To jedzenie naprawdę pomoże ci spalić tłuszcz

http://pixabay.com/pl/channa-gram-soczewica-166896/ CC0 1.0
Stosowanie zdrowej diety może być z początku wielkim wyzwaniem, zwłaszcza kiedy zmiany są znaczące. Jednak warto wiedzieć, że spożywanie niektórych produktów może pomóc nam w spalaniu kalorii i tym samym przyspieszyć proces odchudzania. Sprawdź, co jeść, aby pobudzić metabolizm.


Chude mięso

Białko wykazuje właściwości termogeniczne, co oznacza, że pomaga spalać kalorie już w trakcie trawienia. Ujmując rzecz dokładniej, spalamy około 30 proc. kalorii, jakie zawiera produkt podczas trawienia, np. pierś z kurczaka, która ma 300 kalorii, wymaga spalenia 90 kalorii podczas tego procesu.

Niskokaloryczne białko nie jest całkowicie pozbawione kalorii jak niektóre warzywa czy owoce często stosowane przy dietach odchudzających, ale warto je umieścić w menu, ponieważ syci na długi czas. Chude mięso, takie jak kurczak czy indyk, to świetne źródła, które sprawiają, że układ pokarmowy pracuje ze zdwojoną siłą, a do tego dostarczają masę energii. Należy przy tym pamiętać, że metoda przygotowania jest tu istotna – lepiej piec lub grillować mięso, zamiast je smażyć i unikać dodatków w postaci tłustych sosów. Lepszym wyborem może być polanie mięsa odrobiną oliwy z oliwek.

Niskotłuszczowy nabiał

Nabiał bogaty jest w wapń i witaminę D, które pomagają zachować i budować masę mięśniową – podstawę dobrego metabolizmu (poznaj sposoby na poprawę metabolizmu: https://portal.abczdrowie.pl/10-sposobow-na-poprawe-metabolizmu). Podobnie jak chude mięso, nabiał syci na długi czas, dzięki czemu łatwiej opanować nawyk podjadania niezdrowych przekąsek między posiłkami.


Nabiał może, a wręcz powinien być podstawą dobrego śniadania: jogurt grecki z kilkoma łyżkami płatków owsianych i dodatkiem świeżych owoców to idealne połączenie, tym bardziej, że owsianka, i inne pełnoziarniste produkty bogate w błonnik spalają dwukrotnie więcej kalorii podczas trawienia w porównaniu do żywności przetworzonej.

Soczewica

Filiżanka soczewicy to 35 proc. zalecanej dziennej dawki żelaza – to dobra wiadomość, ponieważ około 20 proc. z nas cierpi na niedobór tego pierwiastka. Kiedy z kolei dochodzi do niedoborów w organizmie, metabolizm spowalnia, ponieważ ciało nie ma wszystkich składników do efektywnej pracy (dowiedz się, czy popełniasz błędy w swojej diecie: https://portal.abczdrowie.pl/sprawdz-czy-popelniasz-te-bledy-w-swojej-diecie).

Ostra papryka

Kapsaicyna, czyli substancja, która nadaje papryczkom pikantności, rozgrzewa ciało, dzięki czemu organizm spala dodatkowe kalorie. Sięgaj po surowe, gotowane lub suszone papryczki oraz po przyprawę, którą śmiało można doprawić mięso, jaja czy zupy.

Co więcej, papryczki zawierają tak mało kalorii, że pomagają spalać ich więcej, niż zawierają. Poza tym czujemy mniejszy głód po spożyciu posiłku o sporej zawartości chili, dzięki czemu możemy kontrolować apetyt. Z łatwością stosuje się ostre papryczki w kuchni, jako dodatek do sałatki, rozgrzewającej zimowej zupy bądź dania mięsnego.

Rukola

Jeśli chcesz spalać więcej kalorii i stracić na wadze w efektywny i bezpieczny sposób, warto jeść rukolę. Te pieprzowe liście zawierają jedynie 4 kalorie w jednej porcji (1 filiżanka), witaminy K, C i A oraz mnóstwo błonnika, który wspomaga prawidłową pracę układu pokarmowego i hamuje głód.

Rukola może stanowić nie tylko podstawę dobrej sałatki, ale także pesto czy zupy. Aby przyrządzić świetną dietetyczną zupę, należy połączyć rukolę, cebulę, czosnek i bulion z kurczaka. Można dodać także nieco greckiego jogurtu, aby uzyskać bardziej kremową wersję.

Seler

To niedoceniane warzywo w 75 proc. składa się z wody, a pozostałe 25 proc. to błonnik i inne substancje ułatwiające trawienie. Dzięki takiej kombinacji seler dostarcza organizmowi znacznie mniej kalorii, niż organizm pochłonie do jego strawienia. Co więcej, seler to bogactwo witaminy C, A i K oraz antyoksydantów, które wspomagają układ krążenia. Istnieją także dowody świadczące o tym, że dieta o dużej zawartości selera poprawia wygląd cery.

Grapefruit

Czas na owoce. Grapefruity w 60 proc. składają się z wody, więc – podobnie jak seler – zawierają zdrową dawkę błonnika istotnego dla układu pokarmowego i zachowania uczucia sytości. Co więcej, sok grapefruitowy lub kawałki owocu dostarczają energię potrzebną z rana lub kiedy odczuwasz senność w ciągu dnia.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
Reserved 0 0Reserved pokazuje inną twarz lat 80. Wieczorowa kolekcja bierze z nich to, co najlepsze
Cinergia 0 0Reżyser “Pokoju” i aktor z “Matriksa” przyjadą do Łodzi. Rusza festiwal Cinergia
0 0Pytamy Michalkiewicza, czy mu nie wstyd, że ujawnił dane ofiary księdza. "Ja też sporo przeszedłem"
0 0Edycja genów to rynek wart miliardy. Opiera się na metodzie podejrzanej u bakterii
0 0Robią coś, czego bał się rząd PiS. Czesi wprowadzają podatek, który tak drażni Amerykanów
0 0Tak wyglądają notatki Donalda Trumpa. Ktoś zrobił im zdjęcie

MOTO

0 0Gdzieś już to widziałeś. Seat Tarraco to dobre… niemieckie auto – nie licz na hiszpański temperament
0 0Ten dziwoląg da się lubić. Nowy C-HR ma przekonać tych, którzy do tej pory mówili mu "nie"