To jeden z najpopularniejszych modeli D-SUV w Europie. Hyundai TUCSON doczekał się kolejnego wcielenia swojej czwartej generacji. Na lotnisku Rudniki w okolicach Częstochowy zaprezentowano go mediom. Oto największe zmiany, jakie w nim zaszły.
To jeden z najpopularniejszych modeli D-SUV w Europie. Hyundai TUCSON doczekał się kolejnego wcielenia swojej czwartej generacji. Na lotnisku Rudniki w okolicach Częstochowy zaprezentowano go mediom. Oto największe zmiany, jakie w nim zaszły. Materiały prasowe / Hyundai

MATERIAŁ REKLAMOWY

Reklama.

Nowe "skrzydła"

Przednie światła układające się w motyw skrzydeł tworzących po pięć świetlnych segmentów LED na każdą ze stron to znak rozpoznawczy nadwozia TUCSON-a. Po faceliftingu "skrzydła" tego SUV-a składają się teraz z czterech elementów, są większe i oparte na technologii matrycowej. Ponadto dwa z nich są obecnie zintegrowane z kierunkowskazami.

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Filip Blank

Ewolucja designu

Teraz popularny SUV południowokoreańskiej marki wygląda jeszcze nowocześniej. Modyfikacjom poddano jego grill, zderzaki i przetłoczenia boczne. Paleta lakierów zyskała nowe odcienie, felgom przybyły nowe wzory, a powierzchnia oczyszczania tylnej wycieraczki została powiększona. Wciąż TUCSON jest jednak niepodobny do innych samochodów – jedyny w swoim rodzaju!

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Jędrzej Soliński

Rewolucja w kokpicie

Nowy wzór kierownicy z przerobionym układem przycisków, zmieniona deska rozdzielcza, wyrównanie ekranu zegarów i ekranu środkowego czy dźwignia przy kierownicy, odpowiedzialna za sterowanie automatyczną skrzynią biegów. To największe zmiany z perspektywy kogoś, kto będzie miał/a przyjemność kierować najnowszym wcieleniem TUCSON-a.

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Jędrzej Soliński

Udogodnienia w kabinie

Całkowicie nowe wnętrze SUV-a obejmuje też dwa okrągłe pokrętła klimatyzacji z wyświetlaczami temperatury, zmodyfikowany podłokietnik, nowy kształt nawiewów, dodatkową półkę na drobiazgi dla pasażera przedniego siedzenia czy mniejsze gniazdo USB przy ładowarce indukcyjnej. A wszystkie wyższej jakości materiały wykończenia wnętrza stały się przyjemniejsze w dotyku.

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Jędrzej Soliński

Kolejne układy napędowe

Podstawowy silnik, który napędza TUCSON-a na polskich drogach, to czterocylindrowa jednostka 1.6 z turbodoładowaniem. Dostępna jest ona w wersjach: 160 KM z manualną skrzynią biegów (6MT) lub siedmiostopniową i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (tzw. miękka hybryda). Model z automatem można też znaleźć z napędem na cztery koła.

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Filip Blank

Podrasowana hybryda

Teraz hybryda (HEV z napędem FWD lub AWD) o mocy systemowej 215 KM i z sześciostopniową hydrokinetyczną skrzynią biegów oferuje większą moc silnika elektrycznego i wzrost maksymalnej prędkości niezależnej od tego spalinowego. Auto dłużej i ciszej pojeździ na samym prądzie, wykazując się większą elastycznością w zakresie 60-100 km/h oraz 80-120 km/h.

Czytaj więcej o Hyundai TUCSON

Fot. Filip Blank

Oryginalna oprawa medialna

Odświeżony TUCSON ma za sobą nietuzinkową prezentację dla mediów. Oprócz jazd próbnych dla dziennikarzy z metą na lotnisku Częstochowa-Rudniki premierze prasowej tego modelu towarzyszyła ekspozycja innych aut Hyundai – modeli i30 oraz IONIQ 5 N. Po niebie zaś krążyły samoloty (Cessna 172, Extra 300 L) i szybowce (Puchacz). Jeden z nich pilotowała mistrzyni Patrycja Pacak!

Zobacz zdjęcia z pokazu prasowego

Fot. Jędrzej Soliński