![Fot. Joseph Ebalo / [url=https://en.wikipedia.org/wiki/public_domain]CC 0[/url]](https://m.natemat.pl/198d86877ce7e2f6289bf9eda6f57e88,1500,0,0,0.jpg)
Zakuj, zdaj, zapomnij – nieśmiertelna zasada trzech „Z” od lat nadaje rytm szkolnemu życiu. Jej założenia tak głęboko wbiły się w świadomość zarówno belfrów jak i uczniów, że sugestie, jakoby nauka mogła być choć trochę powiązana z rozwiązywaniem realnych problemów, zwykle spotykają się z powątpiewającymi uśmiechami. Jak jednak dowodzą twórcy, a co najważniejsze – sami uczestnicy Jasielskiej Ligii Naukowej - smak wiedzy przygotowanej samodzielnie, a nie podanej na tacy jest zupełnie inny, można nawet zaryzykować stwierdzenie – ekscytujący.
Projekt wykorzystuje innowacyjną i atrakcyjną dla uczniów metodę projektową opartą na strategii rozwiązywania problemu badawczego. Trzyosobowe zespoły badawcze, pod opieką nauczyciela, który kieruje pracą uczniów w formie konsultacji zajmują się rozwiązaniem problemu badawczego, który sobie założyli. Warto zaznaczyć, że realizacja projektów uczniowskich jest monitorowana przez eksperta zewnętrznego - specjalistę w zakresie metodyki projektu edukacyjnego, a wyniki prac badawczych uczniów i Opiekunów Ligi podlegają ocenie specjalistów i są publicznie prezentowane.
