Praktyczny, oszczędny, komfortowy, oryginalny i nowoczesny. TUCSON to zbiorczy synonim tych słów
redakcja naTemat.pl
23 sierpnia 2024, 10:49·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 23 sierpnia 2024, 10:49
To jeden z najchętniej wybieranych SUV-ów zarówno w Europie, jak i w Polsce. Niektórzy mówią o nim, że stanowi ucieleśnienie praktycznego, oszczędnego, komfortowego, oryginalnego oraz nowoczesnego kompaktowego SUV-a. Od dwóch dekad Hyundai TUCSON święci tryumfy na drogach naszego kontynentu. Co ma do zaoferowania dziś kierowcom ten samochodowy bestseller w swojej najnowszej wersji?
Reklama.
Reklama.
Hyundai TUCSON to średniej wielkości SUV południowokoreańskiego producenta samochodów osobowych. Swoimi korzeniami sięga do aż 2004 roku. Obecnie rozwijana jest jego czwarta generacja, która zadebiutowała w 2020 roku. Dostępna po liftingu wersja z 2024 roku pretenduje do roli towarzysza, który jest z kierowcą zawsze i wszędzie, bo do wspólnych wojaży zachęca ultranowoczesnym designem, wnętrzem i technologiami.
W wymiarze praktycznym kompaktowy SUV z logo "H" kusi dużym bagażnikiem o bazowej pojemności 620 litrów z możliwością jej poszerzenia do 1799 l poprzez złożenie tylnej kanapy. Modyfikowanie przestrzeni przewozowej ułatwiają też tylne siedzenia, które są dzielone w proporcjach 40:20:40. Wśród drobniejszych, acz istotnych atrybutów można wskazać liczne schowki oraz mnóstwo portów USB-C.
Na temat oszczędzania, czy to drogi, a więc czasu kierowcy, czy to zasobów, a więc paliwa, Hyundai TUCSON wypowiada się głosem swojego ekonomicznego silnika spalinowego – jest to czterocylindrowa jednostka 1.6 z turbodoładowaniem o mocy 160 KM z manualną skrzynią biegów. Natomiast w wyposażeniu z siedmiostopniową i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów tworzy układ tzw. łagodnej hybrydy.
Sporo do powiedzenia o oszczędnościach ma przede wszystkim podrasowana wersja hybrydowa samochodu. Hybryda TUCSON-a korzysta z napędu FWD lub AWD o mocy systemowej 215 KM w komplecie z sześciostopniową hydrokinetyczną skrzynią biegów. Na samym prądzie auto jest w stanie dłużej i ciszej pojeździć, wykazując się zwłaszcza większą elastycznością w zakresie 60-100 km/h oraz 80-120 km/h.
Odświeżonego TUCSON-a zaprojektowano z widocznym naciskiem na aspekt szeroko rozumianego komfortu. Udogodnienia w kabinie obejmują podgrzewane i wentylowane fotele z przodu, podgrzewaną tylną kanapę, nowy rodzaj podłokietnika, a także trójstrefową klimatyzację. Dzięki tej ostatniej można ustawić różne temperatury dla kierowcy, pasażera z przodu oraz osób podróżujących na tylnych siedzeniach!
Wymieniając pod tym względem atuty samochodu, warto też wspomnieć o dwóch okrągłych pokrętłach klimatyzacji zintegrowanych z wyświetlaczami wybranej wartości temperatury oraz wygodnych dźwigniach na bocznych ścianach bagażnika, które pozwalają na szybkie złożenie tylnych siedzeń bez większego wysiłku. Takich detali jest dużo więcej. Ponadto materiały użyte do wykończenia wnętrza stały się przyjemniejsze w dotyku.
A z czego wynika oryginalność tego wzorowego SUV-a? Oczywiście z niezmiennie eleganckiego designu, któremu jednak w ramach niedawnego liftingu nadano nowy sznyt. Znakiem rozpoznawczym nadwozia jest wciąż skrzydlaty motyw przednich świateł LED do jazdy dziennej. Teraz składają się na niego 4 segmenty na każdej ze stron. Z przodu przeprojektowana została również chłodnica oraz zderzak i dolne osłony.
TUCSON-a nie da się pomylić z żadnym innym SUV-em również dzięki wyrazistym i zdecydowanym jak kimchi przetłoczeniom bocznym, które dodają dynamiczności masywniejszej sylwetce odświeżonego auta. Oryginalną stylistykę auta podkreślają jeszcze nowa gama felg oraz paleta pięciu nowych lakierów nadwozia (Cypress Green Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic i Sailing Blue Pearl).
Nowoczesność wziętą na sztandary przez ostatnie wcielenie TUCSON-A widać od razu w dwóch dużych ekranach (cyfrowy zestaw wskaźników i centralny ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego) pod jedną zakrzywioną taflą szkła oraz w przeziernym wyświetlaczu head-up (HUD). Ten nowoczesny wizerunek budują również m.in. podwójny panel klimatyzacji czy 8-głośnikowy system audio premium firmy Krell.
Na pokładzie samochodu znalazły się też najnowocześniejsze funkcje łączności, począwszy od bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (OTA), przez technologię kluczy cyfrowych, do inteligentnych usług multimedialnych Apple CarPlay i Android Auto. Model korzysta też z dziesiątków rozbudowanych systemów asystujących takich jak system kontroli stabilności przy bocznym wietrze czy asystent świateł drogowych.
Hyundai TUCSON dostępny jest dla indywidualnych kierowców w cenie sprzedaży zaczynającej się od już 135 900 zł. Natomiast firmy, które chciałyby korzystać z tego samochodu na zasadzie wynajmu w Polsce, mogą płacić miesięczną opłatę za niego w kwocie już od 1128 zł. Więcej zalet tego gotowego na każdą niespodziankę kompaktowego SUV-a w nowym wydaniu można znaleźć na oficjalnej stronie jego producenta.