Przeczytałeś kilka wpisów o różnych historiach trenerskich i o tym, że nie zawsze trzeba rzucać wszystko i nauczać ludzi. Możesz robić to całkiem przy okazji. W tym wpisie pokażę Ci jak.
Jestem trenerem uczącym biznesu. Podczas Eksperta Marketingu tłumaczę i pokazuję przykłady, że każdy biznes powinien zawierać element edukacji. Kiedy jesteś Trenerem i posiadasz technologię, to ta edukacja jest ciekawa i bardzo atrakcyjna dla Twoich klientów: obecnych i potencjalnych. A kiedy jesteś atrakcyjny, to stwarzasz potrzebę szybszego i pewniejszego zakupu. Przy okazji stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Dlatego każdy, każdy biznes, powinien również edukować. To najlepszy powód do tego, abyś nauczył się nauczać innych.
Jednym z najbardziej genialnych systemów rozwoju firmy jest system:
1. uczysz się sam – zdobywasz wiedzę, umiejętności i doświadczenie,
2. uczysz innych – masz technologię i potrafisz przekazać swoją wiedzę innym, np. pracownikom,
3. uczysz innych jak mają nauczać innych – tworzysz perpetuum mobile, mechanizm przyśpieszonego rozwoju Twojego biznesu poprzez to, że stałeś się nauczycielem-nauczycieli. Najlepsze jest to, że w efekcie Ty sam nie będziesz musiał pracować.
Ale, aby to się udało, warto wcześniej zadbać samemu o poznanie schematu i przyswojenie umiejętności trenerskich. Możesz to zrobić na różnych kursach, np. Akademii Trenerów. Nie chcę Ci tutaj polecać akurat mojego kursu, możesz spróbować znaleźć jakiś inny, ale pokażę Ci coś, co tworzymy dla każdego uczestnika indywidualnie. System sprzedaży szkoleń. Tutaj zademonstruję prostą wersję z której możesz skorzystać.
Po pierwsze budujesz swoje jednodniowe szkolenie na którym sprzedasz kurs 2-dniowy tzw. weekendowy. Przyjmijmy, że chcesz zarobić 20 000 zł w jeden weekend, nauczając 30 osób, które zapłacą Ci 800zł brutto.
30 x 800 = 24 000 zł
sala 2000zł
materiały 300 zł
catering 1700 zł
koszty 4000zł
Zysk to 24 000 zł - 4 000 zł = 20000zł
Aby sprzedać 30 miejsc statystycznie powinieneś przedstawić ofertę 100 zainteresowanym osobom.
Skąd je wziąć? Dobre pytanie. Przygotowujesz sobie bardzo, bardzo dobry program na swój 2-godzinny występ. Umieszczasz w nim dokładnie to, co masz do przekazania uczestnikom w sposób, którego nauczysz się podczas Akademii Trenerów. Sprzedaży ze sceny również nauczysz się podczas Akademii Trenerów.
Poszukuj w swoim mieście spotkań na których znajdziesz swoich potencjalnych klientów. Np. 5 spotkań po 20 osób, to oznacza, że będziesz przemawiać do 100 osób.
Kontaktujesz się z organizatorem takich spotkań (np. grupy MLM, studenci, emeryci, wojskowi, kluby zainteresowań) i proponujesz mu występ za darmo, przed jego publicznością. Podczas tego 2h występu dajesz demonstrację swoich umiejętności, których nauczasz podczas dwudniowego seminarium. Kiedy uczestnicy Cię poznają, doświadczą, dostrzegą wartość, którą możesz im przekazać, taką próbkę Twoich umiejętności – zdecydowanie chętniej niż z ulotki lub reklamy internetowej kupią od Ciebie dwudniowe seminarium, za np. 800zł.
Możesz ten sam system zastosować prowadząc darmowe webinary. Ważne! Uczestnicy powinni wiedzieć, że to co im pokazujesz, to próbka Twoich umiejętności i tego na co mogą liczyć podczas Twojego szkolenia. Tutaj nie chodzi o manipulację, tylko o to, aby potencjalny klient mógł Cię przetestować i sprawdzić, czy to jest przydatne dla niego.
To bardzo prosty, ale przez to efektywny i uczciwy system pozyskiwania klientów. Najpierw daj wiedzę za darmo, daj się poznać, a następnie zaproponuj wyższy poziom. Analogią do tego niech będą te artykuły i nagrania wideo, które publikuję. Miły czytelniku, masz okazję mnie poznać i dopiero kiedy to zrobisz, kiedy doczytasz mnie do końca, podejmujesz w pełni świadomie decyzję o uczestnictwie w kursie, np. Akademia Trenerów. To zawsze Twój wybór. Teraz kiedy już nie jestem dla Ciebie anonimowy możesz do mnie napisać na kontakt@adamgrzesik.pl lub zadzwonić i ustalić swoją cenę Akademii Trenerów