Na warszawskim Targówki niedawno otwarto odnowione biuro dla centrali międzynarodowej firmy Procter & Gamble (P&G) w Polsce.
Na warszawskim Targówki niedawno otwarto odnowione biuro dla centrali międzynarodowej firmy Procter & Gamble (P&G) w Polsce. Materiały prasowe / P&G

Dziś przed biznesem sporo wyzwań. Zmieniają się modele pracy, a kierowani filozofią work-life balance pracownicy zgłaszają różne oczekiwania co do warunków zatrudnienia. Na to nakładają się trendy związane z troską o zdrowie, klimat i zrównoważony rozwój. Szczególną odpowiedzialnością muszą wykazać się duże przedsiębiorstwa. Dlatego Procter & Gamble zmodernizowało swoje biuro w Warszawie.

REKLAMA

W strukturze globalnego giganta Polska odgrywa kluczową rolę – jest drugim krajem w Europie i szóstym na świecie pod względem wielkości wykonywanych dla koncernu operacji. Siedziba firmy w Warszawie jest centralnym biurem dla obejmującego 10 krajów regionu Europy Centralnej. W liczbach oznacza to "służbę" dla 120 mln konsumentów.

logo
P&G Warsaw Hub to 8000 m2 powierzchni nowego biura, które zostało stworzone z myślą o pracownikach firmy i tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce – biura marketingu i sprzedaży, fabryk, zespołu zarządzającego europejskim łańcuchem dostaw oraz globalnego centrum IT. Materiały prasowe / P&G

W odpowiedzi na aktualne wyzwania rynku pracy i środowiskowe firma podjęła decyzję o przeprojektowaniu biura zlokalizowanego przy ulicy Zabranieckiej 20 w dzielnicy Targówek, w Warszawie. W sumie modernizacja objęła 8000 m2 przestrzeni biurowej. Efektem całej inwestycji jest P&G Warsaw Hub, miejsce tworzące warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G w Polsce.

– P&G Warsaw Hub została stworzona z myślą o pracownikach działających w Polsce – w biurze marketingu i sprzedaży, fabrykach, zespole zarządzającym europejskim łańcuchem dostaw oraz globalnym centrum IT. To inspirująca przestrzeń do współpracy i tworzenia innowacji, które pomogą nam działać coraz sprawniej i lepiej służyć naszym konsumentom i partnerom biznesowym oraz uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać - mówi Agnieszka Nowak, dyrektor HR w Procter & Gamble, w Europie Centralnej.

logo
P&G Warsaw Hub jest tak zróżnicowane, jak potrzeby pracy pracowników firmy. Tradycyjne biurka, duże strefy współpracy, otwarte i zamknięte pokoje do spotkań, a także sale konferencyjne pozwalają zarówno na indywidualna pracę, wspólne działanie zespołów, jak i współpracę z osobami na całym świecie. Materiały prasowe / P&G

Świeżo oddane biuro P&G Warsaw Hub nie stanowi ujednoliconej powierzchni, a raczej składa się z inspirujących stref przeznaczonych do pracy indywidualnej, zespołowej lub kreatywnej. Znajdziemy tam tradycyjną przestrzeń z biurkami, otwarte lub zamknięte miejsca spotkań, sale konferencyjne różnej wielkości czy duże stoły do współpracy.

logo
P&G Warsaw Hub jest tak zróżnicowane, jak potrzeby pracy pracowników firmy. Tradycyjne biurka, duże strefy współpracy, otwarte i zamknięte pokoje do spotkań, a także sale konferencyjne pozwalają zarówno na indywidualna pracę, wspólne działanie zespołów, jak i współpracę z osobami na całym świecie. Materiały prasowe / P&G

– Chcieliśmy stworzyć miejsce, do którego nasi pracownicy będę chętnie przychodzić, zarówno po to, by pracować samodzielnie, jak i w zespołach. Wierzymy, że znajdą tu inspirację, która daje początek nowatorskim pomysłom i rozwiązaniom – mówi w rozmowie z naszym serwisem Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowej, P&G.

