Nagrody IAB MIXX Awards rozdane
- Chcemy, by MIXX Awards przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Charakteryzuje go dostępność – w konkursie biorą udział zarówno małe, jak i duże agencje zgłaszające projekty realizowane z rozmachem bądź niskobudżetowe. Jednocześnie MIXX Awards to bardzo wysoki poziom i ponadprzeciętne oczekiwania jury, które ocenia kampanie jako całość. Wyśrubowany poziom sprawia, że liczba złotych czy srebrnych statuetek jest niższa niż liczba kategorii i już sama nominacja jest olbrzymim wyróżnieniem - komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Złote statuetki MIXX Awards 2018 trafiły do twórców kampanii:
– Jako jury oczekiwaliśmy od tegorocznych zgłoszeń przede wszystkim odwagi w poszukiwaniu świeżych rozwiązań, które przekładają się na wzrost biznesu i jednocześnie mogą stanowić inspirację na przyszłość. Skala i innowacyjność projektów były bardzo zróżnicowane. Nadal w przygotowywaniu kampanii coraz większą wagę przykłada się do efektywności prowadzonych działań. Punktem wyjścia jest zrozumienie człowieka i zaprojektowanie digitalowych doświadczeń tak, by zbudować relację z użytkownikami – komentuje Paweł Patkowski, przewodniczący jury konkursu, Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.- #weekendING,
- Do ostatniego drzewa,
- Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu.
- Trzy statuetki otrzymała kampania Tymbark Funbot (srebro, dwie statuetki brązowe).
- Po dwie nagrody otrzymało aż 11 kampanii:
- #weekendING (złoto, srebro, kampania otrzymała także nagrodę w kategorii Best in Show)
- Credit Agricole – cały bank dla Ciebie (dwa srebra)
- Wielka Bitwa Streamerów w Fortnite (dwa srebra)
- Odrodzenie Leonarda :P (dwa srebra)
- IKEA ASMR „Dźwięki Wypoczynku” (srebro i brąz)
- All you need (srebro, wyróżnienie)
- Castorama inspiruje (dwie statuetki brązowe)
- Opowieści podręcznej „Na początku było słowo” (dwie statuetki brązowe)
- Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi (dwie statuetki brązowe)
- 18:45 Okocim. Czas na zasady (brąz, wyróżnienie)
- Do You (brąz, wyróżnienie)
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
– Cieszymy się, że jesteśmy częścią jednego z najważniejszych wydarzeń w branży. Jak co roku zadbaliśmy o to, aby proces przyznawania nominacji i wyłaniania laureatów przebiegał w przejrzysty i zgodny z regulaminem sposób. Budowa zaufania to jedna z najważniejszych wartości PwC – mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC.
Nagrody za dokonania
Nagrody za dokonania są bardzo ważną częścią IAB MIXX Awards. Są uhonorowaniem wybitnych osiągnięć, odwagi i konsekwencji w wyznaczaniu trendów w komunikacji marketingowej.
Agencją Roku został GONG, Domem Mediowym Roku – Havas Media, a Marketerem Roku IKEA Polska.
– Zarówno Joanna jak i Grzegorz to wyjątkowe osobowości, które od lat mają wpływ nie tylko na firmy, którymi kierują, ale również rozwój całej polskiej branży digitalowej. Nagrody dla nich są w pełni zasłużone – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Galę MIXX Awards poprzedziła konferencja, podczas której zostały przedstawione najciekawsze kampanie marketingowe tego roku. Większość z nich była nominowana do MIXX Awards. Case studies z najciekawszych projektów i kampanii były prezentowane z perspektywy agencji, domu mediowego i klienta.