Zadbaj o kręgosłup. Wzmocnij mięśnie pleców

[url=http://tinyurl.com/n35sujm]Mięśnie[/url] pleców można wzmocnić ćwicząc na siłowni.
Mięśnie pleców można wzmocnić ćwicząc na siłowni. Fot. Shutterstock.com
Zastanawiasz się dlaczego warto ćwiczyć mięśnie pleców? Nie chodzi tylko o rzeźbę, uniknięcie fałdek, czy tzw. głębokie dekolty na plecach. Zadbane mięsnie pleców mają też wymiar mocno zdrowotny dla naszego kręgosłupa.

Ćwicząc mięśnie pleców korygujesz wady postawy, wymuszasz na sobie prawidłową postawę, a dzięki stabilizacji kręgosłupa niektóre bóle mogą pójść w zapomnienie.



Dbaj o mięśnie pleców

Narzekasz na wałki lub fałdy tłuszczu na skórze pleców? Wraz z nadejściem cieplejszych miesięcy warto zadbać o ogólną kondycję fizyczną, a jednym z pomysłów może być fitness lub siłownia. Jeśli nie masz takiej możliwości, możesz ćwiczyć na własną rękę w domu. Rozsądny trenujący zatroszczy się całościowo o wszystkie partie ciała – łącznie z mięśniami pleców, które często są przez wiele osób pomijane, a to tam niechciany tłuszcz „lubi” się odkładać.

Dla osób ćwiczących w domu i chcących wzmocnić kręgosłup pomocne mogą być następujące ćwiczenia: stań wyprostowana, a na główę połóż książkę lub zeszyt. Patrz przed siebie, spaceruj wyprostowana, staraj się jak najdłużej utrzymać przedmiot na swojej głowie. Inny pomysł to stanie w lekkim rozkroczu. Następnie spleć ręce na pośladkach i wykonaj skłon tak, aby tułów i głowa były równoległe do podłogi. Powtórz ćwiczenie 10 razy. Możesz też położyć się na plecach, ugiąć nogi w kolanach, a ręce wyprosować wzdłuż tułowia. Następnie unieś powoli biodra, tak by uda wraz z tułowiem tworzyły linię prostą. Napnij pośladki i nie wypychaj bioder do przodu. Ćwiczenie warto powtórzyć kilka razy.

Siedzisz przy biurku i jest to dla Ciebie tak przyjemne, że nie chcesz rezygnować? Połącz to co dla Ciebie przyjemne z pożytecznym. Siedząc na krześle rozstaw nogi, następnie powoli schylaj tułów, tak by znalazł się między nogami i chwyć od zewnątrz kostki stóp. Wytrzymaj w tej pozycji kilkadziesiąt sekund.

Trzeba być cierpliwym

- Zauważam pewien trend. Część klientek przychodzi na fitness i nastawia się głównie na bieżnię. Wylewają z siebie siódme poty, a ich głównym celem jest redukcja kilogramów. Gołym okiem widać wady postawy tych osób spodowane choćby noszeniem butów na szpilkach, jak i pracą zza biurka. A ćwicząc tylko na bieżni niekoniecznie poprawimy kondycję kręgosłupa – wyjaśnia mi Marlena, instrutkorka jednego z salonów fitness we Wrocławiu.

Niestety mięśnie pleców to ta część ciała, która wymaga dużej cierpliwości. Bierze się to stąd, że na plecach znajduje się duża grupa mięśniowa i pierwsze rezultaty, i oznaki poprawy mogą pojawić się nawet po 3 miesiącach pod warunkiem, że ćwiczymy regularnie. Jeśli chcemy zintensyfikować nasze ćwiczenia, warto 2 – 3 razy w tygodniu odwiedzić siłownię.

Trwa ładowanie komentarzy...