O autorze
Katarzyna Błażejewska - mama dietetyczka, absolwentka dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i Psychodietetyki na SWPS. Od lat związana z warszawskim convivium Slow Food. Wyznaję zasadę, że jedzenie powinno stanowić źródło zdrowia oraz przyjemność. Dlatego ważna jest dobra jakość produktów, najlepiej sezonowych, regionalnych i naturalnych.

Zdrowe lody, które smakują nie tylko dzieciom

Możecie dla każdego przygotować oddzielną porcję wlewając pojedyncze wartwy do kubeczka mrożąc je stopniowo. Aby łatwiej było wyjąć lody z opakowania proponuję włożyć w środek patyczek lub słomkę, które będą wystawać i ułatwią wyjęcie lodów z opakowania. Można też przygotować dużą porcję w zbiorczym naczyniu i wyjmować każdemu porcję lodów do miseczki.


Pierwsza warstwa:
½ szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
szklanka mleka roślinnego
szklanka malin
odrobina ksylitolu lub miodu do smaku – nie musi być go dużo bo kolejna warstwa będzie słodka.
Zmiksuj składniki


Druga warstwa:
2 banany,
szklanka jagód
Zmiksuj składniki

Trzecia warstwa (możecie zrobić podwójną porcję, bo ja na przykład nie byłam w stanie oprzeć się oblizywaniu łyżeczki)
10 daktyli (namocz je wcześniej w gorączek wodzie)
garść orzechów np. laskowych
2 -3 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
łyżeczka karobu
Zmiksuj składniki
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...