Szukasz odpowiedniego samochodu elektrycznego?
Rynek samochodów elektrycznych jest coraz większy. Ale niewiele marek może pochwalić się tak solidną i różnorodną ofertą jak Volkswagen. Jeśli jesteś fanem ekomobilności, chciałbyś korzystać z profitów z posiadania elektryka, to z pewnością w rodzinie Volkswagenów ID. znajdziesz najbardziej odpowiadające twoim potrzebom auto.
MATERIAŁ REKLAMOWY
ID.3 - IDealne auto miejskie
ID.3 to świetny samochód miejski, który zmieści się wszędzie, jest wydajny oraz skorzysta ze wszelkich dobrodziejstw, jakie dostają auta elektryczne, czyli darmowe parkowanie czy jazda buspasami w mieście.
Zachwyca nie tylko praktycznymi rozwiązaniami oraz kompaktowymi rozmiarami, ale także daje frajdę z jazdy. A do tego komfortowe wnętrze, które przypadnie do gustu każdemu. To często wybór numer jeden jeśli chodzi o kompaktowy samochód zeroemisyjny do poruszania się po mieście.

Jest na tyle mały, żeby wygodnie manewrowało się nim w ciasnych uliczkach i na zatłoczonych parkingach, ale także na tyle przestronny w środku, żeby wygodnie podróżowało nim 5 osób i jeszcze można było przewieźć jakieś bagaże.
Poza tym samochód ten jest bardzo stylowy. W nowej wersji nadwozie zostało odświeżone i przykuwa wzrok ostrymi liniami, sporymi wlotami powietrza oraz świetnymi opcjonalnymi lampami IQ.Light Matrix.
W środku druga generacja ID.3 też zachwyca innowacjami oraz pieczołowitością wykonania. Jest też ekologicznie. Całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego.

A jeśli chodzi o prędkość, to silnik elektryczny daje wam momentalnie do 326 KM mocy, więc każde światła są wasze – jeśli tylko będziesz miał taką fantazję. ID.3 dostarcza wszystko, czego potrzeba do sprawnego, wygodnego i bezpiecznego poruszania się po mieście.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz tekst >>>
A może SUV? Do wybory jest ID.4 i ID.5
Volkswageny ID.4 oraz ID.5 stanowią trzon zelektryfikowanej gamy niemieckiego producenta w tym jakże popularnym w Polsce segmencie. Już podczas premiery były hitem, a teraz, po małej aktualizacji, zachwycają jeszcze bardziej. Jesteś fanem SUVów? Sprawdź, który bardziej ci odpowiada!
ID.4 to dość przestronny crossover – jest długi na 4,58 m, szeroki na 1,85 m i wysoki na 1,64 m. Tak więc na pierwszy rzut oka mamy tutaj do czynienia z samochodem zbliżonym gabarytowo do najlepiej sprzedającego się Volkswagena, czyli Tiguana.
Do tego do dyspozycji jest pokaźnych rozmiarów bagażnik od 543 do 1575 litrów – kiedy złożymy tylną kanapę. W stylistyce nadwozia ID.4 dominują opływowe kształty. Jak na elektryka przystało ma on maksymalnie zoptymalizowany współczynnik aerodynamiczności Cx, który wynosi zaledwie 0,28.

Ale opływowość to jedno. W końcu mamy do czynienia z SUV-em, więc bryła ID.4 wygląda atletycznie, z kolei duże koła (dostępne nawet 21-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich) wskazują na jego sportowy charakter.
Wnętrze ID.4 wykonano z dobrej jakości materiałów, a nawet największy malkontent nie powinien przyczepić się także do precyzji spasowania elementów. Tak jak w innych elektrykach Volkswagena środek auta sprawia naprawdę futurystyczne wrażenie – mamy tutaj bowiem do czynienia m.in. z naprawdę odważnymi liniami deski rozdzielczej i fantazyjnym kokpitem ozdobionym przy pomocy dwóch ekranów.
No i to, co najważniejsze, czyli napęd i zasięg. Tuż przed tylną osią ID.4 znajduje się elektryczny silnik napędzający koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. Jest to niewielki, lekki i bardzo efektywny stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM).
W podstawowych wersjach ID.4 montuje się jednostkę napędową o mocy 170 KM i baterię 52 kWh, która daje około 360 km zasięgu wg. WLTP.
ID.5 to kolejny przedstawiciel rodziny Volkswagena, tym razem z jeszcze bardziej finezyjnym nadwoziem. Jego opływowa sylwetka ozdobiona została muskularnymi przetłoczeniami i wykończona charakterystycznym, opadającym dachem z efektownym spojlerem.

