Martyniuk podbija Kubę? Niekoniecznie, dziennikarze dali się nabrać na "gorącego newsa". Zenek to mistrz marketingu

Zenek zrobi karierę na Kubie? Jeszcze nie teraz
Zenek zrobi karierę na Kubie? Jeszcze nie teraz YouTube/ Zenek Martyniuk
Zenek Martyniuk podbija Kubę! Piosenka "Przez twe oczy zielone", hitem na wyspie! Jaka jest prawda? – Zenek był na wakacjach na Kubie z kolegą, nakręcili teledysk i tyle. O żadnym podbijaniu Kuby na razie nie ma mowy – komentuje Edyta Folwarska, prezenterka Polo TV. "Wizualizacji marzeń" w świecie muzyki disco polo jest więcej.

Okazuje się, że umiejętność preparowania "fake newsów"gwiazdorzy disco polo opanowali zanim ten termin stał się modny. I to bez wynajmowania drogich i modnych agencji marketingowych. Przykładem może być historia sprzed kilku lat z udziałem innego zespołu discopolowego: Bayer Full.



W 2010 roku media obiegła elektryzująca wiadomość: Bayer Full, najpopularniejszy wtedy zespół nurtu disco polo, jedzie w trasę po Chinach. Media opisywały rzekome żądania chińskiego ministerstwa kultury, które zażyczyły sobie piosenek w chińskiej wersji językowej. Zespół opublikował nawet przebój "Majteczki w kropeczki"po mandaryńsku. Na podstawie marzeń skromnych muzyków z Polski powstał film "Miliard szczęśliwych ludzi", napisana została też książka. Według niektórych źródeł Bayer Full miał sprzedać w Chinach 67 milionów płyt, czyli więcej niż Michael Jackson....
A jak było naprawdę? – Z tego co wiem, jeśli nawet pojechali do Chin, to raczej o spektakularnym sukcesie trudno mówić. Chiny, to bardzo trudny rynek, a każdy z kantonów rządzi się własnymi prawami. W każdym razie marketingowo, Bayer Full rozegrał to znakomicie – tłumaczy Maciej Mardyłło, magazynu Disco Polo Mix.

Zenek Martyniuk na winylu
Z Zenkiem historia wygląda podobnie. Jak ustaliliśmy, gwiazdor disco-polo, pojechał na wakacje do swojego serdecznego przyjaciela na Florydę i tam panowie wpadli na pomysł nagrania teledysku. Przyjaciele wybrali się do Hawany, zrobili spontaniczny casting i tak powstał klip, którym dzisiaj emocjonują się polskie media.

– Teledyski Zenka zawsze są produkowane za około 5 tys. złotych, czyli śmiesznie tanio. Tak było i tym razem. Zenek nie myśli o podbijaniu Kuby, bo nie widzie w tym większego sensu. Ale inna historia z Zenkiem myślę, że jest godna odnotowania: Martyniuk wydaje właśnie swoje przeboje na płycie winylowej. Tego jeszcze na polskim rynku nie było: "disco-polo na na czarnej płycie" – wyjaśnia Edyta Folwarska, gwiazda Polo TV.

Okazuje się, że "podkręconych"newsów wypuszczanych przez marketing Martyniuka jest jeszcze więcej. Niedawno Zenek opowiadał w mediach o swoim nowym biznesie: restauracji w rodzinnym Białymstoku z domowym jedzeniem." Od kilku miesięcy myślimy z Danusią o otwarciu restauracji. Żona znakomicie gotuje, więc zadbałaby o menu, w którym dominowałyby dania kuchni regionalnej" – mówił.
Media uwierzyły w wersję Martyniuka. W rzeczywistości, nad koncepcją restauracji pracuje Marcin Mróz, opisywany wcześniej amerykański przyjaciel Zenka. Mróz jest jednym z bardziej znanych kucharzy w Nowym Jorku, do restauracji, w której pracuje przyjeżdżają nawet amerykańskie gwiazdy takie jak Brad Pitt czy Jay-Z. To on stworzył dla Zenka profesjonalny biznes plan, oparty na jego zawodowych doświadczeniach i niemający nic wspólnego z "mielonymi Danusi", jak próbowano sprzedać tę informację w mediach.

Jak widać Zenek Martyniuk ma głowę do interesów i potrafi wykorzystać zainteresowanie mediów jego karierą. Od kilku miesięcy na rynku jest napój energetyczny "Zenek Energy Drink", w tym roku powstanie książka o jego życiu.

– Nawet jeśli niektóre informacje o Zenku są działaniem sprawnego marketingu zespołu to przecież nikomu krzywdy nie robią. A Bayer Full też dobrze wyszedł na"chińskiej karierze". Słyszałam, że szejkowie z Dubaju chcą ich zaprosić do siebie na koncerty. Niedługo więc, będziemy mieli "Majteczki w kropeczki" wersji arabskiej – śmieje się Edyta Folwarska.

Napisz do autora: oskar.maya@natemat.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...