Mają oryginalny produkt, rosną błyskawicznie. Slippers Family robi kolejny krok do przodu

redakcja naTemat
W pewnym wieku, niezależnie od okazji, najlepiej sprawdza się jeden typ obuwia: kapcie. Wbrew jednak “przytulnym” skojarzeniom, jakie momentalnie wywołuje dźwięk tego słowa, nie wszystkie “kapciuszki” tak samo dobrze spełniają swoją funkcję. Wie o tym doskonale Marek Soltyk, Prezes Zarządu Shoes for Fun S.A.
Tomasz Karolak wspiera Slippers Family Fot. materiały prasowe
Marka Slippers Family powstała 8 lat temu i od tamtej pory ma jeden cel: produkcję możliwie najwygodniejszych bucików, w których dziecięce stopy będą się prawidłowo rozwijać. Zadanie wydaje się łatwe, a jednak błyskawiczny rozwój Slippers Family wskazuje na to, że marka wstrzeliła się w sporą niszę.

Jak tłumaczy prezes Marek Soltyk, Slippers Family to przede wszystkim jakość: materiałów, wykonania, ale i obsługi klienta. Bo właśnie ze swoimi klientami marka chce w najbliższych latach nawiązać współpracę: właśnie ruszyła jej kampania w serwisie Beesfund.


W naszej rozmowie prezes Soltyk opowiada o tym, co sprawia, że jego marka jest wyjątkowa oraz tłumaczy, dlaczego equity crowdfunding to dobra forma finansowania.

Co wyróżnia markę Slippers Family?

Slippers Family to przede wszystkim zdrowe obuwie do przedszkola, szkoły, żłobka. Od tego zaczynaliśmy i nadal wierzymy, że siłą rozwoju naszej firmy jest specjalizacja oraz konsekwentna realizacja obranej strategii.

Tak jak nasi klienci jesteśmy rodzicami i wiemy, jak ważne jest dbanie o ich prawidłowy rozwój. Dodam również, że jesteśmy polskim producentem zatrudniających polskich pracowników, a nie importujących produkty z Chin i Azji.
Marek Soltyk, Prezes Zarządu Shoes for Fun S.A.Fot. naTemat
Gdzie dokładnie powstają buty z logo Slippers Family?

Nasze obuwie dla dzieci powstaje w sercu Podhala, w naszej fabryce w Nowym Targu, który był i nadal jest jednym z największych regionalnych ośrodków produkcji obuwia. To tutaj w czasach PRL-u produkowane były kultowe Relaxy i Sofixy. W tamtych czasach z linii produkcyjnych Podhalańskiego Kompleksu Obuwniczego dziennie schodziło 40 tys. par butów!

Nasz zakład produkcji może nie jest największy, za to nowoczesny. Jego największą siłą jest zaangażowany, zmotywowany zespół. To właśnie on jest gwarancją wysokiej jakości produkowanych bucików dla dzieci, co potwierdzają opinie tysięcy naszych klientów, którzy często powracają do naszego sklepu.

Jakie materiały wykorzystywane są w procesie produkcji?

Nasze buciki produkujemy z naturalnych i ekologicznych materiałów posiadających certyfikat Oeko-Tex standard 100, świadczący o jakości produktów tekstylnych i włókienniczych, które mają bezpośrednią styczność ze skórą. Organizacja Oeko-Tex przydziela certyfikat produktom, na których zostały przeprowadzone badania mające na celu weryfikację obecności 100 najbardziej niebezpiecznych substancji zagrażających konsumentom.

Jako jedni z pierwszych producentów obuwia dla dzieci wprowadziliśmy kolekcje kapci i tenisówek dla dzieci wykonanych z materiałów niezawierających zwierzęcych komponentów. Kolekcja VEGAN cieszy się bardzo dużą popularnością wśród naszych klientów, którzy przekładają wartości ekologiczne nad tradycyjnym podejściem, że obuwie skórzane jest najlepsze. Z całą pewnością jest najdroższe, ale obecny proces garbowania skór nie należy do najbardziej ekologicznych, nie mówiąc już o kwestiach etycznych. Dlatego my jako producent konsekwentnie odchodzimy od stosowania skór zwierzęcych w produkcji obuwia.
Fot. naTemat
Projekty bucików również powstają na miejscu, w Polsce?

