Nowa wersja strony mobilnej naTemat.pl.
Nowa wersja strony mobilnej naTemat.pl. Fot. naTemat
Reklama.
Przez ostatnie kilka miesięcy trwały prace nad całkowitym przepisaniem od nowa mobilnych wersji stron naszych serwisów tj. naTemat.pl, INNPoland.pl, MamaDu.pl, ASZdziennik.pl w technologii PWA/React. Niedawno głośno było o nowej stronie mobilnej Onetu w technologii PWA, my poszliśmy jeszcze dalej i PWA rozwinęliśmy o React.
Jest trochę zmian wizualnych, ale cała magia zadziała się od zaplecza. Zmiany są gigantyczne i czytelnicy... bardzo szybko je zauważą. Tłumacząc je na język nietechniczny chodzi o prędkość działania i ładowania naszych stron na waszych telefonach. Czas oczekiwania na przełączeni się pomiędzy stronami głównymi i artykułami został zminimalizowany i ten proces jest błyskawiczny. Strony i artykuły, niezależnie gdzie je klikniecie, otwierają się bez irytującego przeładowania.
– To był naturalny krok, od dawna – jak wszyscy – dostrzegamy wzrost ruchu mobilnego. Dziś już 65-75 proc. naszych czytelników czyta nas na smartfonach, więc oczywiste jest myślenie "mobile first". Mógłbym opowiadać o tym, jak szybko i komfortowo korzysta się z serwisów w wersji PWA/React, ale najlepiej to po prostu zobaczyć osobiście – mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny i dyrektor operacyjny Grupy naTemat. Poniżej zamieszczamy krótki gif, który to obrazuje. Na własnej skórze możecie przekonać się o tym wchodząc na stronę główną naTemat.pl na telefonie.
– Ja naTemat czytam w ten sposób już od kilku tygodni i gdy zdarza mi się wejść na starą, normalną wersję mobilną, czuję się jakbym przeniósł się o kilka lat w przeszłość. Co ważne, technologia została wprowadzona globalnie, czyli podczas przejścia z każdego miejsca w serwisie, nie tylko na stronach artykułowych – dodaje Mańkowski.
Wraz z nową wersją wprowadzono także szereg mniejszych i większych zmian przygotowanych na podstawie badań wśród czytelników naTemat. To między innymi:
– odświeżenie czcionek,
– informacja o czasie potrzebnym na przeczytanie artykułu,
– nowe menu,
– lepsza ekspozycja reklam,
– nowe ułożenie poszczególnych elementów np. social mediowych.
Ciekawą opcją, która może spodobać się najbardziej lojalnym czytelnikom, jest możliwość zapisania artykułu do przeczytania "na później". Z poziomu strony głównej wystarczy kliknąć znacznik, które znajduje się przy każdym artykule i materiał ląduje na waszej "półce" do przeczytania na później, z której możecie korzystać w prawym górnym rogu. Tam też możecie ew. usuwać zebrane artykuły.
logo
Technologia w najbliższym czasie będzie na bieżąco rozwijana. Jeśli macie jakieś problemy lub widzicie błędy, które nam umknęły, dawajcie znać w komentarzach.