
Według statystyk, które PKP Intercity prowadzi wynika, że w 2015 roku chętniej kupowaliśmy bilety przez internet. Wzrost liczby pasażerów spółka odnotowała w każdej grupie docelowej: studenci - wzrost o 34 proc., rodziny - wzrost o 61 proc. i co ciekawe seniorzy - wzrost aż o 116 proc.. Specjalne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych zachęciły do podróży pociągami PKP Intercity ponad 600 tys. osób z niepełnosprawnościami. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają znacząca poprawę usług PKP Intercity.
Najpopularniejsze terasy PKP Intercity:
Warszawa – Kraków 2,1 mln pasażerów
Warszawa – Trójmiasto 1,2 mln pasażerów
Warszawa – Poznań 0,95 mln pasażerów
Warszawa – Katowice 0,74 mln pasażerów
Warszawa – Lublin 0,59 mln pasażerów
Warszawa – Wrocław 0,55 mln pasażerów
Poznań – Wrocław 0,36 mln pasażerów
Nowe oferty w PKP Intercity:
Bilet Seniora
Bilet Rodzinny
Karta Dużej Rodziny
Happy Hours
Bilet Taniomiastowy
Bilet Bliskomiastowy
Biletowa Czwartkomania
Rok 2015 był dla PKP Intercity przełomowy nie tylko pod względem ilości klientów. 2015 to również rok ogromnych inwestycji, na które spółka wydała łącznie 5,5 mld złotych, z czego 2,1 mld złotych pochodzi z Unii Europejskiej. Intercity postawiło na nowoczesne składy. Na polskich torach pojawiło się Pendolino, pociągi FLIRT i PesaDART, zainwestowano także w nowe wagony oraz lokomotywy GAMA i SM42.
PKP Intercity nie zamierza poprzestać na obecnych zmianach. Rok, który już się zaczął ma być kolejnym pełnym innowacyjnych pomysłów i wprowadzania udogodnień dla pasażerów. W tym roku ma zostać uruchomiona nowa platforma komunikacji z pasażerami na bazie WiFi. Pierwsza faza tego projektu realizowana jest już w pociągach FLIRT i PesaDART. Jednocześnie w tym roku ma zostać wprowadzone WiFi w pociągach Express InterCity Premium.
napisz do autora: marta.wujek@innpoland.pl
Artykuł powstał przy współpracy z PKP Intercity