PKP Intercity w 2015 roku przewiozła 31 mln pasażerów, co przyniosło 1,5 mld przychód ze sprzedaży biletów
PKP Intercity w 2015 roku przewiozła 31 mln pasażerów, co przyniosło 1,5 mld przychód ze sprzedaży biletów Fot. materiały prasowe
Reklama.
Wzrost liczby pasażerów
Według statystyk, które PKP Intercity prowadzi wynika, że w 2015 roku chętniej kupowaliśmy bilety przez internet. Wzrost liczby pasażerów spółka odnotowała w każdej grupie docelowej: studenci - wzrost o 34 proc., rodziny - wzrost o 61 proc. i co ciekawe seniorzy - wzrost aż o 116 proc.. Specjalne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych zachęciły do podróży pociągami PKP Intercity ponad 600 tys. osób z niepełnosprawnościami. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają znacząca poprawę usług PKP Intercity.
– Szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że przyrost pasażerów jest znacznie większy niż wzrost pracy eksploatacyjnej. To znaczy, że zwiększamy frekwencję a tym samym zwiększamy efektywność wykorzystania majątku i znacznie poprawiamy wyniki finansowe – mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Najpopularniejsze terasy PKP Intercity:

Warszawa – Kraków 2,1 mln pasażerów
Warszawa – Trójmiasto 1,2 mln pasażerów
Warszawa – Poznań 0,95 mln pasażerów
Warszawa – Katowice 0,74 mln pasażerów
Warszawa – Lublin 0,59 mln pasażerów
Warszawa – Wrocław 0,55 mln pasażerów
Poznań – Wrocław 0,36 mln pasażerów

Wśród udogodnień jakie pojawiły się w ostatnim roku można wymienić: skrócenie czasu rozpatrywania reklamacji z 30 na 21 dni oraz zautomatyzowanie tego procesu. Dla lepszej komunikacji z klientami zostały udostępnione stacjonarne punkty obsługi dla klientów z biletami internetowymi oraz mail szybkasciezka@intercity.pl pod którym można w ekspresowym tempie otrzymać dodatkowe informacje. Pociągi PKP Intercity pojawiły się również na mapach Google.
logo
Wnętrze pociągu Dart Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
PKP Intercity wprowadziło również aplikację IC Mobile Navigator oraz bezprzewodowy internet w pociągach EIC, PesaDART oraz FLIRT. Do sukcesu odnotowanego w 2015 roku przyczyniło się również słynne już Pendolino. Łącznie pojechało nim 3,6 mln pasażerów, a 96 proc. przejazdów było punktualnych. Klienci chwalą sobie również zupełnie nowy standard obsługi, który został wprowadzony w 1. klasie.

Nowe oferty w PKP Intercity:

Bilet Seniora
Bilet Rodzinny
Karta Dużej Rodziny
Happy Hours
Bilet Taniomiastowy
Bilet Bliskomiastowy
Biletowa Czwartkomania

Innowacje
Rok 2015 był dla PKP Intercity przełomowy nie tylko pod względem ilości klientów. 2015 to również rok ogromnych inwestycji, na które spółka wydała łącznie 5,5 mld złotych, z czego 2,1 mld złotych pochodzi z Unii Europejskiej. Intercity postawiło na nowoczesne składy. Na polskich torach pojawiło się Pendolino, pociągi FLIRT i PesaDART, zainwestowano także w nowe wagony oraz lokomotywy GAMA i SM42.
– Projekt inwestycyjny objął niemal całą Polskę, dzięki czemu komfortowymi składami mogą podróżować już nie tylko klienci podróżujący między największymi miastami ale również pomiędzy mniejszymi ośrodkami. Przynosi to bardzo dobre efekty przewozowe, nowy rozkład zaczęliśmy od dalszych dynamicznych wzrostów liczby pasażerów. Coraz bardziej dajemy się też we znaki konkurencji. Na niektórych relacjach praktycznie przestaje funkcjonować oferta autobusowa. Bardzo nas cieszy fakt, że pasażerowie wciąż wracają na kolej – tłumaczy Jacek Leonkiewicz.
logo
Ubiegły rok był dla spółki PKP Intercity rekordowy Fot. materiały prasowe
To nie koniec zmian
PKP Intercity nie zamierza poprzestać na obecnych zmianach. Rok, który już się zaczął ma być kolejnym pełnym innowacyjnych pomysłów i wprowadzania udogodnień dla pasażerów. W tym roku ma zostać uruchomiona nowa platforma komunikacji z pasażerami na bazie WiFi. Pierwsza faza tego projektu realizowana jest już w pociągach FLIRT i PesaDART. Jednocześnie w tym roku ma zostać wprowadzone WiFi w pociągach Express InterCity Premium.
Łatwiejsze będzie również kupowanie biletu dzięki nowej stronie internetowej, możliwości zakupu biletów online z przesiadką oraz biletu na rower, bagaż i dla pupila. PKP Intercity planuje ruszyć z nową falą inwestycji w tabor. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach, spółka wyda 1,8 mld zł na modernizację około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.
PKP Intercity wprowadzając te i wiele innych zmian ma plan by w 2016 roku przewieźć łącznie 37 mln pasażerów, co byłoby rekordem w historii spółki.

napisz do autora: marta.wujek@innpoland.pl

Artykuł powstał przy współpracy z PKP Intercity