ciała) i Fond de Teint Correcteur Invisible (Niewidoczny podkład korygujący). To są wielkie hity.

EISENBERG to także perfumy. Dlaczego kolekcja l'Art du Parfum opatrzona jest dziełami Juareza Machado?

Sądzę, że perfumy to ucieleśnienie sztuki. Znajdują się w samym sercu wszystkich tajemnic i emocji, podobnie jak malarstwo, rzeźba czy poezja, z którymi całkiem naturalnie - i zawsze doskonale - współgrają.

Malarstwo było dla mnie środkiem do zachowania na zawsze twórczych emocji mojej kolekcji, dzięki czemu mogłem jeszcze głębiej wejść w postrzeganie swej krainy fantazji i snów.

Zrozumiałem też, że mogę dać upust kreatywności, którą nabyłem podczas okresu życia, gdy zajmowałam się modą, kiedy to - wraz z Juarezem Machado, malarzem, który stał się jednym z moich największych przyjaciół - wyobrażałem sobie własną koncepcję perfum, sztuki i wieczności. Zawsze byłem zafascynowany jego oniryczną sztuką znajdującą się poza czasem i wiedziałam, że talent Juareza z pewnością będzie mógł odtworzyć to, co mną kierowało i co czułem podczas tworzenia perfum i całej kolekcji.

Jakie zapachy Polki wybierają najczęściej, a jakie Francuzki? Czy to zagadnienie ma uniwersalny charakter?

Niewątpliwie światowymi bestsellerami niezależnie od kraju są perfumy J'OSE, I AM oraz LOVE AFFAIR. Jak widać, jest to zagadnienie uniwersalne, gdyż perfumy to tajemnicza alchemia i subtelna równowaga pomiędzy nutami, a to jest zdolne podbić serce raz na zawsze. I tak właśnie jest w przypadku tych trzech perfum. Jednak gdy pracowałem nad kolekcją L'Art du Parfum, moim zamiarem było zaoferowanie szerokiego wachlarza zapachów od delikatnych po mocniejsze, dzięki czemu każda kobieta mogłaby używać perfum zgodnie z własnym nastrojem, tym co chce przekazać, miejscem i porą roku: prawdziwa kolekcja prêt-à-porter!
Jakich nowości na rynku kosmetycznym możemy spodziewać się w najbliższych latach? Nad czym pracujecie w laboratoriach?

Gdy 16 lat temu zaczynałem pracować w sferze badań w bio-kosmetyce, było to działanie pionierskie. I wciąż uważam, że nauka i natura są najlepszymi sprzymierzeńcami w drodze do postępu i że przynoszą one coraz bardziej zadziwiające rezultaty. Wierzę, że produkty łączone z różnych kategorii będą przeżywać boom.

Dla firmy EISENBERG rok 2017 będzie rewolucyjny i bardzo kreatywny, ale nie mogę jeszcze podać szczegółów! Ale z pewnością będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na innowacyjnych działaniach i poszerzaniu obecnych granic, zarówno w dziedzinie produktów dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Produkty EISENBERG zyskały uznanie w wielu krajach, ale nie reklamują się tak jak inne marki. Dlaczego?

Zdaję sobie sprawę z tego, że działania reklamowe są ważne przy budowaniu świadomości marki na świecie, ale w EISENBERG staramy się inwestować większość naszych środków w badania naukowe i rozwój produktu.

Jestem twórcą, jestem perfekcjonistą i mocno wierzę, że budowanie marki odbywa się przez dostarczanie moim klientom innowacji, efektywności oraz przyjemności: daję im klucz do unikalnego świata piękna, a oni mi ufają. Moi klienci nie kupują produktów EISENBERG dlatego, że tak podpowiada im reklama!

A jeżeli jakaś kobieta miałaby udać się na bezludną wyspę, to jakie trzy produkty poleciłby Pan jej wziąć ze sobą?

Zakładając, że wyspa ta znajdowałaby się w strefie tropikalnej, poradziłbym tej śmiałej kobiecie, by umieściła w swej kosmetyczce trzy podstawowe produkty EISENBERG gwarantujące przetrwanie jej urody:
- Gel Nettoyant Démaquillant (Żel myjący do demakijażu), który usunie wszelkie zanieczyszczenia, odświeży, ożywi i stonizuje skórę,
- Soin Bi-Phasé Ultra-Hydratant (Intensywnie nawilżająca pielęgnacja dwufazowa) to wyjątkowa kuracja, która spowalnia wysuszanie i chroni przed czynnikami zewnętrznymi. Stosuje się go na twarz, ciało i włosy, a zawarty w nim zestaw pięciu naturalnych olejów odżywia i regeneruje,
- Crème de Jour SPF 50 (Krem na dzień SPF 50 z linii Pure White), który zawiera skuteczne filtry przeciwsłoneczne, pomaga ujednolicić kolor cery i zapobiega pojawianiu się przebarwień.
- A jeżeli ma ona jeszcze trochę miejsca w torebce, to niech koniecznie weźmie też jedne z perfum. Polecam I AM, czyli jeden z naszych bestsellerów. Odznacza się ona czarującym owocowym zapachem, który pozostawia wir zmysłów, wrażenie ulotnego prezentu i niezatarte wspomnienie romantycznej kobiety.
Wyobraźmy sobie, że ta kobieta przebywać będzie na bezludnej wyspie przez kilka miesięcy… Będzie ona wciąż tak piękna, że jej wybawca zakocha się w niej od pierwszego wejrzenia!

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...