Ta historia rozeszła się po polskim internecie z prędkością błyskawicy. Chora na nowotwór Patrycja Frejowska opisała, jak Avon zwolnił ją z pracy, pomimo swojej akcji z Różową Wstążką. Okazuje się jednak, że przykra sprawa ma swoje dobre strony i zakończy się z klasą. Firma postanowiła zmienić podejście do swoich przewlekle chorych pracowników i pracowniczek. Jako pierwsi publikujemy oświadczenie firmy w tej sprawie.
O wszystkim zrobiło się głośno kilka dni temu, gdy Patrycja Frejowska opisała na Facebooku swoją historię. Przypomnijmy, że chora na raka współpracowniczka Avon Cosmetics Polska została zwolniona 30 dni przed zakończeniem kontraktu z powodu rzekomego "niewystarczającego poziomu multitaskingu". Ironią jest to, że właśnie ta firma kosmetyczna od dawna zaangażowana jest w działania profilaktyczne związane z rakiem piersi i działalnością grup Amazonek. Wpis pani Patrycji wywołał burzę w internecie, a przez ostatnie dni firma wyjaśniała sprawę.
Dzisiaj Avon w specjalnym oświadczeniu przeprasza za zaistniałą sytuację, wyciąga z niej wnioski i podejmuje konkretne decyzje.
Jak dowiaduje się naTemat, przedstawiciele firmy spotkali się dziś z panią Patrycją i zaproponowali jej objęcie nowo utworzonego stanowiska – Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym. Avon przyznaje, że ta głośna historia stała się impulsem do zbudowania zupełnie nowego systemu wsparcia chorujących pracowników i współpracowników.
Wiemy już, że sprawczyni całego zamieszania ofertę przyjęła i zapewnia, że będzie pomagać pracownikom i pracowniczkom firmy, którzy znajdą się w podobnej sytuacji.
Co w praktyce kryje się za hasłem "wspierania osób, które zmagają się z przewlekłą chorobą"? – Do obowiązków Pani Patrycji będzie należało stworzenie procedur postępowania w konkretnych przypadkach i bieżące wsparcie dla osób, które się do niej zgłoszą. Dodatkowo zajmie się współpracą z zewnętrznymi partnerami, którzy pomogą nam zapewnić kompleksowe wsparcie terapeutyczne, medyczne i rehabilitacyjne. Pełnomocnik na początku swojej pracy skupi się przede wszystkim na obecnych pracownikach firmy – wyjaśnia Barbara Goździkowska, dyrektor zarządzająca AVON Cosmetics Polska
Jak widać, bardzo przykra historia, która mogła dotknąć każdego pracownika, zmieniła się w coś dobrego. Co prawda, stanowisko pełnomocnika, który ma pomagać chorym pracownikom, pojawiło się dopiero po medialnym skandalu, ale reakcja firmy jest godna naśladowania. Z pewnością skorzystają na tym zarówno firma, pani Patrycja oraz jej chorzy koledzy i koleżanki. Może przedstawiciele innych firm wezmą przykład i bez tak dramatycznych sytuacji postanowią pomóc swoim pracownikom w trudnych, życiowych sytuacjach.
Barbara Goździkowska, Dyrektor Zarządzająca AVON Cosmetics Polska
W imieniu swoim, jak i naszej firmy chciałam oficjalnie przeprosić Panią Patrycję. Jak tylko dowiedziałam się o całej sytuacji, osobiście zaangażowałam się w jej rozwiązanie. Wyciągnęliśmy wnioski i zrobimy wszystko, żeby podobne sytuacje nie miały miejsca w przyszłości.
Patrycja Frejowska
Doceniam, że objęłam w AVON stanowisko Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym i dzięki temu będę mogła pomagać innym osobom, które mogą potrzebować w przyszłości pomocy.