Rusza platforma edukacyjna Skills4Future i kolejna edycja programu Youth Empowered

Artykuł sponsorowany Coca-Cola
25 października 2024, 12:22 • 1 minuta czytania
Według badań aż 65% osób z generacji Z czuje się niezadowolonych z życia z powodu zagubienia i braku decyzji o przyszłej karierze*. Młodzi nie tylko szukają nowych zawodów, takich jak np. influencer marketing, ale także potrzebują wsparcia i inspiracji mentorów, by postawić pewny krok w przyszłość**. Właśnie z myślą o nich powstał program Youth Empowered, który od 2017 roku pomógł już niemal milionowi młodych ludzi na świecie, dając im narzędzia i wiedzę, które pomagają w pierwszych krokach na profesjonalnej ścieżce.
Mat. prasowe

Wspólna dla czterech krajów inauguracja programu każdego roku przyciąga kilka tysięcy młodych ludzi. W tegorocznym wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba – ponad 10 tysięcy osób z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Podczas wydarzenia Fundacja Mentors4Starters zaprezentowała dedykowaną Gen Z platformę edukacyjną stworzoną przy wsparciu The Coca-Cola Foundation. 

Youth Empowered, czyli inicjatywa stworzona przez Coca-Cola HBC w partnerstwie z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, to nie tylko teoria – to przede wszystkim praktyczne narzędzia, które pomagają młodym ludziom skutecznie wejść na zawodową ścieżkę. W Polsce projekt realizowany jest we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, w ramach platformy Moje Finanse. Tam zarejestrowani nauczyciele mają dostęp do materiałów edukacyjnych, warsztatów i testów, które mogą wykorzystać na lekcjach lub podczas zajęć pozalekcyjnych na przedmiotach takich jak „biznes i zarządzanie” lub innych związanych z tematyką ekonomiczną i społeczną. Z badań wynika, że aż 86% młodych Polaków w wieku 15-19 lat chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód*, aby zyskać pewność co do swoich wyborów. Youth Empowered odpowiada na tę potrzebę. W ramach programu uczniowie mają możliwość spotkania się z ekspertami z różnych branż i zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat pracy w określonym zawodzie. Skills4Future. Zdobądź kompetencje przyszłości. 

Gdziekolwiek jesteś

Skills4Future to nowoczesna platforma edukacyjna skierowana do młodych ludzi, którzy stoją u progu wejścia na rynek pracy lub zdobyli już pewne doświadczenie zawodowe. Treści, które oferuje, stanowią wsparcie dla wszystkich, którzy chcą odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie i korzystać z najnowszych technologii opartych na sztucznej inteligencji w życiu codziennym i pracy. Skills4Future to rozwiązanie, które może stanowić uzupełnienie programu Youth Empowered przeznaczonego do nauczania w szkołach, a także być źródłem praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Platforma oferuje pięć głównych modułów w formie wideo „masterclassów”, prowadzonych przez uznanych ekspertów:

W trakcie roku akademickiego uczestnicy będą mieli możliwość korzystania z angażujących materiałów edukacyjnych i webinariów, które dostarczą podstawowej wiedzy w wielu praktycznych obszarach, takich jak zastosowania AI w życiu i pracy czy tworzenie atrakcyjnego CV. Ważnym elementem platformy jest certyfikacja, potwierdzająca ukończenie kursu oraz zdobyte umiejętności. Platforma oferuje treści w pięciu językach: polskim, angielskim, litewskim, łotewskim i estońskim. Wszystkie materiały i informacje o programie są dostępne po rejestracji na stronie www.skills4future.org

Projekt Skills4Future został stworzony przez Fundację Mentors4Starters przy wsparciu finansowym The Coca-Cola Foundation i jest realizowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

Tegoroczna edycja programu Youth Empowered oficjalnie ruszyła! Podczas uroczystego rozpoczęcia nowej edycji programu Youth Empowered, Ruža Tomić Fontana, Dyrektor Generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, oraz Thomas Oth, Dyrektor Generalny Coca-Cola Services Polska i Kraje Bałtyckie, podzielili się swoimi doświadczeniami zawodowymi z młodzieżą z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Natomiast w części skierowanej do gości w Warszawie inspirację zapewniła Paulina Piechna-Więckiewicz, Wiceministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej, która w swoim wystąpieniu podkreśliła konieczność ciągłego kształcenia młodych ludzi w nowoczesny i angażujący sposób. 

Uczestnicy wydarzenia mieli również okazję wysłuchać debaty „AI, Kariera i Równowaga między Życiem Zawodowym a Prywatnym: jakie umiejętności kształtują przyszłość?”, wziąć udział w sesjach interaktywnych oraz spotkać się z Mają Bohosiewicz. Całe wydarzenie poprowadził Radomir Wit, polski dziennikarz telewizyjny i radiowy.

Misją The Coca-Cola Foundation jest zmienianie na lepsze społeczności na całym świecie, w których działa The Coca-Cola Company oraz w których żyją i pracują pracownicy firmy. Fundacja wspieramy transformacyjne pomysły i instytucje, które stawiają czoła złożonym globalnym wyzwaniom i wywierają na otoczenie wymierny i trwały wpływ. Jejdziałania koncentrują się na zrównoważonym dostępie do bezpiecznej wody, odporności na zmiany klimatu oraz gotowości i reagowaniu na klęski żywiołowe, gospodarce o obiegu zamkniętym, wzmacnianiu pozycji ekonomicznej i sprawach mających wpływ na naszą rodzinną społeczność. Od momentu powstania w 1984 r. Fundacja Coca-Cola przyznała dotacje w wysokości ponad 1,5 miliarda dolarów w ramach swojego mandatu do wzmacniania społeczności na całym świecie.The Coca-Cola Foundation

*Badanie „Generacja Z – rzeczywistość młodych w kontrze do ustalonych stereotypów”, zrealizowane w okresie czerwiec-sierpień 2022 r. przez Instytut Badań Pollster na grupie 1320 osób w wieku 16-24 lata 

**Badanie zrealizowane w dniach 14-22.09.2023 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 612 osób między 15 a 19 rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.