Kolejna świetna kampania polskiej marki. Kazar zaryzykował i wyszło naprawdę dobrze

Katarzyna Michalik
Kampanie polskich modowych marek już od dłuższego czasu nie odbiegają jakością i profesjonalizmem od promocji największych firm odzieżowych z całego świata. Ba! Bywają nawet lepsze. Zdjęcia z lookbooka i sesji wizerunkowej Kazara z powodzeniem mogłyby znaleźć się na stronach najbardziej prestiżowych magazynów modowych.
W sesji wizerunkowej zobaczymy piękną Olę Kowal, występującą w social mediach jako Szindy, oraz Chrisa Elsona. Hasłem przewodnim kampanii jest "Zasługujesz na to, co najlepsze...Zawsze!" Fot. Marcin Kempski/ Kazar
Dwie, zupełnie różne, odsłony nowej kampanii
W swojej najnowszej kampanii marka zdecydowała się na realizację dwóch sesji - wizerunkowej i lookbooka. W pierwszej z nich wystąpiła modelka i influencerka Ola Kowal oraz Chris Elson, światowej sławy model, który do tej pory współpracował z takimi markami jak m.in. Dolce and Gabbana czy Giorgio Armani.
Ola Kowal zdobywa coraz większą popularność i pojawia się na zdjęciach promujących wiele polskich marekFot. Marcin Kempski/ Kazar
O ile wybór na autora sesji wizerunkowej Marcina Kempskiego, który związany jest z fotografią mody, a jego zdjęcia mogliśmy oglądać już m.in. w polskim "Vogue" czy singapurskim "L'officiel" nie dziwi, to wybór autorki zdjęć lookbookowych jest pewnym zaskoczeniem.
Wykonała je bowiem Ina Lekiewicz, która dotychczas znana była przede wszystkim pracy po drugiej stronie obiektywu. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich stylistek, która przez długi czas pełniła funkcje szefowej działu mody w magazynie "Elle", a aktualnie wydaje własny magazyn "Unpolished".


W sesji lookbookowej wystąpił, znany z programu Top Model, Jakub KoselFot. Ina Lekiewicz/ Kazar
Na modzie zna się jak mało kto
Dziś Ina na co dzień mieszka w Londynie, gdzie spełnia się jako stylistka, ale próbuje swoich sil również w fotografii. Kampania dla Kazara była jej pierwszym dużym, komercyjnym projektem na polskim rynku. Skąd Lekiewicz brała inspiracje i co chciała osiągnąć?

– Inspiracje mogą przyjść z każdego miejsca, więc najważniejsze to mieć oczy zawsze otwarte, nigdy nie zasypiać podczas podróży, być otwartym na ludzi i miejsca. Dużo inspiracji czerpię też ze sztuki – mówi Ina Lekiewicz, autorka zdjęć do lookbooka Kazara. – Główne założenie to unikanie sztuczności, wypozowania i plastiku. Akcesoria to coś, z czym żyjemy na co dzień. Chciałam by w sesji też było widoczne życie – podsumowała.
Zdjęcia Iny Lekiewicz są zupełnie inne, choć równie ciekawe, co te autorstwa Marcina Kempskiego. Mają w sobie to coś, przez o trudno oderwać od nich wzrokFot. Ina Lekiewicz / Kazar
Po genialnej kampanii Reserved z Joanną Kulig i francuską modelką Jeanne Damas, Kazar jest kolejną polską marką, która stawia na młode talenty i gorące zagraniczne nazwiska. To dobry kierunek, który potwierdza nieustanny rozwój polskiej mody i przede wszystkim otwartość oraz chęć wychodzenia poza pewne proste schematy. Często wiąże się to ze sporym ryzykiem, ale jeśli się udaje, efekty potrafią być spektakularne.