
Reklamacja złożona u organizatora wyjazdu
Prośba o interwencję Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który w naszym imieniu skontaktuje się z organizatorem wyjazdu CZYTAJ WIĘCEJ
Pomoc mediatora przy najbliższym Inspektoracie Inspekcji Handlowej CZYTAJ WIĘCEJ
Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego. Ważne: organizator nie musi zgodzić się na polubowne załatwienie sprawy CZYTAJ WIĘCEJ
Wniosek do sądu. Należy pamiętać, że skierowanie sprawy do sądu wiąże się z kosztami, a sprawa może ciągnąć się nawet przez kilka lat
Może się okazać, że organizator nie przyjmie reklamacji, lub nie będzie chciał zwrócić nam pieniędzy - wtedy możemy o pomoc poprosić Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Rzecznik w naszym imieniu skontaktuje się z biurem podróży
-I automatycznie stanie się stroną w sporze- co, zdaniem Małgorzaty Cieloch, może pomóc rozwiązać nasz problem. Jeżeli i to nie pomoże, rodzice mogą spróbować szukać pomocy u mediatora, który zobowiązuje się do rozwiązania problemu tak, by obie strony były zadowolone. Wszystkie państwowe instytucje zajmujące się sprawami i prawami konsumentów zgodnie podkreślają, że mediacje są najszybszym i najtańszym sposobem na dojście swoich praw. Niestety, mediator może nam nie pomóc, jeśli nasze dziecko wyjechało na ferie z wyjątkowo upartym organizatorem. - Wtedy zostaje sąd polubowny, ale na taką rozprawę musi zgodzić się druga strona, czyli organizator. Jeżeli się nie zgodzi, niestety będziemy musieli oddać sprawę do normalnego sądu - mówi rzeczniczka UOKiK.
Nadzór nad wyjazdami dzieci na ferie zimowe sprawują Kuratorzy Oświaty CZYTAJ WIĘCEJ
W 2010 roku Ministerstwo Edukacji stworzyło elektroniczny System Rejestracji Zgłoszeń Wypoczynku, który umożliwia szybką wymianę informacji między organizatorami, kuratorami i np. policją CZYTAJ WIĘCEJ
Chcesz wysłać dziecko na ferie? Przeczytaj Poradnik bezpiecznego wypoczynku CZYTAJ WIĘCEJ
Na co najczęściej narzekają rodzice?