
MATERIAŁ REKLAMOWY
Dwa piętra z nową wystawą

Ekspozycję "Wystawa niestała. 4 × kolekcja" można oglądać na pierwszym i drugim piętrze Muzeum. To pierwsza w tej skali prezentacja kolekcji MSN, budowanej od 2011 roku, przede wszystkim dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowe Kolekcje Sztuki Współczesnej. Marka Audi jest Partnerem Strategicznym Muzeum.
WIĘCEJ O WYSTAWIECztery sekcje i ponad 150 prac

Wystawę przygotował zespół kuratorski w składzie: Sebastian Cichocki, Tomasz Fudala, Magda Lipska, Szymon Maliborski, Łukasz Ronduda i Natalia Sielewicz. Łącznie to ponad 150 prac, które zaprezentowano w czterech przenikających się częściach. Jednocześnie każda z nich to odrębna historia, którą poznajemy w otoczeniu majestatycznej architektury budynku Muzeum.
WIĘCEJ O WYSTAWIEPop-art, socrealizm, abstrakcja...

Ekspozycje zorganizowane wokół rozpoznawalnych terminów z historii sztuki, takich jak pop-art, socrealizm czy abstrakcja, dotyczą tego samego okresu historycznego – pomiędzy latami 50. XX wieku a współczesnością. Stanowią cztery odmienne podejścia do tego samego czasu w historii sztuki. I prowokują do szerokiej interpretacji.
WIĘCEJ O WYSTAWIELepszy świat dzięki sztuce

Każdy odwiedzający Muzeum rozpoczyna zwiedzanie wystawy od zbioru dzieł związanych z zaangażowaniem politycznym i marzeniami o budowaniu lepszego świata dzięki sztuce. Druga część wystawy dotyczy fascynacji kulturą popularną, reklamą i projektowaniem.
WIĘCEJ O WYSTAWIEBezkompromisowa wyobraźnia

Kolejny rozdział pokazuje nam sztukę opartą na bezkompromisowej wyobraźni, czerpiącą z nienowoczesnych tradycji: sztuki ludowej, nieprofesjonalnej, rdzennej, praktyk artystycznych rozkwitających poza centrami i ich regułami.
WIĘCEJ O WYSTAWIERozpad i destrukcja świata

W ostatniej części wystawy powraca pytanie o granice sztuki, jej niezależność od innych systemów wiedzy i wytworów kultury, szczególnie w kontekście rozpadu i destrukcji świata, jaki znamy. Niektóre z tych rozdziałów mają układ chronologiczny, inne operują zestawieniami o charakterze estetycznym lub morfologicznym.
WIĘCEJ O WYSTAWIEZaangażowanie i autonomia

Osie, na których zbudowana jest wystawa kolekcji, rozpinają się między zaangażowaniem i autonomią oraz sztuką popularną, bliską życia i sztuką tworzącą swoje własne światy i języki. Pozwala to obserwować, jak bardzo znaczenie dzieł sztuki jest zależne od kontekstu, w jakim je widzimy.
WIĘCEJ O WYSTAWIEArtyści z Polski i zagranicy

Wśród prezentowanych dzieł znajdują się prace zarówno polskich, jak i międzynarodowych artystów, w tym Aliny Szapocznikow, Moniki Sosnowskiej, Marii Jaremy czy Romana Stańczaka. Podczas inauguracyjnego weekendu publiczność mogła uczestniczyć również w wydarzeniach performatywnych, koncertach, spotkaniach edukacyjnych i oprowadzaniach.
WIĘCEJ O WYSTAWIEPierwszy dzień zwiedzania za darmo

Dzięki współpracy z marką Audi, pierwszego dnia wstęp na wystawę w MSN był bezpłatny dla wszystkich zwiedzających. To kolejny krok w realizacji misji muzeum otwartego, czyli udostępniania sztuki nieodpłatnie jak najszerszej publiczności. Wystawę można oglądać do jesieni 2025 roku. Standardowy bilet wstępu kosztuje 30 zł, ulgowy 20 zł.
KUP BILETYTrzyletnie partnerstwo z Audi

Bilety na wystawę można kupić na stronie sklep.artmuseum.pl oraz w kasach Muzeum. Bezpłatne zwiedzanie wystawy pierwszego dnia to początek współpracy między MSN a marką Audi. Nawiązane trzyletnie partnerstwo umożliwi Muzeum realizację bogatego programu wystaw i wydarzeń towarzyszących dla szerokiej publiczności.
KUP BILETYWkrótce kolejna wystawa

Już na jesieni Muzeum otworzy obszerną, przekrojową wystawę poświęconą sztuce kobiet, której kuratorką jest nowojorska historyczka sztuki, autorka książek Alison Gingeras.
STRONA MUZEUM