Magia Świąt zawsze znajdzie drogę. Solidarność ze strony tej marki budzi świątecznego ducha
Magia grudniowych Świąt to nie tylko wigilijne potrawy na stole, prezenty pod choinką, udekorowane stylowo domy czy nawet rodzinne spotkania w mniejszym lub większym gronie. To również taki moment w roku, kiedy powinniśmy jednoczyć i dzielić się z innymi. Zwłaszcza pamiętać o potrzebujących, niosąc im pomoc. Wtedy budzi się prawdziwy duch Świąt.
Oczywiście taka postawa jest potrzebna przez cały rok i należy oddać szacunek wszystkim tym, którzy wykazują się nią, niezależnie od tego, czy dni w kalendarzu są zaznaczone na czerwono, czy też nie. Przed- i świąteczny okres sprzyja jednak intensyfikacji działań pomocowych, czego dowodzi szereg startujących wtedy akcji dobroczynnych.
To, że Magia Świąt zawsze znajdzie drogę, udowadnia co roku swoimi działaniami Coca-Cola. Znana na całym świecie marka, odpowiadając na aktualne potrzeby, dociera do potrzebujących osób i niesie im pomoc, aby uczynić ich Święta lepszymi.
Nieodłącznie kojarzony ze Świętami globalny producent napojów jest jednym z donatorów Federacji Polskich Banków Żywności. W 2020 roku za swój wkład w pomoc żywnościową w trudnym czasie pandemii koronawirusa Coca-Cola HBC otrzymała od niej tytuł "Partnera na każdy czas". Pracownicy firmy pomogli przygotować i dostarczyć paczki z żywnością dla mieszkańców najbardziej dotkniętych skutkami w tym trudnym czasie.
W tym roku system firm Coca-Cola i Federacja Polskich Banków Żywności ponownie organizuje ogólnokrajową akcję. Ma ona polegać na ratowaniu żywności, z której będzie można przygotować pół miliona posiłków dla potrzebujących. Pracownicy systemu firm Coca-Cola w Krakowie i Poznaniu jako wolontariusze pomogą w dostarczaniu części uratowanej żywności do organizacji pomocowych.
– Działając razem, możemy osiągnąć wiele dobrego. Zwłaszcza przed Świętami nasze zaangażowanie jest szczególnie potrzebne, aby nieść radość osobom potrzebującym w Polsce. Pomoc systemu firm Coca-Cola to dla Banków Żywności szansa na uratowanie ponad 230 000 kg żywności, z której beneficjenci pomocy mogą przygotować nawet pół miliona posiłków – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Wolontariat pracowniczy (działania charytatywne przedsiębiorcy prowadzona przy dobrowolnej współpracy zaangażowanych w nie pracowników) wpisany jest już w tradycję systemu firm Coca-Cola. Od lat światowa marka inspiruje i zachęca zatrudnione w jej strukturach osoby do wspólnego działania na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ramach propagowania postawy odpowiedzialności społecznej.
– Federacja Polskich Banków Żywności realizuje godną podziwu misję ratowania żywności przed zmarnowaniem i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w Polsce, którą od lat wspieramy jako system firm Coca-Cola. Cieszę się, że po raz kolejny łączymy siły w tak ważnym momencie roku i wspólnie organizujemy akcję charytatywną na dużą skalę i przy zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki temu tuż przed świętami możemy nieść osobom w potrzebie to, co niezbędne – żywność, napoje, ale także wiele ciepła i życzliwości – mówi Natalia Stroe, Dyrektor Generalna Coca-Cola Services Polska i kraje bałtyckie.
Biorąc pod uwagę trwające już od 50 lat liczne działania Coca-Cola, także te z myślą o lokalnych społecznościach, można powiedzieć, że pomaganie (nie tylko od święta) marka ma wpisane w swoje DNA. Naczelną zasadą, jaką się kieruje przy tworzeniu tego działań wspierających, jest dostosowywanie pomocy do aktualnych i realnych potrzeb społecznych.
Taki sposób wsparcia oznacza często szybkie reakcje na krajowe nastroje i wydarzenia. Przykładowo, podczas pandemii Covid-19 marka wsparła służby medyczne oraz branżę gastronomiczną. Wartość wsparcia wyniosła 8 mln złotych. System firm Coca-Cola wspiera także ukraińskich uchodźców. Wartość finansowa pomocy dla nich wyniosła blisko 2 mln zł.
Może więc w tegoroczne Święta warto nie tylko wypatrywać krążących po ulicach ciężarówek Coca-Cola, ale także rozejrzeć się za akcjami, których organizatorzy apelują o wsparcie dla potrzebujących lub poszukują gotowych go udzielić wolontariuszy. Wspólnie możemy sprawić, że mimo trudnych warunków świąteczny nastrój zapanuje w jak największej liczbie domów.