Afera wokół kampanii Dudy się rozkręca. Wiadomo, kto stał za jego fejkowymi postami

Mateusz Marchwicki
Dzisiejsze informacje "Gazety Wyborczej" i Radia Zet o dokumentach potwierdzających opłacanie przez PiS działalności internetowych trolli w kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy zelektryzowały opinię publiczną. Wiadomo już też, kto stoi za firmą, która się tym zajmowała.
Już wiadomo, kto jest właścicielem firmy, która produkowała fałszywe wpisy na rzecz Andrzeja Dudy. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Przypomnijmy, z dokumentu, do którego dotarły "Wyborcza" i Radio Zet (oznaczonego jako "Zlecenie nr 2") wynika, że w okresie kampanii wyborczej firma ELCHUPACABRA miała tworzyć miesięcznie tysiąc "wątków tematycznych". Każdy wątek był wart 20 zł i w każdym z nich miało się znaleźć 5 tys. "wpisów automatycznych", czyli napisanych przez boty. Jeden wpis kosztował 2 zł.

Teraz wiadomo też, kto stoi za nietypowo nazywającą się firmą. Jej szefami są Piotr Sulima i Dominik Czarniga, którzy w przeszłości... byli asystentami europosła, a obecnego wicemarszałka Senatu Adama Bielana. Ustalił to portal OKO.press.


Wynika to z porównania archiwalnych danych z Parlamentu Europejskiej i informacji o ELCHUPACABRA zawartych w Krajowym Rejestrze Sądowym. Warto nadmienić, że w przeszłości, Adam Bielan był uważany za jednego ze "spin doktorów" Prawa i Sprawiedliwości.

źródło:OKO.press