Sex, drugs and Balenciaga! „Plotkara” wraca, ale to już koniec popularnego serialu

Materiały własne
Serial „Plotkara” („Gossip Girl” ) to markowe ubrania, wystawne bankiety, a także intrygi, zdrady i skandale. Burzliwe życie nowojorskiej elity z Upper East Side śledzą miliony nastolatków na całym świecie. Jednym z najważniejszych elementów serialu jest oczywiście moda, ta z najwyższej półki.

Fabuła amerykańskiego serialu „Gossip Girl” przypomina współczesną wersję „Dynastii” dla nastolatków. Bohaterowie zakochują się w sobie i zdradzają. Przyjaciele konkurują ze sobą i knują coraz to nowsze i bardziej skomplikowane intrygi. Cel jest jeden: ma być modnie, spektakularnie i z przytupem. A wszystko to odbywa się w atmosferze luksusu, okolicznych bankietów, modnych pikników oraz prywatnych pokazów mody. Jak to powiedziała tytułowa Plotkara na Manhattanie nie próżnujemy, każde śniadanie to wystawny brunch z szampanem i setką najbliższych przyjaciół…i wrogów.



Czytaj również: Edyta Herbuś, Natalia Siwiec i ich "wywalone biusty". Czy kogoś interesuje jeszcze moda i sukienki?



Choć życie serialowych bohaterów niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, „Gossip Girl” inspiruje zarówno młodzież, jak i projektantów mody. Znane marki zabiegają o swoje miejsce w „Plotkarze”, a ich lista mogłaby się ciągnąć w nieskończoność. Bohaterowie serialu ubierają się u najlepszych projektantów i promują najnowsze gadżety – to do nich należy ostatnie zdanie, co jest obecnie „hot”, a co zalicza się do „not”. Każdy sezon „Gossip Girl” serwuje nam sporą dawkę najgorętszych trendów.

Czytaj również: Najsłynniejsze kostiumy filmowe. Stwórzcie z nami ranking strojów, bez których nie byłoby kina



Może nie jesteśmy najmilszymi ludźmi, ale nadrabiamy za to urodą i gustem – mówi Blair Waldorf, bohaterka serialu „Gossip Girl”. Rozkapryszona „księżniczka” z Upper East Side kocha błyszczeć w towarzystwie, a na salony wkracza w najlepszych projektach światowych designerów. Stawia na szykowną ekstrawagancję oraz drogie dodatki. Blair chce być królową, więc musi wyglądać jak ona. Chłodna, wredna, zdystansowana eliminuje wszystkie potencjalne rywalki, które mogłyby stanowić zagrożenie dla królowej Manhattanu. Męskim odpowiednikiem Blair Waldorf jest Chuck Bass, typowy cwaniak, uwodziciel, miłośnik dobrego alkoholu, hazardu i pięknych kobiet. Chuck to amerykański, zły chłopiec w dobrze skrojonym garniturze. Jego formalny styl przypomina ten z dawnych filmów z młodym Seanem Connery. Dwójka bohaterów stanowi najgorętszą parę serialową, a ich liczne rozstania i powroty trwają już pięć sezonów.



Choć w świecie„Plotkary” najwięcej się dzieje wokół postaci Chucka i Blair, na nowojorskich brunchach i przyjęciach pojawiają się również inni ważni bohaterowie, a w wśród nich Dan Humphrey – młody pisarz, intelektualista, nazwany przez Plotkarę „samotnym chłopcem z Brooklynu”, sympatyczna, choć przebiegła, blondynka Serena Van Der Woodsen (przyjaciółka Blair Waldorf) oraz nowojorski playboy Nate Archibald. „Gossip Girl” to galeria osobliwości i „czarnych charakterów”. Wśród serialowych bohaterów nie znajdziemy osoby, która nie miałaby czegoś za skórą. Nawet „dobrej” Serenie, czy spokojnemu Danowi nie raz zdarzyło się coś przeskrobać.



Za modę w serialu „Gossip Girl” odpowiedzialny jest Eric Daman, dawny asystent Patricii Field, kostiumografki „Seksu w Wielkim Mieście”. Jak sam podkreślił, wybranie odpowiednich stylizacji było dla niego wielkim wyzwaniem, gdyż każdy kostium miał za zadanie wyrażać tożsamość danego bohatera. Warto również zaznaczyć, że wizerunek serialowych postaci ewoluował z sezonu na sezon. Każda metamorfoza zaczęła się od szkolnego mundurka, a wraz z kolejnymi latami bohaterowie zaczęli wypracowywać swój własny, indywidualny styl.

Czytaj również: Kobieca, grungowa i androgeniczna. Ikona mody: Chloë Sevigny



Wizerunek postaci na tyle znacząco wpłynął na aktorów, że niemal z dnia na dzień stali się oni ikonami mody. Ed Westwick (serialowy Chuck Bass) pojawił się na wielu okładkach męskich magazynów oraz wystąpił w kampanii promującej jesienno-zimową kolekcję 2012/13 Philippa Pleina. W czerwcu tego roku zadebiutował również w roli modela na mediolańskim wybiegu. Aktorzy z serialu „Gossip Girl” regularnie pojawiają się na okładkach: Vogue, W, Esquire, Harper’s Bazaar, czy Vanity Fair. Blake Lively (Serena Van Der Woodsen) była twarzą kampanii torebek Chanel, a Leighton Meester (Blair Waldorf) wystąpiła w sesjach zdjęciowych dla marek Missoni i Vera Wang. Takie przykłady można by mnożyć w nieskończoność, a wszystkich sesji modowych z udziałem aktorów nie sposób się doliczyć.



8 października w amerykańskiej stacji telewizyjnej CW Network będzie miała miejsce premiera szóstego, ostatniego sezonu „Gossip Girl”.
Trwa ładowanie komentarzy...