Jak wybrać letnie sporty dla siebie?

Lato to dla wielu więcej wolnego czasu spowodowanego wakacyjnym odpoczynkiem. Zamiast pogrążać się w błogim lenistwie postaw na sport. Poniżej o tym jak wybrać odpowiednią dyscyplinę sportu dla siebie, czyli co najlepiej Tobie pasuje w zależności od charakteru, czy osobowości.


Lato, więcej wolnego czasu, postanawiasz, że chcesz uprawiasz sport. Wahasz się między bieganiem, a rowerem? A może tenis, czy squash? O dziwo to decyzja ważna, która może wpłynąć na nasz dalszy zapał, ale też efekty.

- Wybór sportu, jaki chcemy uprawiać, przede wszystkim powinniśmy uzależniać od celów, jakie chcemy osiągnąć, ale też od naszego temperamentu – uważa Kamila Krocz, psycholog.

Osoby introwertyczne powinny zdecydować się na treningi w pojedynkę – im bardziej zależy na tym, aby walczyć z samym sobą zamiast rywalizować z kimś innym. Dla introwertyków idealną dyscypliną będą biegi długodystansowe, pływanie, wspinaczka, czy ćwiczenia na siłowni.

Ekstrawertyk powinien postawić na gry zespołowe – taka osoba zdecydowanie lepiej będzie się czuła na polu rywalizacji drużynowej lub dwa na dwa. To właśnie ekstrawertyków częściej spotykamy na kortach tenisowych, boiskach do piłki nożnej, czy parkietach do koszykówki.


- Istotna przy wyborze sportu jest nasza reaktywność emocjonalna, a więc poziom „wyczulenia” na bodźce z zewnątrz – mówi K. Krocz.

Osoby wysokoreaktywne lubią sobie dostarczyć adrenaliny, dlatego wybiorą sporty, w których trzeba działać szybko, na krótkim dystansie, wykazać się dynamizmem i odpornością na stres. Dla mężczyzn idealne są więc sporty ekstremalne, czy rajdy samochodowe, a dla kobiet zajęcia taneczne albo aerobic. Przeciwnie osoby z niskim poziomem reaktywności – te wybiorą na przykład nordic walking, albo maraton w którym chodzi bardziej o wytrzymałość i samozaparcie niż o szybkość.

Uprawiając jakikolwiek sport, możemy poprawić naszą kondycję i wydolność organizmu, wzmacniamy mięśnie, rzeźbimy sylwetkę, odreagowujemy stresy, wprawiamy się w lepszy nastrój, poprawiamy krążenie, spalamy zbędne kilogramy. Lepsze efekty osiągniemy jednak, gdy treningi będą skrojone na naszą osobowość – ocenia Kamila Krocz.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...