Zaskakujące czynności, które relaksują

Praca, uczelnia, dom. Trudny egzamin, problemy w relacjach z najbliższymi. Życie w ciągłym stresie. Zrelaksuj się, naładuj baterie i wejdź w kolejny dzień o wiele bardziej spokojny. Jest to konieczne – twierdzą zgodnie naukowcy.


Potrzebujemy relaksu. Krótkie ćwiczenia, czy drzemka zwiększają naszą produktywność i polepszają zdrowie.

Postaw na sen. Według badań przeprowadzonych na około 400 pracownikach biurowych w USA, wynika, że średnio śpią oni mniej niż 6 godzin na dobę, a to doskonała okazja to syndromu wypalenia zawodowego. Badacze z Harvardu wyliczyli, że brak snu kosztuje amerykańskie firmy 63200000000 dolarów rocznie. Związane jest to z mniejszą wydajnością pracowników.

Arianna Huffington, założycielka Huffington Post wybrała medytację. - To część mojej codziennej rutyny – przyznaje. Znana dziennikarka jest przekonana, że to pewne spowolnienie, relaks pozwoliły osiągnąć jej sukces.

Zaskakującą czynnością, która relaksuje może być żucie gumy. Udowodniono, że żucie gumy zmniejsza poziom kortyzolu, związku chemicznego nazywanego w kulturze masowej hormonem stresowym na równi z adrenaliną. Podobne właściwości ma czarna herbata – jej picie daje większe poczucie relaksu.

Jeśli nie przepadasz na przykład za żuciem gumy lub piciem czarnej herbaty, zrelaksować po ciężkim dniu może Cię zapach perfum. Kojąco na stres działa na przykład lawenda.

Całuj, przytulaj się, uprawiaj seks. Kształtowanie pozytywnych relacji jest kluczowym sposobem, aby zmniejszyć stres i niepokój. Całowanie zmniejsza poziom kortyzolu, przytulanie obniża ciśnienie krwi, a uprawianie seksu zmniejsza fizyczne objawy stresu.


Zadbaj o siebie. Tylko w dobrej formie zachowasz samopoczucie na długi czas. Życie w ciągłym stresie to droga w przeciwnym kierunku.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...