Nieatrakcyjne opakowania papierosów w walce z nałogiem

Trostle
Specjaliści od lat próbują uprzykrzyć palaczom życie i uświadomić im, jak wielkie zagrożenie niosą sobie i otoczeniu. W wielu krajach zabroniono palenia tytoniu w miejscach publicznych, a na opakowaniach umieszczono slogany, ostrzegające przed konsekwencjami zdrowotnymi, wynikającymi z wdychania dymu papierosowego. Choć liczba osób uzależnionych od tytoniu stopniowo spada, władze australijskie postanowiły ułatwić swoim obywatelom rzucenie nałogu, wprowadzając nowe opakowania papierosów.


Nowa metoda walki z nałogiem papierosowym
Od 1 grudnia 2012 roku wszystkie papierosy w Australii sprzedawane są w brązowym, prostym opakowaniu, na którym widnieje graficzne ostrzeżenie przed skutkami palenia, zajmujące 3/4 jego powierzchni. Na produktach takich nie widnieje logo ani znak towarowy producenta. Nazwa zapisana jest małym drukiem w dolnej części opakowania. Jak na razie jest to jedyny kraj na świecie, który wprowadził podobną metodę walki z nałogiem tytoniowym. Australijskie władze pragną w ten sposób zniechęcić do palenia papierosów najmłodsze osoby. Specjaliści są bowiem zdania, że jeżeli człowiek nie popadnie w nałóg przed 26 rokiem życia, istnieje 99% szans, że nie nastąpi to już nigdy.


Jeszcze przed zupełnym wycofaniem ze sprzedaży papierosów z logo, czyli w czasie gdy na rynku dostępne były zarówno opakowania nowe, jak i tradycyjne, badacze australijscy postanowili sprawdzić, co o inicjatywie myślą sami palacze. Celem naukowców było określenie, czy wprowadzenie mniej atrakcyjnych opakowań wpłynie na zmniejszenie zainteresowania papierosami, zwiększenie świadomości społecznej w zakresie ich szkodliwości i zainspirowanie palaczy do rzucenia palenia.

W listopadzie 2012 roku, kiedy przeprowadzono analizę, 72% spośród 536 badanych paliło papierosy umieszczone w prostym opakowaniu, podczas gdy pozostali palacze (28%) nadal kupowali tytoń z logo producenta i niewielkim ostrzeżeniem zdrowotnym. Uczestnicy zostali zapytani o to, czy są zadowoleni ze swoich papierosów w równym stopniu jak rok wcześniej oraz czy uważają, że jakość tytoniu uległa zmianie. Następnie badani ujawnili, jak często myślą o szkodliwym wpływie palenia i o porzuceniu nałogu. Na koniec uczestnicy wyrazili swoje zdanie na temat zmiany wyglądu opakowań papierosów.


Trwa ładowanie komentarzy...
POLECAMY 0 0"Cały dom robi we wiadra". Sławojki i wychodki w środku polskiego miasta
0 0Przekop Mierzei przyciąga turystów. Nie wszyscy się cieszą
0 0Będzie nowy serial w świecie "Star Wars". Jest mroczny zwiastun