Prace z cyklu „Protagonists” międzynarodowe jury uznało wówczas za najlepsze spośród kilkuset zgłoszonych fotografii. Studenta krakowskiego ASP podważa w nich klasyczne metody portretowania, bawi się tematem tła i postaci, „zatapiając” swoich bohaterów w pstrokatych wzorach.
W nowej serii zdjęć, zatytułowanej „Dziękczynienie”, Natalia kontynuuje artystyczne poszukiwania na granicy fotografii, malarstwa i grafiki. Tym razem jednak na hipnotyczne tła wrzuca głównie przedmioty codziennego użytku. Jej halucynacyjne martwe natury mają dzięki temu coś z paradoksalnych obrazów.
– Podczas tworzenia tej serii towarzyszyły mi rozważania na temat tego, jak widzimy, postrzegamy. Co dzieje się, kiedy próbujemy sobie coś przypomnieć, zaprojektować, spowodować, żeby konkretny obraz (widok jakiegoś wydarzenia, wspomnień) pojawił się przed naszymi oczami. Zauważam pewną skłonność do mitologizacji. Przeszłość łatwo poddawana jest apoteozie. Sam proces zapamiętywania jest niezwykle subiektywny. Pewne obrazy-wspomnienia, które próbuje się na nowo zmaterializować po upływie czasu, nabierają cech archetypicznych – tak Natalia podsumowuje prace.