
Opublikowane właśnie sprawozdanie abonamentowe TVP pokazało skalę dramatu publicznej telewizji. Jeszcze więcej widzów nie chce płacić abonamentu telewizyjnego, mniejszego poparcia finansowego udzielili też reklamodawcy. W sumie publiczna telewizja dostała od nich 88 ,7 mln mniej.
Spółka nie może na równi konkurować o budżety reklamowe, gdyż ze względu na brak możliwości przerywania programów reklamami nie jest w stanie zaoferować takiego samego produktu, jak stacje komercyjne.
TVP SA wreszcie nadrobiła wieloletnie zaległości, nagłaśniając na swoich antenach tematy dotychczas przemilczane lub marginalizowane, takie jak m.in. losy Żołnierzy Wyklętych. Święto żołnierzy drugiej konspiracji, obchodzone od 2011 roku z inicjatywy ustawodawczej prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Uczyniła też wiele, by historia i pamięć, przywoływane w jej programach znacznie częściej niż poprzednio, były spoiwem w budowaniu więzi i wartości narodowych.
Napisz do autora: tomasz.molga@natemat.pl
