JIMEK stworzył niezwykły utwór, a efekt przerósł oczekiwania. Finał Projektu 30/90

Finał wielomiesięcznego projektu 30/90.
Finał wielomiesięcznego projektu 30/90. Mat. promocyjny Wyborowa Polska
Czwartkowy wieczór 11 maja zostanie zapamiętany na długo. JIMEK, czy Radzimir Dębski zaprezentował utwór łączący dźwięki nadesłane przez internautów. Wraz z orkiestrą w warszawskim teatrze Palladium zagrał go i w ten sposób przypieczętował swoją współpracę z marką Wyborowa.

Projekt 30/90 Wyborowej mógł wydawać się ideą niemożliwą do spełnienia. Jakby JIMEK wchodząc w niego, porywał się z motyką na słońce. Z zalewu zgłoszeń - a było ich ponad 1,1 tys. - wybrał 196 muzycznych fragmentów plus jeden wybrany przez internautów i połączył je w całość. – Ze względu na to, że się sam wywodzę z internetu i w nim upatruję zagładę, ale jednocześnie nadzieję dzisiejszego świata, wydaje mi się, że jest tak nieprawdopodobną, kreatywną magmą i otchłanią, oceanem dziwnych zajebistości, że chciałem zrobić coś z nimi wszystkimi – z tymi ludźmi, których jeszcze nie znam – mówił ze sceny teatru Palladium artysta.
JIMEK
o Projekcie 30/90

Chciałem ich poznać, chciałem zobaczyć kim są, chciałem zobaczyć, co zrobią – stąd powstał projekt, w którym ludzie współtworzą kawałek razem ze mną. Mogą być muzykami zawodowymi, mogą być kompletnymi amatorami. Pierwotnie tych osób miało być 30, potem 90, a wysłało ponad 1000 osób. Wybrałem 400 super świetnych do finału, ale i tak nadal nie mogłem z nich wszystkich skorzystać. Cały czas było za dużo, musiałem ciąć, bo założeniem był 3 minutowy kawałek. Po długich dyskusjach udało mi się wywalczyć 8 minut, a i tak z bólem serca ciąłem, to co pierwotnie złożyłem.

Zgromadzona publiczność usłyszała, że realizacja projektu była dla JIMKA "ogromną przyjemnością i ogromnym zaszczytem". Co im zaserwował można posłuchać (i obejrzeć) pod tym linkiem. Na utwór wieńczący 30/90 składają się takie dźwięki jak odgłos skrzypiących drzwi, wiertarki, a nawet fajerwerków. Obok JIMKA w wieczór finału akcji pojawili się laureaci i liczni muzycy, m.in. Marika, Bovska, duet wiolonczelistów i chór.



Projekt 30/90 to oryginalna inicjatywa, której pretekstem są 30.urodziny Dębskiego i 90. jubileusz Wyborowej. – Wspólnym mianownikiem, który określa zarówno JIMKA, jak i markę Wyborowa oraz uzasadnia naszą współpracę jest wyznaczanie standardów. Owoc tegorocznej współpracy - Projekt 30/90  oraz jego efekty są na to dowodem. To niezwykłe przedsięwzięcie przekracza granice, będąc pierwszą tego typu akcją, realizowaną na tak dużą skalę w Polsce, w której fani wspólnie z artystą biorą udział w procesie twórczym – mówi Tadeusz Rusek, Senior Brand Manager, Wyborowa S.A.

– Nazwaliśmy go tak, bo wreszcie nadarzyła się okazja do zrobienia czegoś o czym myślałem od wielu lat. Pretekstem były urodziny – trzydzieste i dziewięćdziesiąte – moje i mecenasa projektu, czyli marki Wyborowa – tak z kolei o projekcie opowiadał Annie Dryjańskiej Dębski.

Podwójny jubileusz oznaczał też wypuszczenie limitowanej butelki alkoholu - znajduje się na niej muzyczny symbol fermata, oznaczający przedłużenie dźwięku albo pauzę. Etykieta nawiązuje zaś do fali dźwiękowej.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...