Odchudzasz się, a nie wychodzi. Poznaj najczęstsze powody porażek

W [url=http://tinyurl.com/ndxj99l]odchudzaniu[/url] należy być konsekwentnym.
W odchudzaniu należy być konsekwentnym. Fot. Shutterstock.com
Dieta w życiu każdego człowieka odgrywa niezwykle istotną rolę. Ingerowanie we własny organizm powinno być przemyślane i najlepiej skonsultowane ze specjalistą. Dieta na własną rękę może okazać się nieskuteczna i wywołać odwrotne efekty od zamierzonych.


Zdrowe ciało i umysł oraz dobre samopoczucie jest ściśle związane z tym co jemy oraz jak bardzo jesteśmy aktywni. Osoby z nadwagą lub chcące poprawić swój wygląd często szukają wskazówek, jak zrzucić zbędne kilogramy. Niedostateczna wiedza niekiedy prowadzi do tego, że pomimo bardzo dużego zaangażowania, waga nadal stoi w miejscu.


- Odchudzanie nie daje zadowalających efektów, gdy posiłki są zbyt małe i jemy je zbyt rzadko. Dieta nie polega na głodzeniu się, dlatego należy jeść od 4 do 5 posiłków w ciągu dnia odpowiednio zbilansowanych - mówi mgr inż. Marta Ścibisz - dietetyk

Przede wszystkim trzeba dobrze zaplanować swoje codzienne posiłki. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, co jemy, kiedy i ile. Każdy organizm potrzebuje innej ilości kalorii, węglowodanów i białka, dlatego dieta powinna być indywidualnie dopasowana do naszego zapotrzebowania. Zminimalizowanie posiłków do tych podstawowych i jedzenie 3 razy dziennie nie sprzyja chudnięciu. Zasada „mniej, a częściej” sprawdza się w tym przypadku najlepiej. Tłuste potrawy, słodycze, słone przekąski i produkty mączne nie są wskazane w procesie odchudzania. „Małe ciasteczko nie zaszkodzi”- w niektórych przypadkach na jednym niestety się nie kończy. Oszukiwanie samego siebie nie ma tutaj najmniejszego sensu.


Wieczorne wyjścia ze znajomymi, romantyczne kolacje w restauracji czy letnie grille również mogą zaburzyć naszą dietę. Pamiętajmy, że spożywany przez nas alkohol również ma kalorie, 0,5l piwa to nawet 350 kcl, czyli nasze śniadanie. Siedząc w barze przeciętnie pochłaniamy ok. 2 takich piw, a do tego paluszki, chipsy i frytki. Nie można takiego „posiłku” traktować zastępczo dla obiadu czy kolacji, ponieważ jest on dużo bardziej kaloryczny, niż zdrowe i pełnowartościowe jedzenie.


Kolejną przyczyną nieskuteczności diety jest zbyt mała ilość snu. Chodząc późno spać i wcześnie się budząc, jesteśmy narażeni na przyjmowanie większej ilości posiłków i tym samym kalorii. W organizmach ludzi, którzy śpią krócej niż 6 godzin, wzrasta stężenie greliny, która pobudza nasz apetyt. Niekiedy bardzo trudno jest nam przeznaczyć 7-8 godzin na sen w ciągu dnia, jednak pamiętajmy, że tylko wtedy nasza dieta będzie skuteczna.

Pozbycie się zbędnych kilogramów nie jest zależne tylko od naszej diety, ilości spożywanych kalorii i węglowodanów. Codzienny ruch i ćwiczenia są nieodłącznym elementem każdej diety. Należy zadbać o odpowiedni trening minimum 3 razy w tygodniu. Może być to dowolna dyscyplina sportu: jogging, jazda na rowerze, pływanie, rolki czy siłownia. Łącząc zdrowe odżywianie z dużą dawką ruchu z pewnością pomoże Ci pozbyć się nadwagi i znów cieszyć się życiem.