
Jeśli wydaje się wam, że aby dojść do „czegoś” w życiu, trzeba harować po nocach, obejrzyjcie wystąpienie Arianny Huffington na konferencji TED. Założycielka medialnego imperium przyznaje, że o zależności pomiędzy ilością snu a mocami przerobowymi przekonała się w wyniku dość brutalnej lekcji: mdlejąc z wyczerpania i rozbijając głowę o podłogę. Kilka dni i parę szwów na łuku brwiowym później doszła do wniosku, że do sukcesu można, a nawet trzeba, dojść „na śpiąco”.
Normcore robi furorę – krzyczały nie tak dawno temu nagłówki magazynów modowych. Nowy trend zainspirowały nie paryskie wybiegi, a start-upowe „kubiki”, okupowane przez klony Steve'a Jobsa i Marka Zuckerberga. Znak rozpoznawczy pierwszego: czarny golf i dżinsy, drugiego: szare podkoszulki i, na większe wyjścia, dresowe bluzy z kapturem, sparowane z klasycznymi levisami. Tu należy podkreślić jedną rzecz: „signature look” obu panów to ich jedyny „look”. Świątek, piątek, prezentacja najnowszych produktów Apple'a czy spotkanie biznesowe – od modowych reguł nie robią odstępstw z jednej prostej przyczyny: – Nie chcę tracić czasu na głupie dylematy – podsumował poranny wybór garderoby Zuckerberg.
Pytany o to, jakim dzieckiem był najbogatszy człowiek świata, pierwszym określeniem, jakiego użył ojciec Billa Gatesa było: „mól książkowy”. – Nie było gatunku, który by go nie interesował. Encyklopedie czy powieści science-fiction – pożerał wszystko. Początkowo nie posiadałem się z radości, że moje dziecko uwielbia książki, ale on czytał tak dużo, że razem z matką Billa musieliśmy ustalić granice: czytanie przy stole było zabronione – wspominał w niedawnym wywiadzie.
– Jesteśmy wypadkową pięciu osób, z którymi spędzamy najwięcej czasu – twierdził Jim Rohn, amerykański przedsiębiorca i mówca motywacyjny. W przypadku milionerów posiadanie wąskiej grupy zaufanych przyjaciół, którzy służą szczerą radą to jedno. Utrzymywanie i ciągłe rozszerzanie siatki kontaktów to druga, nie mniej istotna składowa sukcesu.
Artykuł jest częścią magazynu Hardcover na:Temat 3/2016, którego patronem jest Deutsche Bank Polska.