Już wkrótce zapłacisz za treści na Facebooku? Zuckerberg zdradził swój najnowszy pomysł

Mark Zuckerberg potwierdził, że Facebook zamierza umożliwić wydawcom zdobywanie subskrybentów
Mark Zuckerberg potwierdził, że Facebook zamierza umożliwić wydawcom zdobywanie subskrybentów Fot. pixabay.com/ CC0
Mark Zuckerberg potwierdził, że Facebook zamierza umożliwić wydawcom zdobywanie subskrybentów za pośrednictwem serwisu. – Czujemy się współodpowiedzialni za budowę rzetelnie poinformowanych społeczeństw, a nie zrobimy tego bez współpracy ze sprawdzonymi wydawcami. Dlatego zamierzamy ich wspierać  – zapowiedział.

Informacje, potwierdzone obecnie oficjalnie przez Marka Zuckerberga, pojawiły się już wcześniej. Mówiły o budowie przez Facebook systemu pozwalającego na szybsze niż dotąd zdobywanie przez wydawców subskrybentów spośród użytkowników, którzy stykają się z treściami wydawnictw za pośrednictwem Facebooka.

I've spent a lot of time over the past year meeting with news organizations to talk about how we can work better...

Opublikowany przez Mark Zuckerberg na 23 sierpnia 2017
Serwis Zuckerberga planuje udostępnienie dwóch modeli publikacji dla wydawców zewnętrznych. Pierwszy z nich to treści płatne, znajdujące się za tzw. paywallem, z określonym miesięcznym limitem ilościowym. Drugi to treści "freemium", dostępne dla użytkowników po zalogowaniu do Facebooka. W obu modelach kluczowa jest subskrypcja, niezbędna ze strony użytkownika do odczytu treści. Zyski z subskrypcji mają płynąć wprost do kieszeni wydawców.



"Jeśli użytkownik Facebooka zdecyduje się na płatny dostęp do treści konkretnego wydawcy wszystkie pieniądze z tego tytułu trafią bezpośrednio do konkretnego medium. Testy zostaną przeprowadzone wspólnie z niewielką grupą amerykańskich i europejskich wydawców, później zaś wysłuchamy ich uwag na temat nowego systemu” – napisał m.in właściciel medium społecznościowego.

Źródło: wirtualnemedia.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...