Tak, projektowaniem zajmują się nasi pracownicy: specjaliści od produktu oraz mistrzowie szewcy. Słuchamy także uważnie naszych klientów i staramy się stale ulepszać nasze produkty, aby spełniały oczekiwania naszych nabywców.

Wszyscy w naszej rodzinie Slippersów wiedzą jak ważne dla prawidłowego rozwoju stopy dziecka są wysokiej jakości wykonane obuwie. Dlatego na każdym etapie produkcji wkładamy mnóstwo wysiłku aby nasze produkty były jak najlepsze. Przecież produkujemy je także dla naszych najbliższych: własnych dzieci, wnuków, rodziny.

Slippers Family rozpoczęło niedawno kampanię w serwisie Beesfund. Dlaczego firma zdecydowała się na equity crowdfunding?

Przekształcenie firmy w Spółkę Akcyjną jest konsekwencją dynamicznego rozwoju Slippers Family. Ostatnie 1,5 roku urośliśmy ponad 2 razy, jeżeli chcemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu potrzebujemy do tego kapitału, a jedną z metod pozyskanie go jest skierowanie oferty akcji do nowych udziałowców, którzy wesprą nas kapitałowo.

Jesteśmy przekonani, że gros naszych nowych udziałowców to będą nasi klienci, a dokładnie nasze klientki, które bardzo dobrze znają nasze buciki, ufają naszej marce i widzą jak się rozwijamy.
Tomasz Karolak, ambasador marki Slippers Family, i Marek Soltyk, Prezes Zarządu Shoes for Fun S.A.Fot. naTemat
Jakie dokładnie są cele kampanii? Na co przeznaczycie uzyskany w ten sposób kapitał?

Tak jak wspomniałem, chcemy dynamicznie rozwijać sprzedaż w oparciu o nasze know-how w marketingu, social mediach oraz kreacji i zakupu reklam. Działamy bardzo aktywnie z celebrytami oraz influencerami, takimi jak: Weronika Rosati, Agnieszka Kaczorowska, Matata, Maffashion oraz wielu innych. Twarzą Emisji Akcji i Ambasadorem naszej marki jest Tomasz Karolak znany większości jako świetny tata, nie tylko z Rodzinki.pl

Pozyskany kapitał przeznaczymy na automatyzacje procesów produkcji i logistyki, zwiększenie stanów magazynowych oraz marketing.

Co jest największym atutem dla inwestorów? Co powinno zwrócić ich uwagę i skłonić do udzielenia wsparcia marce?

Nie jesteśmy start-upem bez historii oraz dokonań i jedynie z pomysłem na biznes. Nasz pomysł na fajne, zdrowe kapcie dla dzieci sprawdza się już od 8 lat naszego istnienia na rynku. Co roku zwiększamy sprzedaż bezpośrednio do klientów ostatecznych, a nie przez np. sprzedaż w Biedronce.

Od samego początku naszej działalności postawiliśmy na sprzedaż on-line i konsekwentnie to realizujemy, nie rozdrabniając się na sprzedaż do pośredników. Dzięki temu realizuje 84% marżę na sprzedaży i co za tym idzie realne zyski. Zamierzamy być spółką dywidendową, która nie tylko obiecuje akcjonariuszom wzrost wartości firmy, ale również regularnie będzie wypłacała dywidendę.

Sprzedaż miliona par butów rocznie to w skali polskiego rynku cel bardzo ambitny czy po prostu ambitny?

Ambitny, ale też realny, potrzebujemy do tego kapitału, wiedzę i umiejętności posiadamy, a resztę kupimy.

W jakim kierunku będzie rozwijała się marka? Które z modeli mają największy potencjał?

W kierunku specjalizacji produktowej oraz specjalizacji w e-commerce. Mamy jeszcze sporo do zrobienia na rynku polskim. Przede wszystkim musimy zwiększyć rozpoznawalność naszej marki wśród potencjalnych klientów. Nie chcę tutaj zdradzać tajników naszej strategii, aby nie skopiowała nas konkurencja, ale proszę uwierzyć mi na słowo, wiemy jak to zrobić. Potwierdzeniem tych słów niech będzie sukces rynkowy stworzonej przeze mnie marki Jan Niezbędny, Konkursu Teraz Polska oraz strategii rozwoju, które tworzyłem dla wielu polskich, firm, w tym dużych spółek giełdowych.

Artykuł powstał we współpracy ze Slippers Family.