Tę polską markę cenią pasażerowie z ponad 30 krajów. 70 proc. jej produkcji pochłania eksport

Solaris Bus & Coach produkuje autobusy, z których korzystają pasażerowie z 700 miast z 32 krajów. W Polsce jest liderem produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich
Solaris Bus & Coach produkuje autobusy, z których korzystają pasażerowie z 700 miast z 32 krajów. W Polsce jest liderem produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich Fot. Mikołaj Kuras / Agencja Gazeta
Jego marka wystawia Polsce świetną opinię wśród pasażerów Berlina, Rzymu czy Dubaju. Solaris Bus & Coach, czołowy producent autobusów miejskich, trolejbusów oraz tramwajów, nie zwalnia tempa i prężnie działa, aby zdobywać coraz mocniejszą pozycję na zagranicznych rynkach.


Historia cenionej na świecie polskiej firmy sięga 1996 roku, kiedy to Neoplan Polska, założone przez Krzysztofa Olszewskiego przedsiębiorstwo w Bolechowie-Osiedlu, rozpoczęło produkcję autobusów w związku z kontraktem na dostawę 72 pojazdów dla komunikacji miejskiej w Poznaniu. W ciągu trzech kolejnych lat firma zapracowała na pozycję lidera polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. W 2001 roku zmieniła nazwę na Solaris.

Od początku produkcji z podpoznańskiej fabryki wyjechało już ponad 15 tysięcy pojazdów, które trafiły do 32 krajów (700 miast na czterech kontynentach). W Polsce firma od 15 lat cieszy się mianem największego producenta autobusów niskopodłogowych (z udziałem w rynku na poziomie 51 proc.). Ponadto jest w Europie liderem pod względem produkcji autobusów niskoemisyjnych. W poprzednim roku odnotowała rekordowy przychód w wysokości 1,85 mld zł. 70 proc. jej produkcji stanowił eksport.

Solaris Bus & Coach posiada obecnie 4 zakłady produkcyjne: główną fabrykę i siedzibę w Bolechowie (montaż końcowy autobusów i trolejbusów), dwa zakłady w Środzie Wielkopolskiej (spawalnia szkieletów autobusów i trolejbusów oraz tzw. pudeł tramwajowych) i dzierżawioną w Poznaniu halę montażu końcowego pojazdów szynowych. Obecnym prezesem firmy jest Solange Olszewska, żona Krzysztofa Olszewskiego.

Partnerem akcji #100momentów na 100-lecie niepodległości jest Kulczyk Investments. Wspólnie pokazujemy 100 gospodarczo-biznesowych wydarzeń z ostatnich 100 lat, które były istotne dla naszego kraju

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0"Byłam przed 30, a nie chciało mi się żyć". Patrycja schudła 50 kg, pokonała hashimoto i depresję
MamaDu 0 0"Cesarskie cięcie powoduje problemy dziecka w dorosłości". Wywiad z prof. Ewą Helwich
DADHERO.PL 0 0Nie wiesz jak? Nie przejmuj się, nie ty jeden. Oto nasze rady, jak mądrze wychowywać syna
SAP 0 0Od personalizacji adidasów do zatrzymania powodzi. Oto jak transformacja cyfrowa zmienia nasze życie
#GRZEJE 0 010 godzin czekał na żonę, która poszła do dentysty. Musiała interweniować Straż Miejska
POLECAMY 0 0Jak mu tak wróżka powie, to zwolni pół firmy. Po 15 latach ujawnia kulisy pracy wróżenia w telewizji
MamaDu 0 0"Moja córka żyła 70 minut". Gest mamy po śmierci dziecka poruszył ludzi na całym świecie
POLECAMY 0 0Nie zawsze musisz być wśród ludzi. Te rzeczy powinieneś zrobić sam przynajmniej raz w życiu
0 0Technika sprzed 5 tys. lat pomoże ci popełnić mniej błędów. Mnisi mieli rację
dad:HERO 0 0Polecamy pięć hitów z Nefliksa i HBO Go do obejrzenia z dziećmi w ten weekend
0 0Wybrano najlepsze seriale dekady. O połowie pewnie nawet nie słyszałeś!