Polacy stworzyli DIMAQ, narzędzie, na jakie czekała branża internetowa. Skala zainteresowania ich zaskoczyła

Polski oddział IAB stworzył DIMAQ, narzędzie weryfikacji kompetencji e-marketingowych. Na zdjęciu Internet Week.
Polski oddział IAB stworzył DIMAQ, narzędzie weryfikacji kompetencji e-marketingowych. Na zdjęciu Internet Week. Facebook/IAB Polska
IAB Polska stworzyło pierwszy w Polsce autorski program weryfikacji kompetencji w marketingu cyfrowym, DIMAQ. Sprawdza wiedzę w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia w prowadzeniu biznesu i promocji.

Teraz eksperci z branży e-marketingu mogą gruntownie sprawdzić swoją wiedzę, zdać egzamin na takich samych zasadach w każdym oddziale IAB na świecie i uzyskać na jego podstawie certyfikację. Rozwiązanie wzbudziło ogromne zainteresowanie w kolejnych 10 krajach.



Narzędzie stworzone przez IAB Polska to trafna odpowiedź na potrzeby nie tylko polskiego rynku. Mogą z niego korzystać marketerzy, firmy i agencje, które zmagają się z rosnącą konkurencją na rynku usług digitalowych.

DIMAQ pozwala profesjonalistom z sektora potwierdzić swoje kwalifikacje i usprawnić komunikację pomiędzy marketerami i agencjami. Firmy mogą dzięki niemu efektywnie zweryfikować wiedzę swoich pracowników. Program może też służyć jako skuteczne narzędzie motywacyjne, pomaga w rekrutacji pracowników.

Najważniejszy w nim jest jednolity standard kompetencji, do którego mogą odwoływać się marketerzy, agencje, pracodawcy i profesjonaliści branży marketingu na całym świecie. Cechą charakterystyczną programu jest uwzględnienie w nim zarówno tematów globalnych, jaki i regionalnych w sektorze e-marketingu.

– Znamy zalety i uniwersalność naszego programu certyfikacji, jednak nie ukrywam, ze skala międzynarodowego zainteresowania nas zaskoczyła. Po półtora roku od startu w Polsce DIMAQ jest wprowadzany w kilku europejskich krajach, a to przecież jeszcze nie koniec – powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Projekt Polaków właśnie miał swój debiut w Słowenii i Rumunii. Niebawem mają wdrożyć go oddziały IAB w Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze czy na Cyprze. W ramach DIMAQ działa platforma egzaminacyjna dla profesjonalistów z branży.

Egzamin sprawdza wiedzę z marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym. Są w nim zagadnienia z 12 obszarów takich jak strategia i planowanie, social media, content marketing, mobile marketing, prawo w internecie czy e-commerce.

Egzamin odbywa się zawsze w tym samych warunkach, zawsze w siedzibie IAB danego kraju przez platformę egzaminacyjną. Uzyskany po zdaniu egzaminu certyfikat jest ważny tylko dwa lata, ze względu na to, że obszar związany z marketingiem cyfrowym dynamicznie się zmienia.

IAB Polska jest częścią światowej organizacji IAB. W Polsce skupia pracodawców branży internetowej. Reprezentuje interesy ponad 200 firm, wśród nich są największe portale w Polsce, agencje reklamowe, domy mediowe czy dostawcy technologii.

Celem IAB Polska jest edukacja rynku tak, by umiał wykorzystać internet jako skuteczne narzędzie prowadzenia biznesu i promocji. IAB ma kilkadziesiąt oddziałów na całym świecie, Główna siedziba znajduje się w Stanach Zjednoczonych.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...