}
Piotr Frankowski

Do podstawówki chodziłem za Gierka. Gdy ktoś z kolegów przyniósł do szkoły jakiś symbol zamożności w stylu długopisu Ballograf, żołnierzyka Airfix czy samochodziku Matchbox, mówiło się doń: "daj potrzymać", by choćby przez chwilę poczuć namiastkę radości z posiadania takiego cuda. W mojej karierze zawodowej sporo było okazji, by "potrzymać" kierownice wyjątkowych pojazdów i nieporadnie pokonać nimi parę kilometrów....

Michał Adamiuk

Myślałem, że już nigdy nie doczekamy się pierwszego SUV-a z Hiszpanii. A jednak – VW pozwolił w końcu wziąć ze swoich pólek odpowiednie klocki i poskładać z nich pseudoterenowego Seata. Debiuty bywają trudne, ale z takim zapleczem, tego pierwszego razu Hiszpanie nie musieli się bać.

Robert Lorenc

Końcówka oraz przełom roku, nieodzownie kojarzy się z okazjami w salonach samochodowych. Wyprzedaż rocznika, słowa magnesy przyciągające klientów. Czy, aby uzyskać satysfakcjonującą nas ofertę musimy nerwowo zerkać na kalendarz wyczekując nowego roku? Może – tak jak w innych branżach – marki samochodowe również doceniają swoich klientów? Może opłaca się być lojalnym wobec obecnej marki? Sprawdziliśmy.

Michał Adamiuk

Siedzę w kremowym skórzanym fotelu, przeszywanym w charakterystyczny, sześciokątny wzór. Nie jest przesadnie miękki, raczej z tych sprężyście twardych. Kilka kliknięć i po chwili jest dopasowany tak, jak najlepszy sportowy kubełek. Inaczej wyobrażałem sobie pierwszy kontakt z linią Vignale.

Samochód nie może być bardziej szwedzki. Volvo V90 CC to nowy wzór w swojej klasie

Piotr Frankowski

Pierwsze dwie generacje Mini produkowanego przez BMW w najmocniejszych wersjach rozczarowały mnie. Mało sztywne nadwozie stanowiło kiepską bazę dla zawieszenia... ADVERTISEMENT Cóż z tego, że z tyłu zastosowano kosztowne aluminiowe zawieszenie niezależne, gdy ono prawie wcale się nie uginało? Auto spisywało się naprawdę dobrze tylko na idealnie gładkim asfalcie, na nierównościach jego karoseria, obdarzona zbyt małą sztywnością skrętną, irytowała niepomiernie.

jedno auto w dwóch wersjach

francuska motoryzacja

Michał Adamiuk

Już nie kombi, a jeszcze nie van. Pozycja za kierownicą niska, wręcz sportowa. Nie ma takiego drugiego auta. Jest inny niż wszystkie, ale jego dziwactwa nie utrudniają życia. Oto motoryzacyjna Francja jaką kochamy!

Czy nowa Astra okaże się lepsza nawet od Golfa?

AUDI

marka premium

Piotr Frankowski

To stare powiedzenie ludzi mających coś wspólnego ze sportami motorowymi: módl się, by twoje dziecko chciało startować w wyścigach lub rajdach, bo wtedy nie będzie mieć kasy na narkotyki. Bez wątpienia coś w tym jest.

Słodkie. To najczęściej słyszane słowo w przypadku tego auta

sportowy luksus

Dwa zabójczo mocne i szybkie... diesle