logo
P&G Warsaw Hub jest tak zróżnicowane, jak potrzeby pracy pracowników firmy. Tradycyjne biurka, duże strefy współpracy, otwarte i zamknięte pokoje do spotkań, a także sale konferencyjne pozwalają zarówno na indywidualna pracę, wspólne działanie zespołów jak i współpracę z osobami na całym świecie. Materiały prasowe / P&G

Firma jako jedna z pierwszych stworzyła w swojej siedzibie w Warszawie sale do fitnessu dla pracowników. Na wiosnę zastąpi ją nowy, znacznie większy obiekt, w którym oprócz aktywności fizycznej będzie miejsce także na masaż.

logo
W P&G Warsaw Hub znaleźć można... kawiarnie. Cafe 1837 (nazwa nawiązuje do roku powstania firmy) to miejsce, gdzie można wypić kawę przygotowaną przez baristę albo zjeść zdrową przekąskę. I, jak to w kawiarni, porozmawiać ze znajomymi z pracy, niekoniecznie o bieżących projektach. Bo P&G Warsaw Hub to miejsce, gdzie dobre samopoczucie pracowników ma znaczenie. Materiały prasowe / P&G

Celom odpoczynku w chwilach przerwy w pracy służy otwarta w samym centrum odnowionego budynku kawiarnia. Niektóre miejsca do pracy zostały zaprojektowane w taki sposób, że przypominają kąciki w restauracjach, w których przesiadują ci, którzy chcą pracować zdalnie, ale nie w domu.

Jako że P&G od dekad prowadzi politykę zatrudnienia opartą na filozofii Diversity & Inclusion (Różnorodność i Włączenie), kreatywna przestrzeń na warszawskim Targówku spełnia także różne inkluzywne normy. Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami wdrożono takie rozwiązania jak pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących w recepcji, oznaczenia sal konferencyjnych w języku Braille'a dla osób niedowidzących czy informacje na podłodze o schodach i innych przeszkodach.

logo
P&G Warsaw Hub to biuro, w którym zadbano także o potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Pola uwagi dla niewidomych, pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących i oznakowanie wszystkich sal konferencyjnych w języku Brailla to tylko kilka elementów wspierających integrację w biurze. Materiały prasowe / P&G

Kolejny powód reorganizacji siedziby międzynarodowej firmy w Warszawie to większa troska o środowisko naturalne. Przeprojektowane biuro odzwierciedla przywiązanie firmy do zrównoważonego rozwoju. Zmiany skoncentrowane na oszczędzaniu zasobów i wykorzystaniu ekorozwiązań pozwalają ograniczyć zużycie energii o 60 proc. i wody o 2/3. Wszystkie nowe drewniane meble mają certyfikat Forest Stewardship Council, a stare zostały wykorzystane do produkcji np. szafek dla pracowników.

logo
P&G Warsaw Hub to biuro stworzone z myślą o dzisiejszych potrzebach pracowników i przyszłości planety. Nowe meble wykonane są z drewna posiadającego certyfikat FSC, a stare zostały przerobione na szafki dla pracowników. Zastosowanie oświetlenia LED i systemu zarządzania biurem pozwala na zmniejszenie zużycia energii. Biuro rozpoczyna również proces certyfikacji jako miejsce, z którego żadne odpady nie trafiają na wysypiska. Materiały prasowe / P&G

– Firma to także będąca jej spoiwem kultura. Jednym z jej elementów jest integracja kadry i dbałość o indywidualny rozwój zawodowy pracowników. Jesteśmy przekonani, że praca w miejscu, w którym spotykają się przedstawiciele różnych funkcji, jak również osoby o mniejszym i większym doświadczeniu, sprzyja temu procesowi – podsumowuje Małgorzata Mejer.