Tę polską markę cenią pasażerowie z ponad 30 krajów. 70 proc. jej produkcji pochłania eksport

Solaris Bus & Coach produkuje autobusy, z których korzystają pasażerowie z 700 miast z 32 krajów. W Polsce jest liderem produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich
Solaris Bus & Coach produkuje autobusy, z których korzystają pasażerowie z 700 miast z 32 krajów. W Polsce jest liderem produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich Fot. Mikołaj Kuras / Agencja Gazeta
Jego marka wystawia Polsce świetną opinię wśród pasażerów Berlina, Rzymu czy Dubaju. Solaris Bus & Coach, czołowy producent autobusów miejskich, trolejbusów oraz tramwajów, nie zwalnia tempa i prężnie działa, aby zdobywać coraz mocniejszą pozycję na zagranicznych rynkach.

Historia cenionej na świecie polskiej firmy sięga 1996 roku, kiedy to Neoplan Polska, założone przez Krzysztofa Olszewskiego przedsiębiorstwo w Bolechowie-Osiedlu, rozpoczęło produkcję autobusów w związku z kontraktem na dostawę 72 pojazdów dla komunikacji miejskiej w Poznaniu. W ciągu trzech kolejnych lat firma zapracowała na pozycję lidera polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. W 2001 roku zmieniła nazwę na Solaris.

Od początku produkcji z podpoznańskiej fabryki wyjechało już ponad 15 tysięcy pojazdów, które trafiły do 32 krajów (700 miast na czterech kontynentach). W Polsce firma od 15 lat cieszy się mianem największego producenta autobusów niskopodłogowych (z udziałem w rynku na poziomie 51 proc.). Ponadto jest w Europie liderem pod względem produkcji autobusów niskoemisyjnych. W poprzednim roku odnotowała rekordowy przychód w wysokości 1,85 mld zł. 70 proc. jej produkcji stanowił eksport.

Solaris Bus & Coach posiada obecnie 4 zakłady produkcyjne: główną fabrykę i siedzibę w Bolechowie (montaż końcowy autobusów i trolejbusów), dwa zakłady w Środzie Wielkopolskiej (spawalnia szkieletów autobusów i trolejbusów oraz tzw. pudeł tramwajowych) i dzierżawioną w Poznaniu halę montażu końcowego pojazdów szynowych. Obecnym prezesem firmy jest Solange Olszewska, żona Krzysztofa Olszewskiego.

Partnerem akcji #100momentów na 100-lecie niepodległości jest Kulczyk Investments. Wspólnie pokazujemy 100 gospodarczo-biznesowych wydarzeń z ostatnich 100 lat, które były istotne dla naszego kraju

Trwa ładowanie komentarzy...
[b]Zmasowane podpalenia w Szwecji[/b]. Spłonęło blisko 90 samochodów

Zmasowane podpalenia w Szwecji. Spłonęło blisko 90 samochodów

No w końcu! [b]Znamy datę wyborów samorządowych[/b]

No w końcu! Znamy datę wyborów samorządowych

Michał BoniMichał Boni

15 sierpnia będziemy oglądali defiladowy przemarsz warszawską Wisłostradą wojsk różnych formacji z historii Polski. Wieść niesie, że będą oddziały z czasów Mieszka i Chrobrego, aż do najbardziej współczesnych. Takie defilady w sposób naturalny rodzą poczucie dumy. Pokazują najlepsze tradycje, dają siłę, wyzwalają emocje i budują tożsamość, polską tożsamość.