Zaskakująca zmiana przed decydującą fazą Euro 2020. UEFA znów zaskoczyła
UEFA oraz sponsor techniczny mistrzostw Europy - firma adidas - dokonały zaskakującej zmiany przed decydującymi meczami w finałach Euro 2020. W poniedziałek zaprezentowano nowy model piłki Uniforia, która będzie się różnić kolorystyką od swojej poprzedniczki. To taki "drobny" gest organizatorów przed ostatnimi trzema meczami w ME.
Adidas, który współpracuje z UEFA przy najważniejszych rozgrywkach i jest sponsorem technicznym federacji, nie po raz pierwszy przygotowuje alternatywny model piłki na decydujące mecze. Taka praktyka od kilku lat stosowana jest w Lidze Mistrzów oraz Lidze Europy, gdzie przed finałem kolor piłki jest modyfikowany.
Najnowszy model, dzięki szarej bazie, może przypominać model Roteiro, który był oficjalną piłką podczas finałów Euro 2004 w Portugalii. Co najważniejsze, dla zawodników różnicy - poza kolorami rzecz jasna - nie ma, a każdy egzemplarz ma te same cechy, co piłki używane od początku turnieju.
UEFA dostarcza oficjalne modele kilka tygodni przed ME, by każda z ekip mogła się oswoić z nowym modelem. A w ligach, które jak PKO Ekstraklasa, mają umowy z adidasem, nowy model futbolówki obecny jest już od kilkunastu miesięcy.
Tymczasem UEFA i potężny koncern odzieżowy w sprytny sposób, dokonując "drobnej" zmiany piłki, zwiększają wartość marketingową produktu. Koniec końców kibice mają ją po turnieju kupić w sklepach, prawda?