
Badania potrzeb klientów pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania dotyczące wyposażenia pociągów. Dzięki temu w procesie projektowania uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności, podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów
Większa część - 1,4 mld zł – zostanie przeznaczona na modernizację 400 wagonów i 60 lokomotyw. Te ostatnie zwiększą maksymalną prędkość do 160 km/godz. (z obecnych 125 km/godz.), co przełoży się na krótsze czasy przejazdu pociągów. Koszty utrzymania taboru spadną, a warunki pracy maszynistów będą lepsze dzięki m.in. instalacji klimatyzacji.
Odnowiony tabor będzie kursować w ramach kategorii Express InterCity (EIC) oraz InterCity (IC), zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych. Zmodernizowane wagony pojawią się m.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.
Nowe stacje serwisowe będą nie tylko nowoczesne, ale i oszczędne. To zaś dzięki ekologicznym ogniwom solarnym, które ograniczą zużycie energii oraz kolektorom do zbierania i uzdatniania deszczówki. Nowoczesne obiekty pojawią się w Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Białymstoku, Szczecinie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
Artykuł powstał we współpracy z PKP Intercity.