Dodajmy, że awangardowy design połączono tutaj z dopracowaną do perfekcji aerodynamiką (współczynnik oporu powietrza 0,26), dzięki czemu ID.5 jest wozem nie tylko szybszym i lepiej trzymającym się drogi, lecz także bardziej efektywnym energetycznie.
Wnętrze ID.5 jest tak samo jak w "czwórce" futurystyczne i minimalistyczne. Zlikwidowano sporo fizycznych przycisków, a ich funkcje obsługuje się za pomocą komputera głównego, który przy ostatnim przy ostatniej aktualizacji urósł do 12,9 cala. Dodatkowe informacje dostarcza kierowcy wyświetlacz head-up (w opcji) w technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Jeśli jesteście fanami elektromobilności i potrzebujecie auta, które nie tylko dostarczy wam frajdy z jazdy, ale także będzie praktyczne, pakowne i niestraszne będą mu bezdroża, na których przyda się większy prześwit, to ID.4 czy ID.5 będą świetnym wyborem. Do tego komfortowe wyposażenie, systemy bezpieczeństwa oraz stylowe wnętrze, które sprawiają, że są to bardzo interesujące propozycje w rodzinie ID.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat SUV-ów Volkswagena z rodziny ID.? Wejdź w ten link >>>
Awangardowy zasięg i duża pakowność? Oto ID.7 oraz ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 jest idealnym samochodem zarówno do miasta, jak i w długie trasy. Jego posiadacze docenią go nie tylko za przestronne i komfortowe wnętrze, ale również za sporo praktycznych rozwiązań. A wisienką na torcie jest wydajny napęd i zasięg, który wynosi ponad 700 km. To zdecydowanie bardzo ciekawa propozycja w rodzinie ID.
To jest auto, którego potrzebował rynek elektromobilności. Volkswagen ID.7 jest odpowiedzią na wszelkie narzekania malkontentów, jest odpowiedzią na wszelkie narzekania niedowiarków, którzy twierdzą, że samochodem elektrycznym nie da się podróżować po Polsce.

Ale jeśli ktoś potrzebuje twardych liczb, to proszę: ID.7 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 286 KM (w wersji z napędem na wszystkie koła ma dodatkowy silnik, a moc układu to 340 KM) i w zależności od wersji wyposażenia posiada baterię o pojemności: 77 kWh, która daje mu zasięg do 621 kilometrów (ładowanie z mocą do 175 kW); lub 86 kWh z zasięgiem do ponad 700 kilometrów (ładowanie z mocą do 200 kW).
Nowy ID.7 zapewnia dużo miejsca pięciu pasażerom, a dzięki wysokiej jakości materiałom i funkcjom, takim jak oświetlenie ambientowe i elektryczny przyciemniany dach panoramiczny "Smart Glass" daje uczucie przestronności oraz odczucia klasy premium. W standardowym wnętrzu nowego ID.7 zastosowano wysokiej klasy materiały oraz liczne komponenty pochodzące z recyklingu.
W opcji możemy także dokupić wyjątkowo komfortowe siedzenia ergoActive Premium, które są wentylowane, podgrzewane, regulowane elektrycznie oraz posiadają funkcję masażu.
Głównym bohaterem na desce rozdzielczej ID.7 jest 15-calowy wyświetlacz z bardzo czytelnym i płynnie działającym interfejsem. Ale jeśli ktoś potrzebowałby dodatkowego "ekranu" z danymi, to seryjny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością wyświetli bezpośrednio dla niego na przedniej szybie cyfrowe wskazówki, na przykład sygnalizujące zmianę pasa ruchu lub kierunek skrętu. Zobaczy strzałki nawigacji na jezdni, dokładnie tam, gdzie ma skręcić lub jechać dalej prosto. Nie musi odrywać wzroku od drogi.
Ale jeśli ktoś potrzebuje więcej miejsca w środku, to może wybrać ID.7 Tourer. Model ten jest jednym z najmłodszych aut w gamie Volkswagena. Został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Na początku auto było oferowane w wersji Pro z silnikiem o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności netto 77 kWh i zasięgiem wg WLTP do 607 km, ale konfigurator szybko powiększył się o inne wersje wyposażenia.
Między innymi o wersję Plus oraz Pro S z baterią 86 kWh, która gwarantuje nawet 690 km zasięgu i pozwala ładować się prądem do 200 kW. Łatwo więc policzyć, że od 10 do 80 proc. uzupełnia prąd w niecałe 30 minut.

Ale tak jak wspomniano, Tourer to przede wszystkim gigantyczna przestrzeń ładunkowa, sięgająca 1714 litrów, która sprawia, że auto to jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów elektrycznych na rynku.
Nawet przy pięciu osobach na pokładzie dostępna jest przestrzeń bagażowa o pojemności do 605 litrów (przy oparciu tylnej kanapy w pozycji cargo). Auto ma imponujący rozstaw osi (2,97 m), co z połączeniu z długością (4,96 m) gwarantuje ponadprzeciętną przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

No i bogate wyposażenie. Na przykład auto w wersji Pro ma w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację z inteligentnymi nawiewami, system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 15 cali, bezprzewodową łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, asystenta głosowego IDA, cztery gniazda USB-C, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, alarm, podgrzewane fotele z przodu, siatkę odgradzającą bagażnik, reflektory i tylne światła LED, składane lusterka zewnętrzne, oświetlenie otoczenia z projektorami w lusterkach zewnętrznych, podświetlane wnęki klamek drzwi, system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access, czujnik deszczu, czarne relingi dachowe (dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg) i 19-calowe aluminiowe felgi.
Chcesz dowiedzieć się więcej o ID.7 i ID.7 Tourer? Przeczytaj >>>
Elektryki z jeszcze większym pazurem, czyli seria GTX
Od 2021 roku najbardziej dynamiczne modele z elektrycznej linii ID. otrzymują oznaczenie GTX. To kontynuacja dziedzictwa znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE. Na pierwszy ogień zmieniono ID.4 i ID.5, a później do gamy dołączyły ID.3, ID.7 oraz ID.7 Tourer. Jest w czym wybierać!

Volkswageny z rodziny ID. w wersji GTX są idealne dla wszystkich, którzy cenią sobie ekomobilność, ale mają chęć na jeszcze więcej wrażeń z dynamicznej jazdy. Czym charakteryzują się poszczególne modele?
Zerknij, w tym tekście wszystkie opisaliśmy >>>
Artykuł powstał we współpracy z Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
