Nie szata zdobi człowieka. Prawda. A co z autem? Czy design świadczy o wartości samochodu? Owszem, komfort jazdy, zaawansowane technologie na pokładzie, rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa na drodze – to wszystko zawsze powinno być priorytetem dla kierowcy dokonującego wyboru czterech kółek. Nie ma jednak przeciwwskazań, by te wszelkie udogodnienia i nowinki technologiczne zostały "opakowane" w nadwozie o nieszablonowej stylistyce. Że dodatkowy koszt? Jak udowadnia Peugeot, wszystko można pogodzić.
W swoim garażu francuski producent samochodów osobowych ma chociażby kilka SUV-ów, które niezwykle satysfakcjonujące doznania z jazdy łączą z nowoczesną stylistyką. Ostatnimi czasy SUV-y stają się bardzo modne. Kierowcy cenią je m.in. za wydajne układy napędowe, wyżej osadzone zawieszenie, bogatsze wyposażenie i więcej przestrzeni. Tego rodzaju auta zarówno dzielnie pokonują miejskie przeszkody w codziennych dojazdach, jak i świetnie sprawdzają się w dłuższych trasach podczas rodzinnych wypadów.
Rekordy popularności biją szczególnie kompaktowe SUV-y. W tej kategorii czempionem samochodowej marki z lwem w logo jest
PEUGEOT 2008. Jego twórcy obdarzyli go z jednej strony atletyczną, z drugiej opływową sylwetką podkreśloną przez ostre linie. W oczy rzuca się również majestatyczny przód z opalizującym ryczącym lwem na grillu i z przesuniętą ku tyłowi przednią szybą. Wyrazisty styl to też zasługa zwiększonego prześwitu – odległości najniżej położonego elementu podwozia samochodu od jezdni.
Kompaktowy samochód o wysmukłej sylwetce dostępny jest w aż siedmiu eleganckich kolorach nadwozia (Pomarańczowy Fusion, Czarny Perla Nera, Niebieski Vertigo, Czerwony Elixir, Biały Nacre, Szary Artense i Szary Platinium). Oferuje też 3 rodzaje wykończenia. W wersji Allure model zostaje wzbogacony o aluminiowe dwukolorowe, diamentowane, błyszczące felgi SALAMANCA, a w wyposażeniu GT jego reflektory z technologią Full LED zyskują charakterystyczny dla marki ślad trzech pazurów.
To na zewnątrz, a co z designem w środku? W przestronnym wnętrzu elegancję z nowoczesnością swata PEUGEOT 3D i-Cockpit, innowacyjna deska rozdzielcza z kompaktową kierownicą, holograficznym zespołem zegarów 3D oraz 10-calowym ekranem dotykowym. Elementy wykończenia łączą szlachetne materiały z oryginalnymi kolorami. Wystrój wnętrza można urządzić na osiem kolorów, podświetlając liczne elementy ozdobne. Do tego dochodzą świetnie wykonane podgrzewane fotele z funkcją masażu.
Duży nacisk na przyciągający wzrok design położyli również projektanci PEUGEOT 3008. W najnowszym wydaniu kultowy SUV wyróżnia się odważnym stylem poszukującym równowagi między siłą a łagodnością, co widać zwłaszcza po liniach nadwozia. Pełen finezji przód ikonicznego auta spod znaku lwa zdobi pionowo umieszczony bezramkowy grill i sygnatura świetlna z motywem trzech pazurów. Oświetlenie LED z diodami do jazdy dziennej przypomina lwie kły.
Ten nieszablonowy design wielozadaniowego SUV-a można "pokolorować" na kilka sposobów. Przyszłym właścicielom/właścicielkom tego modelu producent znad Sekwany proponuje do wyboru 6 wyrazistych lakierów nadwozia (Czarny Perla Nera, Szary Artense, Niebieski Célebes, Szary Platinium, Czerwony Ultimate, Biały Perłowy) oraz trzy opcje wykończenia wnętrza, które różnią się wyposażeniem i tapicerką.
Skoro przeszliśmy już do wnętrza, to czas przyjrzeć się wizualnym aspektom zamontowanego w nim trzeciej generacji systemu PEUGEOT i-Cockpit. I tak umieszczony na szczycie kokpitu centralny dotykowy ekran HD o przekątnej 10 cali posiada eleganckie, chromowane przełączniki klawiszowe typu Toggle Switch. A 12,3-calowy cyfrowy zespół zegarów otwiera szerokie pole do personalizacji. Uwagę przykuwa też system nagłośnienia Hi-Fi Focal, który składa się z 10 głośników, w tym subwoofera, oraz dedykowanego wzmacniacza o mocy 515 W.
W samochodzie, który z racji sporej przestrzeni stanowi atrakcyjny wybór dla rodzin, przyłożono się również do wysokiego poziomu wykończenia i starannego doboru materiałów wszystkich elementów służących kierowcy i pasażerom. Miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa są na wyciągnięcie ręki, a odpowiednio wyprofilowane fotele z opcjonalną funkcją masażu pomagają zadbać o kręgosłup. Przednią część kabiny oświetla dyskretnym światłem system Ambient LED, tworząc przytulny nastrój.
Każdy z tych samochodów o wyrazistym charakterze kierowcy mogą nabyć w kilku wersjach silnikowych. Na stronie poświęconej SUV PEUGEOT 2008 producent oferuje np. model z silnikiem benzynowym PureTech 130 EAT8 (130 KM, 230 Nm) współpracujący z 8-biegową przekładnią automatyczną. A miłośnikom elektromobilności (i udogodnień jazdy w postaci prawa do poruszania się bus pasami czy korzystania z darmowego parkowania) proponuje elektryka PEUGEOT e-2008 z napędem o mocy 100 kW (136 KM).
Podobny wybór zmotoryzowani mają też w przypadku
PEUGEOT 3008. Uniwersalny samochód o nadwoziu typu SUV produkowany jest z zastosowaniem takich układów napędowych jak benzynowy silnik PureTech EAT8 o mocy 130 KM czy wysokoprężny Diesel pozwalający wygenerować 130 KM w komplecie z 8-stopniową skrzynią biegów. Nie zabrakło również kompromisowego rozwiązania, czyli wersji hybrydowej. Hybryda typu plug-in (PHEV) tego funkcjonalnego auta to m.in. PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 (133 kW).
W zależności od oczekiwań (stosunek ceny do możliwości, zużycie paliwa, liczba regularnie pokonywanych kilometrów, oszczędność w trasie) każdy/a powinien/powinna znaleźć odpowiedni dla siebie model obu popularnych SUV-ów. Na swojej stronie posługujący się symbolem lwa producent udostępnił konfigurator samochodowy, w którym można wybrać silnik, a także poziom wykończenia, kolor lakieru i wyposażenie. Niezależnie od ukrytej pod maską jednostki napędowej design "Francja elegancja" jest gwarantowany!
Artykuł powstał we współpracy z PEUGEOT