Nowe jak stare. Tyle że nowe. Senat wyda sporą sumę na odświeżenie swego logo

Logo Senatu ma zostać odświeżone przez artystę grafika. Wartość kontraktu to ponad 110 tysięcy złotych.
Logo Senatu ma zostać odświeżone przez artystę grafika. Wartość kontraktu to ponad 110 tysięcy złotych. Fot. Slawomir Kaminski / Agencja Gazeta
Widziałeś kiedyś logo Senatu? Jeśli nie, to nie masz się czym martwić. Wkrótce i tak będzie jedynie starym znakiem graficznym, właśnie ogłoszono konkurs na nowy znak graficzny. Jest o co powalczyć.

Senat RP podpisał umowę na wykonanie nowego logo. Twórca ma zainkasować łącznie około 110 tysięcy złotych, z czego 83 tysiące za wykonanie dzieła, a 27 z tytułu przeniesienia prawa autorskich. Nowe logo będzie wykorzystywane w oficjalnych dokumentach Senatu.
Umowa już została zawarta, wykonawcą nowego znaku graficznego będzie Marcin Władyka, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Marcin Władyka Headmade. Na swojej stronie internetowej chwali się dotychczasowymi osiągnięciami, stworzył znaki graficzne między innymi dla firmy ochroniarskiej Solid Security, Fashion House Group, Bioton czy Ogrody Muzyczne. W swoim portfolio prezentuje też plakaty kinowe i teatralne. Wśród najważniejszych trofeów zdobytych przez artystę znajduje się srebrny medal w kategorii plakatu ideowego na XVII Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (2000), a także nagroda główna konkursu na znak Warszawy z okazji 400-lecia miasta (1996). 
I choć trudno odmówić Władyce kompetencji, to rodzi się pytanie, co takiego złego było w starym logo Senatu, że trzeba je było zmienić? I po co? Zwłaszcza, że Senat RP na Twitterze poinformował, że to nie będzie zupełnie nowe logo, tylko zostanie odświeżone stare, przedstawiające orła oplecionego literą S.
Trwa ładowanie komentarzy...