W Procter & Gamble od pierwszego dnia pracy twoje decyzje mają wpływ na to, że produkty marek, które wielu z nas zna i ma w swoim domu, jeszcze lepiej rozwiązują problemy milionów ludzi na całym świecie. Czym wyróżnia się P&G na tle innych firm? Jakie możliwości koncern daje swoim pracownikom? Jakie wyzwania przed nimi stawia? Poznaj inspirujące historie naszych bohaterów – osób, których praca polega na tym, by “zaglądać” do naszych domów i stale ulepszać produkty, które towarzyszą nam na co dzień.
Wiele młodych osób po ukończeniu studiów staje przed wyzwaniem znalezienia pracy, która nie tylko pozwoli im się rozwijać zawodowo, ale też da poczucie spełnienia. Czy duży, międzynarodowy koncern to w takim przypadku dobry kierunek? Pracownicy Procter & Gamble, właściciela takich marek jak m.in. Always, Ariel czy Old Spice, mówią zgodnie, że tak. Zapytaliśmy ich, co w swojej pracy cenią najbardziej.
Pierwszy dzień w P&G: Nie ma czegoś takiego jak "typowy staż"
Jak podkreślają osoby pracujące w P&G, staż w tej firmie nie wygląda tak, jak na filmach. Nie ma robienia przełożonym kawy ani noszenia dokumentów. W P&G stażyści od razu otrzymują odpowiedzialne zadania, dzięki czemu szybko nabywają kompetencji potrzebnych na wyższych stanowiskach. Po stażu często zostają w strukturach P&G na dłużej. Codziennie mierzą się z nowymi wyzwaniami, ucząc się i rozwijając na każdym kroku. Jak podkreślają nasi rozmówcy, to dynamiczne środowisko pracy, gdzie na nudę i rutynę nie ma miejsca.
– Do P&G trafiłam jeszcze podczas studiów, na program menedżerski. Po ukończeniu go rozpoczęłam pracę w dziale sprzedaży, gdzie przez rok odpowiadałam za współpracę z klientem w kanale drogeryjnym. Od pierwszego dnia zarządzałam wybranymi kategoriami produktów i marek – mówi w rozmowie z nami Agata Szweda, która z działu sprzedaży trafiła do marketingu, a obecnie pracuje jako Brand Manager produktów do higieny kobiecej takich marek jak Always, Discreet czy Tampax. – W P&G zmiana działu nikogo nie dziwi – dodaje. – Dzięki temu, że w sprzedaży mogłam realizować własne pomysły i odpowiadać za swoje decyzje, lepiej zrozumiałam potrzeby klientów, a ta wiedza przydała mi się w marketingu. Ta możliwość ciągłej nauki i rozwoju jest dla mnie bardzo ważna.
– W moim przypadku było podobnie – ja też zaczynałam od stażu. Byłam na nim odpowiedzialna za produkty do higieny jamy ustnej i odświeżacze powietrza. Już od pierwszego dnia miałam wiele ciekawych i ambitnych zadań, ale nauczyły mnie one bardzo dużo – wtóruje Martyna Maszało, Sales Manager.
"Nasza praca to ciągłe poznawanie naszych marek i potrzeb klientów"
– Moja praca polega przede wszystkim na tym, by analizować potrzeby konsumentów. Musze zrozumieć, co jest dla nich ważne, jak podchodzą do sklepowej półki, na co zwracają uwagę. Produkty, za które odpowiadam, trafiają do milionów domów. To odpowiedzialne zadanie, ale też ogromna satysfakcja, bo sama mam do tych marek pełne zaufanie – podkreśla Martyna.
– U nas w P&G mówi się, ż brand manager to taki CEO marki – odpowiada za budżet od A do Z, decyduje o tym, jakie produkty i innowacje wprowadzić, jak je zakomunikować swoim odbiorcom. Ma wpływ na to, w jakim kierunku jego marki będą się rozwijać w przyszłości. I tak jak CEO jest zawsze dumny z tego, że cel został zrealizowany. Moim celem jest to, by być przy naszych konsumentkach, kiedy tego potrzebują. I jestem dumna, kiedy udaje nam się go zrealizować – dodaje Agata.
– Moja zawodowa codzienność polega przede wszystkim na wkładzie w podejmowanie decyzji biznesowych dotyczących współpracy z naszymi klientami oraz decyzji odnośnie poszczególnych marek, takich jak Ariel czy Pantene – mówi Miłosz Klonowski, Sales Finance Manager. – Jesteśmy obecni w każdym domu. Wiem, że mam faktyczny wpływ na życie kobiet i mogę odpowiedzieć na ich potrzeby wtedy, kiedy one tego naprawdę potrzebują – podkreśla Agata Szweda
Kreatywność to kluczowy element pracy w P&G, a prym wiedzie tu praca z marką Old Spice. – Kreatywność jest wpisana w nasze życie. Staramy się dotrzeć do najmłodszych pokoleń, jak generacji Z czy Alfa, dlatego wchodzimy w świat muzyki i festiwali. Przygotowujemy bardzo ciekawą kampanię, której zwieńczeniem będzie współpraca z festiwalem Tomorrowland – opowiada Bartek Gryko, Brand Manager Old Spice. To potwierdza, że nadrzędnym celem pracy nad wszystkimi markami należącymi do P&G jest zrozumienie konsumentów i dostosowanie produktów do ich potrzeb.
Dlaczego warto pracować w P&G?
Nasi rozmówcy podkreślają, że praca w P&G stwarza dla nich bezpieczną przestrzeń, w której mogą się rozwijać we własnym tempie i zgodnie ze swoimi ambicjami. Jak dowodzą ich własne historie, można zacząć jako stażysta, a potem stopniowo wspinać się w strukturach firmy. To dlatego, że firma ta stawia na zasadę “promotion from within”, czyli promowanie ludzi z wewnątrz, co oznacza, że osoby na najwyższych stanowiskach często zaczynały swoją karierę właśnie od stażu.
Najważniejsze jest jednak to, że będąc częścią P&G, masz możliwość wpływania na to, że codzienność milionów osób, które korzystają z ich produktów, jest odrobinę lepsza i wygodniejsza. Pomagasz rozwijać te produkty, wprowadzać na rynek i ulepszać, zawsze mając na uwadze dobro konsumentów. Każdy pracownik P&G wie, że jego praca ma realny wpływ na życie innych, co daje ogromne poczucie satysfakcji i spełnienia.
Materiał powstał we współpracy reklamowej z P&G