Zaskakująca zmiana przed decydującą fazą Euro 2020. UEFA znów zaskoczyła

Krzysztof Gaweł
UEFA oraz sponsor techniczny mistrzostw Europy - firma adidas - dokonały zaskakującej zmiany przed decydującymi meczami w finałach Euro 2020. W poniedziałek zaprezentowano nowy model piłki Uniforia, która będzie się różnić kolorystyką od swojej poprzedniczki. To taki "drobny" gest organizatorów przed ostatnimi trzema meczami w ME.
Nowy model piłki Uniforia będzie wykorzystany podczas półfinałów i finału Euro 2020 Fot. Valentin Ogirenko/AFP/EAST NEWS
Oficjalna piłka finałów Euro 2020, czyli Uniforia wyprodukowana przez koncern adidas, doczekała się drugiego już modelu, choć turniej nie dobiegł jeszcze końca. Nowa wersja piłki zachowuje tę samą kolorystykę zdobień, ale baza nie jest biała, tylko szara. Prezentuje się tak:

Adidas, który współpracuje z UEFA przy najważniejszych rozgrywkach i jest sponsorem technicznym federacji, nie po raz pierwszy przygotowuje alternatywny model piłki na decydujące mecze. Taka praktyka od kilku lat stosowana jest w Lidze Mistrzów oraz Lidze Europy, gdzie przed finałem kolor piłki jest modyfikowany.


Najnowszy model, dzięki szarej bazie, może przypominać model Roteiro, który był oficjalną piłką podczas finałów Euro 2004 w Portugalii. Co najważniejsze, dla zawodników różnicy - poza kolorami rzecz jasna - nie ma, a każdy egzemplarz ma te same cechy, co piłki używane od początku turnieju.

UEFA dostarcza oficjalne modele kilka tygodni przed ME, by każda z ekip mogła się oswoić z nowym modelem. A w ligach, które jak PKO Ekstraklasa, mają umowy z adidasem, nowy model futbolówki obecny jest już od kilkunastu miesięcy.

Tymczasem UEFA i potężny koncern odzieżowy w sprytny sposób, dokonując "drobnej" zmiany piłki, zwiększają wartość marketingową produktu. Koniec końców kibice mają ją po turnieju kupić w sklepach, prawda?