Największe zagrożenie dla prywatności w internecie? Ankietowani wskazali na Facebooka

"Według 59 procent badanych największym zagrożeniem dla naszej prywatności w internecie jest Facebook"
"Według 59 procent badanych największym zagrożeniem dla naszej prywatności w internecie jest Facebook" Fot. Ksayer1 / flickr.com / http://bit.ly/1dphcru / CC BY-SA
Co jest największym zagrożeniem dla prywatności w internecie? Takie pytanie firma McCann Truth Central postawiła ponad 1000 osobom. Wyniki, jakie uzyskała, mogą być nieco zaskakujące. Okazało się bowiem, że nic, nawet wyszukiwarka Google, nie budziło tyle niepokoju, co Facebook. – Według 59 procent badanych największym zagrożeniem dla naszej prywatności w internecie jest Facebook, dla  40 procent jest to Twitter. 32 procent wskazało na wyszukiwarkę Google – powiedział Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup.

Nie najgorszy wynik wyszukiwarki Google i tak wskazuje na rosnącą względem niej podejrzliwość internautów, ponieważ w 2011 roku za największe zagrożenie dla prywatności wyszukiwarkę uznało tylko 18 procent respondentów. Niekwestionowanymi zwycięzcami przeprowadzonego w listopadzie 2013 roku badania są natomiast banki, na stronach których większość ankietowanych czuła się bezpiecznie.

– Najbardziej ufamy bankom, i nieustająco wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób – zaznaczył Borowski.

Respondentom zadano także kilka pytań dotyczących samego Facebooka. Co ciekawe, aż 63 procent uznało, że wyrzucanie z Facebooka "osób, których nie zna się w świecie rzeczywistym", jest modne. Tylko 34 procent stwierdziło przy tym, że "publikowanie w statusie na Facebooku rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych". Około 65 procent badanych uważało także, że prowadzenie bloga, na którym pojawiają się wpisy dokumentujące kolejne dni autora, jest nieciekawe.

Tylko 35% pytanych myśli, że częste podawanie informacji, gdzie właśnie jesteśmy w serwisie Foursquare, jest dla innych ciekawe.

73% respondentów uważa, że dodawanie na LinkedIn osób, których nie znamy, nie jest już modne.

72% pytanych nie uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których nie znamy, nie jest już modne.

McCANN Worldgroup


Badanie przeprowadzono w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzono je 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.
Trwa ładowanie komentarzy...