Robicie to źle. GIS ostrzega dzieciaki przed melanżami na używkach, a z instytucji robi pośmiewisko

GIS ostrzega młodych przed narkotykami, spoty adresatów głównie śmieszą.
GIS ostrzega młodych przed narkotykami, spoty adresatów głównie śmieszą. Fot. GIS
Jakie kampanie społeczne są, każdy widzi. Główny Inspektorat Sanitarny postanowił zwrócić uwagę nastolatków na negatywne skutki zażywania narkotyków i innych używek i... wyszło, jak wyszło. Zamiast bawić i uczyć, klip wpadł do zbioru lolcontentu.

"Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym... Plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka... Raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu" - zachwalał swoją akcję GIS. Miał to być nowoczesny komunikat skierowany do młodzieży. Imprezowe dzieciaki miały siedzieć przed ekranami i z opadniętymi szczękami chłonąć prawdę o prochach. Szczęki faktycznie opadły, a chwilę później wszędzie wzdłuż Wisły padły facepalmy. Dlaczego? Przekonajcie się sami.
Jest tego więcej. W ramach kampanii powstało 10 spotów video. Pozostałe można znaleźć na stronie: www.melanz.tv, która przy okazji zawiera także dużo bardziej wartościowe materiały niż kuriozalne spoty.



Jak wynika z przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań, 90% polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w życiu papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne. Jednocześnie co drugi nastolatek żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy.

Problem jest poważny, ale GIS nie uczy się na swoich błędach. Kilka lat temu w ramach kampanii "Stop dopalaczom" przed używkami ostrzegano w rytmie rapu. W fatalnym klipie zobaczyć mogliśmy panów w kapturach, którzy recytowali wersy o szkodliwości używek. "Narkotyki, dopalacze to zabójcze są produkty/A więc zamiast je zażywać, to żyj zdrowo jedząc frukty" - można było usłyszeć.

Jak sami użytkownicy szkodliwych substancji reagują na takie kampanie, najlepiej pokazuje chyba ta scena z niezapomnianej komedii stonerskiej "Harold & Kumar Go To White Castle".

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...